Joos scherp voor ex-speler Club Brugge: Toen al niet onbesproken

    Joos scherp voor ex-speler Club Brugge: "Toen al niet onbesproken"

    zondag 22 april 2018 om 08:15

    De Nederlandse zanger Dotan kwam deze week in het nieuws door een schandaal rond valse Facebook-profielen. Honderden fictieve accounts prezen hem de hemel in op de sociale media. Het doet Filip Joos denken aan de heisa rond Stijn Stijnen, ondertussen al zeven jaar geleden.

    In De Morgen komt Joos terug op die zaak. "Stijnen was toen al niet onbesproken. Hij was geen trainingsbeest, torste enkele kilo’s te veel, bonjourde op niet al te koosjere wijze een keeperstrainer van de nationale ploeg buiten, allemaal waar. Anderzijds was hij ook uniek: hansworst volgens velen, maar nooit eenheidsworst. Stijnen durfde tegen de stroom in te roeien, sprak en keepte ook met een monkellach, tegen de vijand, en die beperkte zich niet altijd tot de elf tegenstanders op het veld, neen, soms nam hij het op tegen de wereld."

    Joos zag de nationale doelman zo van zijn voetstuk vallen. "De milde ironie van de begindagen van zijn carrière veranderde gaandeweg in ongebreideld sarcasme, en dat verbeterde er niet op toen hij met Beerschot degradeerde. Na zijn Antwerpse periode belandde hij op de regionale sportbladzijden, als voorzitter en later ook coach van Hasselt, maar erg fraai eindigde ook dat niet."

    Jaren later zoekt Joos naar een verklaring voor dat schandaal. "Het was controledwang, denk ik, bij Stijnen. De totaal verknipte maar daarom nog niet meteen onbegrijpelijke verzuchting dat hij het internet met zijn ontelbare stemmen de baas kon, in de juiste richting kon duwen. Fout, natuurlijk, vilein, maar tegelijk ook menselijk. Velen die toen schuimbekten om Stijnens digitale kuiperijen, hebben inmiddels zichzelf al duizenden keer met gefilterde foto’s en hashtags op allerlei platformen gepimpt en opgepompt."

    Plaats een reactie

    zondag 22 april 2018 om 08:27
    Joos zou beter kritiek geven over zijn favoriete fuckbuddies Teo en Kums.
    Vind ik leuk
    Roach +548
    zondag 22 april 2018 om 09:49
    Als je denkt dat hij een zwak heeft voor die twee, dan heb je echt wel niet zitten opletten...
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:33
    Kums is altijd zijn favorietje geweest, die pipo vond hem zelfs goed genoeg voor de RD's
    Vind ik leuk
    Diego A M +2268
    zondag 22 april 2018 om 17:00
    Meen je dit? 10 minuten per match is die triestige joos bezig met het afbreken van theo. Gisteren n'a de aftrap was zijn eerste zin dat theo al beter gepresteerd had dan woensdag en zo is die hele match over theo bezig geweest. Iedereen weet dat theo een heel zwak seizoen speelt. Daarvoor hebben we de commentaar van Joos niet nodig.
    Vind ik leuk
    Vlaming +717
    zondag 22 april 2018 om 08:37
    De haat van joos t.o.v. Club Brugge zit nog dieper dan ik dacht.
    Waarom moet dit (waar Club niets meez te maken had) weer opgerakeld worden ?
    P.S. Ik ben nooit een fan van stijnen geweest, Verbauwhede was een klasse beter.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 13:19
    Als je niet weet wat je moet zeggen grijp je terug naar de pre-historie
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lupo +283
    zondag 22 april 2018 om 09:35
    Joos mag het weten
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:51
    Ik kan je garanderen dat hij nog geen haar of pluim veranderd is... heeft het nog steeds hoog op en vind zichzelf heel wat... we hadden te doen met Veerle, z’n vrouwke ... een correct en prachtig voorkomend persoon, contrast met Stijn ... Stijn ... eens...altijd !!!
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11270
    zondag 22 april 2018 om 13:46
    Frigooooo!
    Vind ik leuk
    mon123 +1
    maandag 23 april 2018 om 13:02
    zolang Joos het maar is , die weet echt niet anders dan spelers van Club af te breken , nu begint hij zelfs aan de ex - spelers . Is hij soms vergeten dat hij ook geen heilige was/is heeft zelf 10 dagen schorsing gekregen voor een rode kaart en een beleefde jongen is dat ook al niet .Heb hem gisteren bezig gezien op Club , een echte boer ja .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Joos scherp voor ex-speler Club Brugge: "Toen al niet onbesproken"