VAR opnieuw onder vuur: 'Dit kan ook alleen maar tegen Anderlecht'

VAR opnieuw onder vuur: 'Dit kan ook alleen maar tegen Anderlecht'

Gepubliceerd: zaterdag 21 april 2018 om 22:04za 21-04-2018 om 22:04

Bij een 2-1 stand in Genk - Anderlecht zag de ref een overtreding van Leander Dendoncker. Hij floot voor een strafschop, maar kwam daar na het bekijken van de beelden op terug. De bal ging dus niet op de stip voor de thuisploeg. Heel wat fans begrepen daar niks van. 

Poll

Was het een strafschop?

(1169 stemmen)

Plaats een reactie

Rebel +1554
zaterdag 21 april 2018 om 22:13
Hij raakt hem niet, nooit penalty,als dit penalty moest zijn heb je er 100 per wedstrijd
Vind ik leuk
Brubru +3984
zaterdag 21 april 2018 om 22:39
Welk merk van TV heb jij ? Hij raakt de speler wel maar het was geen penalty.
Vind ik leuk
Johnmor +589
zondag 22 april 2018 om 10:02
Dus als ik je een schouderklopje geef heb ik je zogezegd je graf ingeklopt en moet ik in de cel. Wa voor zever is da nu. Da Belgisch voetbal wordt naar de kloten geholpen door al die onozelheden. Scheidsrechters, media en sociale media. Allemaal schuld aan die toestanden.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 00:13
Ok dan stel ik voor dat Anderlecht er vanaf nu 100 tegen krijgt per match. Dat zal zo ongeveer wel kloppen met de niet gegeven strafschoppen in jullie voordeel
Vind ik leuk
Shredder +3144
zaterdag 21 april 2018 om 22:14
Als dit geen penalty was, was de duw van Nakamba geen fout.
Vind ik leuk
ROBSON +3531
zaterdag 21 april 2018 om 23:05
Was ook geen fout van nakamba. Niemand maar dan ook niemand maakte een probleem van de penaltyfout op diaby omdat het al 3-0 stond maar waar was de var dan?......juist....nergens.maaaaaaar oweeee het kleine duwtje van nakamba. Goed geprobeerd mauve bond maar laat het de resterende wedstrijden achterwege aub want na 5x valt het wel erg op.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 23:07]
Vind ik leuk
dethklok28 +5011
zaterdag 21 april 2018 om 22:19
Hier word je toch ziek van! Zageventen.
Mss dat ze beter de beelden op een groot scherm laten zien want anders gaan de kindjes altijd blijven zagen
Vind ik leuk
Toca +44306
zaterdag 21 april 2018 om 22:25
Zelfs met een groot scherm gaan de kindjes zagen.
Vind ik leuk
dethklok28 +5011
zaterdag 21 april 2018 om 22:33
Waarschijnlijk wel. Genk wel verdiend gewonnen. Al moet Bruno die bal altijd binnenleggen.
En Sels moet die eerste bal ook altijd hebben. Maar we kwamen er aanvallend niet echt aan te pas.
Ik hoop nu vooral op die tweede plaats en dat die van Brugge geen kampioen spelen tegen ons. Dat ze maar een week langer wachten
Vind ik leuk
ROBSON +3531
zaterdag 21 april 2018 om 22:43
Kan ik mee leven.
Vind ik leuk
vampire81 +1233
zondag 22 april 2018 om 02:31
de grote van het scherm maakt helemaal niks uit, of het nu een scherm zou zijn van 30cm of van 30m, het zou nog altijd goed te zien zijn dat dendoncker de speler van genk intentioneel aanloopt om zeker te zijn dat die speler niet voor gevaar zou kunnen zorgen, had dus terecht penalty moeten zijn

maar genk had zelfs eerder in de 2e helft al een penalty moeten hebben voor een duwfout op trossard na een voorzet naar hem toen het nog 1-1 stond

2 keer een overtreding en dus 2 keer penalty en doch geen van beide werd gegeven, wat een verrassing zeg, of toch weer net niet want dat blijkt de normale gang van zaken te zijn als het anderlecht betreft, heel frequent voorkomende zeer opzichtige foute beslissingen altijd in hun voordeel
Vind ik leuk
dethklok28 +5011
zondag 22 april 2018 om 02:35
Ik raad u aan om zelf voor scheidsrechter te gaan. Weet toch alles beter
Vind ik leuk
Brubru +3984
zaterdag 21 april 2018 om 22:35
Het was geen penalty. Maar voor een andere ploeg zal de VAR niet tussenkomen. In het voordeel van Anderlecht (tegen Club, nu weer) wel, in het nadeel nooit (zie ZW, zie Charleroi).
Daarbij waren er weer een aantal die tussenkomst van de VAR vroegen waar als ik me niet vergis altijd geel moet volgen. Niet dus.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 22:37]
Vind ik leuk
Diego A M +4012
zaterdag 21 april 2018 om 22:44
Tegen een andere ploeg moest de Var niet tussenkomen want dan fluit de réf geen penalty
Vind ik leuk
vampire81 +1233
zaterdag 21 april 2018 om 22:41
en weeral doet de arbitrage er echt alles aan om anderlecht een gunstig(er) resultaat cadeau te doen, dit is natuurlijk geen verrassing meer want dat doen ze al heel de PO door, hun 2 overwinningen zijn er dan ook totaal niet verrassend puur alleen gekomen door arbitraal ingrijpen

nu wat de penalty betreft, dedoncker loopt hem vrijwillig aan met de bedoeling dat de genkspeler zeker niet gevaarlijk zou kunnen zijn, dus had wel degelijk gegeven moeten worden
Vind ik leuk
Diego A M +4012
zaterdag 21 april 2018 om 22:46
Gij moet precies ook niet gedronken hebben om te zeveren.
Vind ik leuk
Lodecol13 +2667
zondag 22 april 2018 om 12:42
Na Wat ik hier lees AM denk ik dat ge nogaltijd niet nuchter bent sinds nieuwjaar want u club komt maar ni dichter bij en daarom kunt ge dit alles niet meer vatten dat gaat nogal ne kater zijn als ge eenmaal nuchter wordt hahaaaa
Vind ik leuk
Diego A M +4012
zondag 22 april 2018 om 14:06
Amaai en dat gezever allemaal in 1 zin.
Vind ik leuk
Dirk H +3248
zaterdag 21 april 2018 om 23:10
Blijkbaar hebt ge de eerste 2 minuten dan niet gezien
Vind ik leuk
ROBSON +3531
zaterdag 21 april 2018 om 22:42
De 4 analisten op play sports en de ref vonden het zuiver penalty. Nu ja ook teo moet weer rood krijgen. Dit en de vorige 4 fases in het voordeel van Anderlecht bewijst dus alles. Anderlecht=var=bond=maffia .nu ja het is wat het is . Een verdiende overwinning alleen was 4-1 juister geweest.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 22:42]
Vind ik leuk
Roach +2236
zaterdag 21 april 2018 om 22:48
Dat zijn dezelfde analisten die hier al weken worden uitgescholden voor het achterlijkste dat Moeder Natuur ooit uitgespuwd heeft, omdat ze onder andere die penalty tegen Genk ook correct vonden... Just saying...
Vind ik leuk
ROBSON +3531
zaterdag 21 april 2018 om 23:00
Om eerlijk te zijn ik vond het geen penalty.
Vind ik leuk
maverick +252
zaterdag 21 april 2018 om 23:18
Je kan het ook anders stellen, tegen anderlecht wordt er veel te snel penalty gefloten! Nu in de po, kan men beroep doen op de var, terecht !
Vind ik leuk
VeeDeeVee +17513
zaterdag 21 april 2018 om 23:42
Dit vond ik nu ook totaal geen strafschop. Terechte beslissing.
Vind ik leuk
Wankstar123 +1754
zondag 22 april 2018 om 00:25
Wat een dwaze reactie ook weer dat dit alleen bij rsca kan
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 03:57
ach stop nu toch eens allemaal met dat gezever, het is ons toch allemaal al opgevallen, als het in nadeel van anderlecht is dat var tussen komt, is het in hun voordeel komt de var er niet tussen, en daar moet je allemaal eerlijk in zijn, dat zie die var maar gauw afschaffen, nog ff en 1 helft gaat 30 minuten langer duren, alleen door die var al.....
Vind ik leuk
Hhti +1557
maandag 23 april 2018 om 15:23
Teo maakt DEZELFDE fout in Charleroi en krijgt hier zelfs penalty voor ipv van fout tegen hem! Tja dan moet je toch niet gaan neuten, aub zeg!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws