VAR zwaar onder vuur na Racing Genk - Anderlecht: 'Zeer vreemd'

    VAR zwaar onder vuur na Racing Genk - Anderlecht: 'Zeer vreemd'

    zondag 22 april 2018 om 08:00

    Er lijkt geen match voorbij te gaan in Play-Off 1 zonder invloed van de videoref. In de match Racing Genk - Anderlecht kreeg de thuisploeg op 2-1 een penalty, maar die werd geannuleerd in samenspraak met de VAR. Was dat wel nodig?

    De regel is namelijk duidelijk: de VAR mag ingrijpen bij een 'clear error'. Bij twijfelgevallen mag hij niet tussenkomen, maar dat is volgens Het Nieuwsblad dus wél gebeurd. 

    'De videoref kwam tussenbeide en na het herbekijken van de beelden kwam er toch geen strafschop. Eigenaardig, want het ging hier niet om een clear error, wel over een fase die voor interpretatie vatbaar is', klinkt het daar.

    De VAR blijft zo wel een inconsequent systeem. 'De voorbije weken was dat de uitleg bij veel gelijkaardige fases waarin de videoref niet tussenkwam. Met dat in het achterhoofd is het zeer vreemd dat hij dit keer wel tussenbeide kwam'. Ook bij Club Brugge was er donderdag alweer commotie over die VAR.

    Poll

    Heeft de VAR terecht ingegrepen?

    (838 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 22 april 2018 om 08:00
    VAR dient enkel om beslissingen in het nadeel van Anderlecht of Brugge, toch nog in hun voordeel te krijgen. Andere clubs worden altijd benadeeld.
    Vind ik leuk
    freeman +10981
    zondag 22 april 2018 om 08:05
    Brugge ? beslissingen van de VAR eens bekijken !
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:08
    Zullen maar zwijgen over dat kadootje op 1e speeldag van PO in de 92e min?
    Vind ik leuk
    gothog +454
    zondag 22 april 2018 om 10:34
    cadeau van Uronen , niet van de VAR. Tackel inzetten op een plaats waar het niet nodig is, in de laatste minuut. nog eens bedankt ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    Boerken +6840
    zondag 22 april 2018 om 10:37
    Dat was geen cadeau dat was strafschop ! Stop met onwaarheden! Beveren moest strafschoppen gekregen hebben tegen Brugge dat wel.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:41
    Net als het gisteren ook penalty was, maar Genk is helaas niet zo corrupt als Brugge en Anderlecht. We kopen en neuken geen arbiters en als zeker niet die in het morfinebusje.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:13
    Manneken, zijt ge daar nu weer? Das nu al meer dan een week da ge u zelfde liedje aan het afmelken bent! Zet maar al es een andere plaat op zenne!! Jongens toch... triestige vent!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:18
    Ahja, alleen Brusselse reetkevers en Brugse boerenlullen mogen klagen over die 0,001% van de keren dat beslissingen in hun nadeel zijn
    Vind ik leuk
    Danni +0
    zondag 22 april 2018 om 21:26
    En Genkse zeikers
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 22 april 2018 om 09:00
    De manier van communiceren van Genkenaar is soms wat impulsief ;-)'maar hij heeft een punt. Waarom wordt deze penalty wel onder de loep genomen en degene die Genk tegenkreeg (Brugge, Charleroi) niet? Want die waren minstens even discutabel!
    Edmilson tegen Gent net hetzelfde...
    Ik vind de VAR een goed systeem(buitenspelgoal Emond bv was terecht afgekeurd) alleen zit er geen constante in..
    Moest dit wel zijn,met duidelijke afspraken dan vind ik dit wel een aanwinst...de ene keer heb je er voordeel aan,de andere keer nadeel. Maar als dat terecht is dan legt iedereen zich erbij neer!
    Vind ik leuk
    ROBSON +2577
    zondag 22 april 2018 om 12:24
    Nogmaals niks verkeerd gebeurd met penalty van club tegen genk.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 22 april 2018 om 12:29
    Gewoon het feit dat er overal discussie over bestaat is er toch niets zo handig voor de ref om even die beelden te gaan bekijken? Als het andersom was geweest had je er wrs wel op gereageerd, wat te begrijpen is eh! Er is niets mis met de hulpmiddelen die je hebt te gebruiken
    Vind ik leuk
    ROBSON +2577
    zondag 22 april 2018 om 12:22
    Niet volledig akkoord. Club werd al 2x benadeeld en dit onterecht hoor. Tegen genk krijgt het penalty die voor discussie vatbaar is alleen is er niks verkeerd gebeurt met het systeem en was duidelijke haakfout te zien dus ref oordeelt eigenlijk terecht penalty.
    Vind ik leuk
    freeman +10981
    zondag 22 april 2018 om 08:04
    En zo ontsnapten de mauven aan de 3-1 ...... match was anders dan reeds gespeeld !
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:05
    STOP MET BLEITEN word afgezaagt
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:09
    Pas als RSCA en Brugge uit 1e klasse verdwijnen
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:13
    Zie maar da uwe ploegske ni verdwijnt (winterslag ,watershei)als we elkaar begrijpen ........
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:16
    Stop met in het verleden te leven. Enkel toen waren Brugge en Anderlecht topclubs, omdat het niveau veel lager was.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:18
    Jaja slaapwel.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1571
    zondag 22 april 2018 om 09:05
    Ja genkenaar heb de beelden nog eens bekeken en als ge op het steunbeen van vormer trapt duidelijk te zien ,dan is dat een terechte penalty ik hen niks tegen genk maar als ge ziet wat de var 3 keer tegen brugge doet kunt ge moeilijk van voordeel door var voor brugge spreken voor anderl brengt dat duidelijk wel op
    Vind ik leuk
    Danni +0
    zondag 22 april 2018 om 21:24
    En genk zal nooit een topclub zijn/worden
    Vind ik leuk
    Danni +0
    zondag 22 april 2018 om 21:28
    Wanneer word Genk dat ???
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 21:32
    Als Genk ook besluit om corrupt te worden, maar we worden liever eeuwig de eerlijke 3e, dan een gekochte kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:17
    Om elkaar te kunnen begrijpen moet ge eerst naar school geweest zijn hé Ilyano! Waarschijnlijk is onze Genkenaar weer zo ne ongeschoolde fooraap die hier elke week hetzelfde komt uitspuwen... en dan waarschijnlijk nog gewoon via Ctrl Copy + Paste omdat het toch altijd hetzelfde is en omdat hij te lui is om te typen!!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:22
    Tis niet omdat ge diploma's hebt, dat ge intelligent zijt he. Gediplomeerden leiden de wereld en tis nog nooit zo slecht geweest
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4056
    maandag 23 april 2018 om 11:45
    En tis niet omdat je 1000 keren hetzelfde roept dat ge het bij het recht eind hebt, constant da zelfde plaatje opzetten, en in uw eigen fantasie blijven geloven. Is het pure koppigheid of eerder krankzinnigheid ?
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 08:27
    Pierre ik geef u 100% gelijk.Ik dacht dat em nog nie goe wakker was maar alst al zo een week is .Afvoeren zou ik zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 22 april 2018 om 09:04
    Ik denk dat Genk er beter opstaat dan Anderlecht hoor..nu mss niet met de centjes van Marc. Maar wat hij zijn speeltje beu is?
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 09:20
    Sorry , ik denk dat de huidige tijden zo zijn (geld)veel voorzitters met clubliefde zijn nog moeilijk te vinden .En als ge denkt dat genk er beter opstaat dan RSCA ,gisteren wel maar das ook alles hoor geen pruimen en vijgen vergelijken he ;)
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 22 april 2018 om 11:21
    Het gaat niet over gisteren..het gaat over de structuur, de financiële kant etc..
    Alles op 1 man afschuiven is korte termijnvisie vind ik!
    De tijd zal het uitwijzen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 11:45
    Daarmee geef ik u geen ongelijk, qua structuur ,financiële,doorstromend jeugdtallenten doet genk het zeker goed .Maar geloof wel dat we met coucke mooie jaren gaan beleven( als em blijft natuurlijke) en goed omringt is door bekwamen mensen .
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    zondag 22 april 2018 om 12:24
    Uiteindelijk moet er nog altijd chemie zijn tss spelers onderling en met de coach.
    Kijk naar PSG, Man C: pompen zoveel geld erin voor Europees succesvol te zijn en jaar na jaar lukt het niet..
    Dure spelers kopen helpt niet, je moet de juiste kopen..
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 12:50
    Das een feit , maar ik zie onze mark ook ni vlug 20 miljoen uitgeven aan een speler .Aller als hij ooit iets wil bereiken in europa zal em wel in zijn portefeuille moeten grabbelen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zondag 22 april 2018 om 11:11
    leer eerst eens schrijven manneke
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 11:15
    Ja en wie zijde gij ?
    Vind ik leuk
    Piet300 +6
    zondag 22 april 2018 om 08:26
    Is toch altijd hetzelfde , moeten altijd opboksen tegen ref zowel bij club als anderlecht .
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1571
    zondag 22 april 2018 om 09:14
    Simpel he genkenaars vraag het aan clement die zal het goede antwoord wel weten zeker ????
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VAR zwaar onder vuur na Racing Genk - Anderlecht: 'Zeer vreemd'