Problems in paradise? Coucke voelt de bui al hangen

    Problems in paradise? "Coucke voelt de bui al hangen"

    maandag 23 april 2018 om 10:05

    RSC Anderlecht hoopte na de zege tegen Club Brugge opnieuw op een nieuwe landstitel. Nederlagen tegen Standard en KRC Genk zorgen ervoor dat die droom zo goed als over is. Zelfs de tweede plaats wordt nog een lastig verhaal.

    Marc Coucke was echter niet verrast, hij het na de 'mislukte' wintermercato al voorspeld. "Het typeert de nervositeit in het Astridpark. Coucke voelt de bui hangen. Begrijpelijk. Standard sluipt akelig dichtbij. Het deed gisteren zelfs toekomstig kampioen Club Brugge twijfelen', aldus journalist Roger Cox in Het Belang van Limburg.

    Anderlecht mag de mindere prestaties echter absoluut niet aan de scheidsrechter toewijzen, integendeel. "Paars-wit mag in deze Play-Offs niet mopperen over de videoref. In Charleroi, thuis tegen Club Brugge en zaterdag in Genk vielen discutabele beslissingen telkens in het voordeel uit van de Brusselaars. Vlug Anderlecht Redden (VAR) is een woordspeling die veld wint."

    Plaats een reactie

    ketje55 +2097
    maandag 23 april 2018 om 10:16
    Is deze Roger Cox van Het Belang van Limburg een zuipschuit, een aan de drank of drugs verslaafde? OIf gewoon een kandidaat om Anaal Tist te worden van één of andere tv zender????
    Vind ik leuk
    Brubru +3262
    maandag 23 april 2018 om 10:24
    Misschien iemand die naar de feiten kijkt.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4281
    maandag 23 april 2018 om 11:03
    Kijk je kan klagen over fases waarin Anderlecht voordeel haalt waar geen videoref aan te pas komt. Tot daar aan toe. Maar dan is Anderlecht niet de ploeg met de meeste voordelen. Maar klagen over fases waar beelden gebruikt worden dat is kinderachtig gedrag. En dan zeggen dat RSCA er voordeel uit gehaald heeft is helemaal van de pot gerukt. Het WAS buitenspel dus ipv voordeel is dat gerechtigheid. En in Genk kan je mss over discussiëren maar daar verliest Anderlecht. Dus GEEN voordeel.

    Alle mensen die hierover blijven doorzagen zijn gewoon kleine kindjes en iedereen die die term voor VAR gebruikt zoals hierboven vernoemd zijn dus ook kleine kindjes met aangepast IQ. Bende meelopers.
    Voel u vooral niet aangesproken wie dit ook mag lezen.

    (Trouwens over de fases waarin de zaken omgedraaid zijn hoor ik geen haan kraaien!)

    En dit is het laatste bericht dat ik over dit topic post. Ik ga mijn hond leren vissen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:23
    kind, ook al krijge jullie telkens de VAR voor, maar toch verliezen, is dat geen voordeel? Ok dan. Zonder VAR is het iedere match op jullie bakkes hoor.
    Vind ik leuk
    Basil +671
    maandag 23 april 2018 om 11:32
    Zou best je broer kunnen zijn ...
    Vind ik leuk
    Dirk H +2575
    maandag 23 april 2018 om 12:53
    Hij behoort tot het groepje van V(lug) A(nalisten)R(aapsel)
    Vind ik leuk
    Toca +28574
    maandag 23 april 2018 om 10:25
    Ja want Coucke spreekt constant over de ref en de var. Onnozelaar.
    Vind ik leuk
    Reagens +1657
    maandag 23 april 2018 om 10:33
    Hier snap ik niet zoveel van.
    Als je moet kiezen tussen de VAR niet correct gebruiken waardoor de spelregels correct worden toegepast of de VAR correct gebruiken en een fout van de scheidsrechter laten passeren dan kiest deze voetbaljournalist voluit voor dat laatste.
    Net zoals veel fases in het voetbal vatbaar zijn voor interpretatie is ook de term 'clear error' dat evenzeer. We moeten verdorie blij zijn dat die fout is rechtgezet.
    Heel dat VAR gedoe is trouwens veel te gecompliceerd. De VAR zou op zijn minst op hetzelfde niveau van een lijnrechter moeten staan. Hij kan alles signaleren en uiteindelijk beslist de veldscheidsrechter. Afhankelijk hoe dat gaat zou de VAR misschien zelfs de uiteindelijke ruling moeten kunnen maken. In hockey werkt dat ook.
    Anderlecht is niet bevoordeeld. Anderlecht heeft alleen geen onrecht moeten ondergaan.
    Vind ik leuk
    Toca +28574
    maandag 23 april 2018 om 10:42
    Ik denk dat België niet klaar is voor de VAR. En dan vooral de supporters. Zij hebben blijkbaar liever foute beslissingen van een ref om over te klagen.
    Vind ik leuk
    Reagens +1657
    maandag 23 april 2018 om 10:43
    Vergeet ook de PO's niet. Die zijn ook de schuld van alles.
    Vind ik leuk
    Toca +28574
    maandag 23 april 2018 om 10:44
    Inderdaad:-)
    Vind ik leuk
    Brubru +3262
    maandag 23 april 2018 om 10:49
    Ik ben misschien ouderwets maar geef mij maar het voetbal van vroeger zonder VAR.
    Er zijn nu 15 matchen gespeeld in PO1 en in 3/4de daarvan was er discussie.
    Als dat het gevolg is van de VAR dan liever geen VAR.
    Ofwel verandert men de regels en schrapt men de term "clear error" en VERPLICHT men de VAR ALTIJD de beelden te bekijken bij twijfel. Dan werd de goal van ZW tegen Anderlecht goedgekeurd, werd de penalty in Charleroi-Anderlecht en Standard-Gent overruled. Nu geeft dit weer de indruk van vriendendienst.
    Vind ik leuk
    Reagens +1657
    maandag 23 april 2018 om 10:54
    Ge moet echt van slechte wil zijn om zoiets als vriendendienst te zien. Anderlecht heeft ook al reden tot klagen gehad met en zonder VAR.
    En de discussies staan los van de VAR. Met de VAR zijn er alleen elementen bijgekomen om over te discussiëren. Deze journalist presteert het zelfs om te melken over een correcte beslissing.
    En als laatste. Er is niets mis met ouderwets zijn. Maar het komt niet terug. Er zijn teveel camera's, teveel krantenbijlages en magazines en tv zenders die hun brood verdienen met voetbal. En men zoekt met een ongelooflijk enthousiasme de controverse op. Ondertussen zelfs als er een correcte beslissing is genomen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7683
    dinsdag 24 april 2018 om 14:39
    idd, het gaat nergens meer over de fout, maar wel over het al dan niet verkeerd inzetten van de VAR. Zelfs als de scheids zijn eigen beoordeling, na het zien van beelden, intrekt...vindt iedereen het nog penalty?
    Vind ik leuk
    Diego A M +2950
    maandag 23 april 2018 om 10:36
    Dat zoiets in een café verteld wordt, oké. Zoiets is cafépraat. Maar dat je over zoiets een artikel schrijft,?!
    Vind ik leuk
    SD +7146
    maandag 23 april 2018 om 10:43
    Nooit van die Cox gehoord; moet zowat de Vermassen van de sportjournalistiek zijn, nooit verlegen voor krasse uitspraken.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12757
    maandag 23 april 2018 om 10:47
    Welke Anderlechtspeler zou zijn vrouw een beurt gegeven hebben?
    Vind ik leuk
    Reagens +1657
    maandag 23 april 2018 om 10:49
    Fluistert stilletjes *tempatiooon*
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12757
    maandag 23 april 2018 om 10:54
    Nu snap ik waar de term "Couckerond" vandaan komt.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1932
    maandag 23 april 2018 om 10:54
    Steek het maar op Deschacht dan :)
    Vind ik leuk
    Reagens +1657
    maandag 23 april 2018 om 10:56
    Die heeft alleszins tijd om dat te doen.
    Nu zijn broer het passwoord van zijn account heeft veranderd zodat hij zelf niet meer kan gokken. Of was het omgekeerd? Verwarrend allemaal.
    Vind ik leuk
    freeman +9163
    maandag 23 april 2018 om 11:00
    Vlug Anderlecht Redden ? Bestaat die VAR dan niet reeds vele jaren .....?
    Vind ik leuk
    Garland +4965
    maandag 23 april 2018 om 11:21
    Hij wil zich gewoon populair maken in Limburg.
    Vind ik leuk
    Garland +4965
    maandag 23 april 2018 om 11:21
    Wauw, Vos laat ook weer zien uit welk hout hij gesneden is en welke voorkeur hij heeft.

    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 12:02
    Coucke had beter zeven keer met de duimen gedraaid ipv deze tweet te versturen.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1441
    maandag 23 april 2018 om 12:53
    Dat gebeurt dankzij zijn nieuwste uitvinding, de E-Waves VAR chip
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Problems in paradise? "Coucke voelt de bui al hangen"