Leko geprikkeld na weggeef-doelpunten: Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet

    Leko geprikkeld na weggeef-doelpunten: "Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet"

    maandag 23 april 2018 om 10:15

    Na een propagandawedstrijd speelden Club Brugge en Standard zondagavond 4-4 gelijk in het Jan Breydelstadion. Een ongelofelijk schouwspel voor de fans, voor Ivan Leko waren de vier tegendoelpunten echter veel te veel.

    De Kroaat vond dat Dion Cools bij de eerste twee tegendoelpunten Edmilson Junior te makkelijk liet passeren. "Als je directe tegenstander twee keer scoort, is dat dan ongelukkig? En waarom stel je de vraag wat ik van zijn prestatie vond? Ik denk dat je het antwoord zelf ook wel weet, je stelt die vraag gewoon om de vraag te stellen", citeerde Het Nieuwsblad Leko.

    Dekkingsfouten
    Ploegmaat Hans Vanaken vond de tegendoelpunten ook te makkelijk vallen. "Als we de match zullen analyseren, zullen we wel bepaalde dekkingsfouten zien. We hebben de mannen met individuele kwaliteiten wat laten lopen. Dan heb je een probleem. En daar moeten we wel iets aan doen", klonk het in Het Laatste Nieuws.

    Ook Benoît Poulain treedt hem bij. "We pakken de eerste twee goals door een individuele fout", aldus de Fransman. De fans vonden eveneens de prestatie van Cools ondermaats.

    Plaats een reactie

    SD +7134
    maandag 23 april 2018 om 10:40
    Het is ook waar dat Edmilson een doorsnee speler is zonder veel technische vaardigheden; en als hij toch doorbreekt moet men hem maar in twee snijden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12730
    maandag 23 april 2018 om 10:53
    Cools is verdedigend gewoon te zwak, zo simpel is dat.
    Vind ik leuk
    Goaltje +743
    maandag 23 april 2018 om 11:09
    "doorsnee" ???? "technisch beperkt" ?????
    Brilleke nodig denk ik.
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 23 april 2018 om 11:24
    Wat gaat Cools dan in de CL doen?Dat zijn betere spelers dan Edmilson
    Vind ik leuk
    Goaltje +743
    maandag 23 april 2018 om 11:27
    Ook een brilleke nodig.
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 23 april 2018 om 11:41
    Denk dat jij is moet nadenken over de laatste jaren waar onze spelers naartoe getrokken zijn!Spelen bij middenmoters of bij laagvliegers in het buitenland.Zo speciaal zijn ze hier niet hoor!
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 23 april 2018 om 11:04
    Cools speelt niet meer op zijn niveau van voor nieuwjaar ! Brengt aanvallend nog heel veel impulsen bij , maar laat verdedigend meermaals steken vallen .
    Vind ik leuk
    Goaltje +743
    maandag 23 april 2018 om 11:10
    Leergeld denk ik. Hij komt er nog wel hoor.
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 23 april 2018 om 12:45
    Denk eerder aan vermoeidheid ! Speelde al een prachtseizoen ! En niet te onderschatten .... heel de lijn aflopen van cornervlag tot cornervlag ! Moet je wel 4 longen voor hebben ......
    Vind ik leuk
    Goaltje +743
    maandag 23 april 2018 om 15:27
    Best mogelijk. En ook een beetje gaan zweven misschien. Ik erger mij dood aan al die nitwits die spelers op basis van enkele slechte prestaties de grond instampen. Cools blijft een verdediger maar is gehaald omdat hij in de aanval het duel opzoekt en een goede trap heeft. Dat is een profiel waar alle clubs naar op zoek zijn. Dat de verdedigende functie daar soms wat onder lijdt kan gebeuren (zelfs Meunier en Alderweireld zijn door dit leerproces moeten gaan). Momenteel ontbreekt het bvb. Anderlecht aan zo'n speler. Maar soit, de titel staat of valt niet met de prestaties van Cools. Kortzichtige reacties als hierboven zijn dan ook uitermate zielig.
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 23 april 2018 om 15:46
    Je commentaar vind ik 100% terecht !
    Cools verdient het hoe dan ook niet om afgemaakt te worden .....
    Vind ik leuk
    buck +2173
    maandag 23 april 2018 om 11:26
    Doet mij denken aan De Bock van jullie geweest.Genoeg niveau voor brugge???CL komt eraan e.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:40
    Ik zou opteren voor een andere rechtsback volgend seizoen: Van Rhijn (momenteel verhuurd aan AZ alkmaar): Aanvallend sterk met een goeie voorzet en verdedigend sterk en slim of een Helibelton Palacios terugkopen... In ieder geval een andere rechtervleugelverdediger AUB!!!
    Vind ik leuk
    blondel +1967
    maandag 23 april 2018 om 15:34
    Brugge speelt met 3 verdedigers,rechts:Poulain,midden:Mechele,links:Denswil.Waar was Poulain dan bij die 2 doelpunten.Heb hem rechts niet zien staan.Mitrivic zie ik daarentegen wel altijd staan op rechts..Dus niet alles op Cools steken.Poulain moest Cools daar altijd bijstaan.Zelfs op de eerste goal,waar stond Poulain,niet op rechts waar de bal kwam.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    freeman +9162
    maandag 23 april 2018 om 15:47
    Heel juist ! klare kijk op die situatie !
    Vind ik leuk
    jama +10
    dinsdag 24 april 2018 om 09:35
    cools zit in een dip,en poulain geen matchritme ,leko heeft te laat ingegrepen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko geprikkeld na weggeef-doelpunten: "Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet"