Genk bezorgt Anderlecht tweede kater op één week tijd

    Genk bezorgt Anderlecht tweede kater op één week tijd

    zaterdag 21 april 2018 om 22:22

    RSC Anderlecht heeft zaterdag opnieuw verloren. Na de nederlaag tegen Standard ging de landskampioen ditmaal de boot in bij KRC Genk. De Limburgers haalden het met 2-1. Opnieuw was er ook ophef omwille van de videoref.

    De twee ploegen maakten er zaterdag een meer dan genietbare match in Play-Off 1 van. Na minder dan twee minuten lag de eerste bal al tegen de touwen. Bij een scheidsrechtersbal stond Anderlecht te slapen. Genk profiteerde en Sels hielp ook nog mee door in plaats van met zijn handen met zijn benen naar de bal te gaan. Uiteindelijk kon Ndongala simpel de 1-0 op het bord zetten.

    Na de openingsgoal bleef Genk baas, maar Anderlecht kwam wel langszij. Na slecht uitvoetballen stuurde Trebel Markovic in het straatje en de huurling maakte zijn eerste treffer in loondienst van paars-wit. Voor de rust ging Genk terug op zoek naar de voorsprong, maar op de verdiende 2-1 was een tijdje wachten.

    Pas in de tweede helft kon de Luminus Arena opnieuw ontploffen. Na een heerlijke Genkse aanval klom de thuisploeg weer op voorsprong. Trossard deed de netten trillen. Het voorbereidende werk van Pozuelo en Karelis was geniaal. In het slot van de partij kreeg Genk nog een strafschop, maar na ingrijpen van de videoref keerde de ref - die zelf de beelden ging bekijken - op zijn stappen terug. Bruno liet nadien nog de kans op de gelijkmaker liggen, maar zijn kopbal geraakte niet voorbij Vukovic. 

    Plaats een reactie

    Toca +26884
    zaterdag 21 april 2018 om 22:29
    Verdiende overwinning voor Genk. Geen discussie mogelijk.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +747
    zaterdag 21 april 2018 om 22:37
    Helaas kon ik niet live de wedstrijd bijwonen wegen andere verplichtingen..(tot mijn spijt) alleen laatste stukje op tv gezien...en ik zie hier weer discussie over mijn favoriete onderwerp....penalties
    Vind ik leuk
    Toca +26884
    zaterdag 21 april 2018 om 23:08
    Ik was er wel maar ik kan het u niet zeggen of het penalty was of niet.. had gevoel van niet maar dat wil niks zeggen :-) proficiat met de overwinning.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +747
    zaterdag 21 april 2018 om 23:24
    Dank je, wat de penalty betreft: je kan het weer hebben/discussiëren over zo'n high tech penalty...in mijn interpretatie is het er geen...maar als je dan de penalty van Charleroi tegen Genk betreft, die was nog minder...kijk zelf maar eens naar de beelden
    Vind ik leuk
    ROBSON +1178
    zondag 22 april 2018 om 00:36
    Die op teo de verschrikkelijke op Charleroi was er ook geen.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    zondag 22 april 2018 om 10:38
    eerst op de bal, de speler van charleroi loopt hem dus omver. Niet omdat TEO slim is dat het geen penalty is....

    zucht... blauwzwarte die blijven maar naar anderlecht kijken, alsof bartje 'kabouter' verhaeghe de titel al niet heeft betaald.....
    Vind ik leuk
    THOR4ever +809
    zaterdag 21 april 2018 om 23:28
    Blij dat te lezen Toca. Zit hier op een trouwfeest in Duitsland en heb enkel de eerste helft op de radio nog kunnen volgen. Blij dat Genk nog eens 3 punten pakt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 22:33
    Ja we zij veel te zwak!..
    Echt Anderlecht onwaardig!
    Grote kuis houden Marc en niet alleen in het bestuur maar ook in de kern...
    Proficiat aan club met jullie titel...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3615
    zaterdag 21 april 2018 om 22:35
    Er moet vooral veel bij. Buiten de spelers die sowieso weg gaan zijn moet hij er maar een paar echt wegdoen.
    En ik hoop op een extra jaar Markovic.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 22:42
    Probleem bij rsca te veel goeie spelers verkocht. Een nieuwe ploeg koop je zo maar niet. En een zekere Hein die zijn spelers kleineerde in het openbaar
    Vind ik leuk
    ROBSON +1178
    zaterdag 21 april 2018 om 22:45
    Markovic was plat vandaag en tevens zeer duur.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +1840
    zaterdag 21 april 2018 om 22:48
    Hebt ge die zien verdedigen?!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 00:16
    Merci paarse bond euh paarse var.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9401
    zaterdag 21 april 2018 om 22:43
    Lekker, dat worden nog 5 veelbelovende speeldagen voor die 2de plaats.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    zondag 22 april 2018 om 10:40
    eerlijk. ik hoop dat anderlecht eens naast die top 2 grijpt.
    Coucke heeft een gezonde club gekocht maar momenteel eerder een 'bruggestatuut' ploeg die maar om de 5/8 jaar eens kampioen zal spelen ipv een echt anderlecht die om de 2/3 jaar kampioen zal spelen.

    Dus als hij het daar slim aanpakt... dan komen we er wel weer
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9401
    zondag 22 april 2018 om 12:09
    Anderlecht zal er wel weer staan hoor. Denk alleen niet dat hij zo met het geld gaat gooien zoals velen hier verwachten.

    Hij is en blijft vooral een zakenman boven een supporter. Anders had hij KVO nooit verlaten als het omgekeerd was.

    Wat betreft die 2de plaats. Als Standard van Club wint vandaag, dan zijn die voor mij topfavoriet. Genk speelt ook goed, maar scoort moeilijk, Anderlecht is te wisselvallig en mijn Gent zullen we nog moeten afwachten of ze de rug kunnen rechten. Charleroi zal er voor de 2de plaats niet meer aan te pas komen.
    Vind ik leuk
    Pajot1 +13
    zaterdag 21 april 2018 om 22:48
    Zonder hulp van de ref is het moeilijk winnen ....
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 23:26
    Als je zelfs met hulp vd arbiter en de Var niet kunt winnen van zogezegd de zwakste ploeg in de PO, dan moet ge echt wel een reteslechte ploeg zijn. Couckie mag stilaan van een serieuze miskoop spreken.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +809
    zaterdag 21 april 2018 om 23:52
    Ooit een jeugdtrauma opgelopen in Brussel of zo ? Die mannen hun budget is bijna het dubbele van het onze. Vergelijk de resultaten maar eens van de laatste 10 en 20 jaar tussen hen en ons. Enige Limburgse bescheidenheid lijkt me dus wel gepast. Sinds we Genk heten en niet meer Waterschei winnen we bijna nooit meer thuis van Anderlecht. Blijkbaar hebben we verdiend gewonnen vandaag en daar moeten we blij om zijn. Dat is echter geen reden voor denigrerende praat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 23:56
    Ik woon en werk zelfs in Brussel, maar moet gewoon niks van die mauve reetkevers hebben. Genk heeft met minder middelen op een kortere tijd meer bereikt dan die mauve druiven de laatste 10 jaar. Zonder gesjoemel stonden ze nergens. Anderlecht is een schande voor het belgische voetbal.
    Vind ik leuk
    ROBSON +1178
    zondag 22 april 2018 om 00:39
    Rc genk de zwakste ploeg? Dat zou ik niet durven zeggen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 00:41
    Volgens die kenners uit Anderlecht wel. Genk hoorde niet thuis in PO1.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:25
    Ja want jullie waren zo goed he ,Amaai wat een topploeg...
    Het is natuurlijk altijd goed als je in minuut 1 de bal zomaar cadeau krijgt van de scheids...:
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:32
    We waren idd goed, minstens 2 klasse beter als RSCA. Die maar 1 kans op hele match bij elkaar hebben gevoetbald en dan nog met hulp van ons.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +809
    zondag 22 april 2018 om 11:41
    Lag het daaraan? Heb alleen de samenvatting kunnen zien helaas en zag daar meer kansen voor blauw dan voor paars. En als je het over de scheids hebt : de penalty die Genk gisteren niet krijgt hebben Charleroi en Brugge tegen Genk wel gekregen. Genk heeft de scheidsrechters zeker niet mee vind ik.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    zondag 22 april 2018 om 10:41
    ja... want genk heeft ALLE wedstrijden tegen 'op papier' slechtere ploegen gewonnen ofwa????

    de enige schande hier is dat genk PO1 heeft gehaald. verdienden het veel minder dan antwerp en zelfs kortrijk...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:43
    Zonder die corrupte VAR stond Genk nu al lang 2e. Ze hebben ons punten afgepakt in Brugge, Charleroi en Gent. Dan had Genk min 6pt meer en stonden we 2e, waar we horen.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    zondag 22 april 2018 om 10:47
    en ze hebben punten afgepakt van mechelen, kortrijk, zulte, van charleroi, van gent, van anderlecht en zelfs van brugge.....

    wat is uw punt??????
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 10:49
    Waar zijn Brugge en Anderlecht dan bestolen geweest?
    VAR is juist in hun voordeel opgestart.
    Vind ik leuk
    dakcota +3464
    zondag 22 april 2018 om 11:02
    hou toch op met die heksenjachten. zwaar benadeeld tegen standard bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +747
    zondag 22 april 2018 om 11:24
    Even intermezzo tss je discussies met Genkenaar. Als je dat meent dat Genk schande is voor play off 1...dat zegt dan meer over jou dan over Genk. Ik zal je commentaar in de toekomst dan ook met een korreltje zout nemen
    Vind ik leuk
    buck +1897