VAR zwaar onder vuur na Racing Genk - Anderlecht: 'Zeer vreemd'

VAR zwaar onder vuur na Racing Genk - Anderlecht: 'Zeer vreemd'

Gepubliceerd: zondag 22 april 2018 om 08:00zo 22-04-2018 om 08:00

Er lijkt geen match voorbij te gaan in Play-Off 1 zonder invloed van de videoref. In de match Racing Genk - Anderlecht kreeg de thuisploeg op 2-1 een penalty, maar die werd geannuleerd in samenspraak met de VAR. Was dat wel nodig?

De regel is namelijk duidelijk: de VAR mag ingrijpen bij een 'clear error'. Bij twijfelgevallen mag hij niet tussenkomen, maar dat is volgens Het Nieuwsblad dus wél gebeurd. 

'De videoref kwam tussenbeide en na het herbekijken van de beelden kwam er toch geen strafschop. Eigenaardig, want het ging hier niet om een clear error, wel over een fase die voor interpretatie vatbaar is', klinkt het daar.

De VAR blijft zo wel een inconsequent systeem. 'De voorbije weken was dat de uitleg bij veel gelijkaardige fases waarin de videoref niet tussenkwam. Met dat in het achterhoofd is het zeer vreemd dat hij dit keer wel tussenbeide kwam'. Ook bij Club Brugge was er donderdag alweer commotie over die VAR.

Poll

Heeft de VAR terecht ingegrepen?

(838 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 22 april 2018 om 08:00
VAR dient enkel om beslissingen in het nadeel van Anderlecht of Brugge, toch nog in hun voordeel te krijgen. Andere clubs worden altijd benadeeld.
Vind ik leuk
freeman +12746
zondag 22 april 2018 om 08:05
Brugge ? beslissingen van de VAR eens bekijken !
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:08
Zullen maar zwijgen over dat kadootje op 1e speeldag van PO in de 92e min?
Vind ik leuk
gothog +453
zondag 22 april 2018 om 10:34
cadeau van Uronen , niet van de VAR. Tackel inzetten op een plaats waar het niet nodig is, in de laatste minuut. nog eens bedankt ;)
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 10:35]
Vind ik leuk
Boerken +7576
zondag 22 april 2018 om 10:37
Dat was geen cadeau dat was strafschop ! Stop met onwaarheden! Beveren moest strafschoppen gekregen hebben tegen Brugge dat wel.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 10:41
Net als het gisteren ook penalty was, maar Genk is helaas niet zo corrupt als Brugge en Anderlecht. We kopen en neuken geen arbiters en als zeker niet die in het morfinebusje.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:13
Manneken, zijt ge daar nu weer? Das nu al meer dan een week da ge u zelfde liedje aan het afmelken bent! Zet maar al es een andere plaat op zenne!! Jongens toch... triestige vent!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:18
Ahja, alleen Brusselse reetkevers en Brugse boerenlullen mogen klagen over die 0,001% van de keren dat beslissingen in hun nadeel zijn
Vind ik leuk
Danni +0
zondag 22 april 2018 om 21:26
En Genkse zeikers
Vind ik leuk
ROBSON +3556
zondag 22 april 2018 om 12:22
Niet volledig akkoord. Club werd al 2x benadeeld en dit onterecht hoor. Tegen genk krijgt het penalty die voor discussie vatbaar is alleen is er niks verkeerd gebeurt met het systeem en was duidelijke haakfout te zien dus ref oordeelt eigenlijk terecht penalty.
Vind ik leuk
freeman +12746
zondag 22 april 2018 om 08:04
En zo ontsnapten de mauven aan de 3-1 ...... match was anders dan reeds gespeeld !
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:05
STOP MET BLEITEN word afgezaagt
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:09
Pas als RSCA en Brugge uit 1e klasse verdwijnen
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:13
Zie maar da uwe ploegske ni verdwijnt (winterslag ,watershei)als we elkaar begrijpen ........
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:16
Stop met in het verleden te leven. Enkel toen waren Brugge en Anderlecht topclubs, omdat het niveau veel lager was.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:18
Jaja slaapwel.
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
zondag 22 april 2018 om 09:05
Ja genkenaar heb de beelden nog eens bekeken en als ge op het steunbeen van vormer trapt duidelijk te zien ,dan is dat een terechte penalty ik hen niks tegen genk maar als ge ziet wat de var 3 keer tegen brugge doet kunt ge moeilijk van voordeel door var voor brugge spreken voor anderl brengt dat duidelijk wel op
Vind ik leuk
Danni +0
zondag 22 april 2018 om 21:24
En genk zal nooit een topclub zijn/worden
Vind ik leuk
Danni +0
zondag 22 april 2018 om 21:28
Wanneer word Genk dat ???
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 21:32
Als Genk ook besluit om corrupt te worden, maar we worden liever eeuwig de eerlijke 3e, dan een gekochte kampioen.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:17
Om elkaar te kunnen begrijpen moet ge eerst naar school geweest zijn hé Ilyano! Waarschijnlijk is onze Genkenaar weer zo ne ongeschoolde fooraap die hier elke week hetzelfde komt uitspuwen... en dan waarschijnlijk nog gewoon via Ctrl Copy + Paste omdat het toch altijd hetzelfde is en omdat hij te lui is om te typen!!
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:22
Tis niet omdat ge diploma's hebt, dat ge intelligent zijt he. Gediplomeerden leiden de wereld en tis nog nooit zo slecht geweest
Vind ik leuk
Geofpurple +5642
maandag 23 april 2018 om 11:45
En tis niet omdat je 1000 keren hetzelfde roept dat ge het bij het recht eind hebt, constant da zelfde plaatje opzetten, en in uw eigen fantasie blijven geloven. Is het pure koppigheid of eerder krankzinnigheid ?
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 08:27
Pierre ik geef u 100% gelijk.Ik dacht dat em nog nie goe wakker was maar alst al zo een week is .Afvoeren zou ik zeggen ;)
Vind ik leuk
calimeros +1895
zondag 22 april 2018 om 11:11
leer eerst eens schrijven manneke
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 11:15
Ja en wie zijde gij ?
Vind ik leuk
Piet300 +13
zondag 22 april 2018 om 08:26
Is toch altijd hetzelfde , moeten altijd opboksen tegen ref zowel bij club als anderlecht .
Vind ik leuk
Lodecol13 +2692
zondag 22 april 2018 om 09:14
Simpel he genkenaars vraag het aan clement die zal het goede antwoord wel weten zeker ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws