Wat tegen Anderlecht gebeurde, ging in tegen de geest van de regels

    "Wat tegen Anderlecht gebeurde, ging in tegen de geest van de regels"

    zaterdag 21 april 2018 om 20:25

    Een week geleden haalde Anderlecht het met 1-0 van Club Brugge. In het slot van de match werd een doelpunt van Diaby na ingrijpen van de videoref afgekeurd. De aanvaller van Blauw-Zwart heeft het daar moeilijk mee. 

    "Voor mij is voetbal emotie. We waren in minuut 81, ik kreeg een fantastische pass van Wesley", doet Diaby zijn verhaal in L'Avenir. "Ik merkte dat ik recht tegenover de doelman stond, wetende dat ik in bijna dezelfde situatie zat tegen Gent (waar hij niet scoorde, red.). Het was het moment om beslissend te zijn voor het team. Dat is precies wat ik deed. De scheidsrechter keurde het doelpunt goed, ik gleed op mijn knieën, dolgelukkig was ik. Plots zie ik dan dat de ref de goal annuleert."

    Volgens Diaby had het doelpunt niet afgekeurd moeten worden. "Wat zondag gebeurde, ging in tegen de geest van de regels. We houden van voetbal om aanvallen en doelpunten te zien. Als we dan elke keer gaan kibbelen, wordt het frustrerend. Als we niet 100 procent zeker zijn, laat dan het voordeel voor de aanval. Een milimeter zal de actie niet veranderen. Als de aanvaller weg is, is hij weg. Ik hoop dat het de eerste en de laatste keer is dat dit mij overkwam." 

    Poll

    Werd de goal van Club Brugge terecht afgekeurd?

    (509 stemmen)

    Plaats een reactie

    CedricVDE +930
    zaterdag 21 april 2018 om 20:33
    Offside is offside. Dura lex sed lex.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3117
    zaterdag 21 april 2018 om 20:53
    Dus een doelpunt op off-side, omdat't niet veel is en om wille van de geest van de wedstrijd moet goedgekeurd worden. Altijd of enkel voor Club Brugge?
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 21:08
    Nooit gebeurd voor Club jongentje, wel wekelijks bij RSCA. Ik vraag mij soms echt af of de meeste RSCA supps niet kleurenblind zijn en blauw verwaarlozen met paars.
    Vind ik leuk
    Rebel +493
    zaterdag 21 april 2018 om 21:33
    Sukkelaar ,was Off Side
    Doelpunt van Harboui werd afgekeurd en was geen buitenspel, dus steek uw reactie op Anderlecht maar waar de zon niet schijnt.
    Jullie zien alles door een blauw zwarte bril,maar ziet meer zwart dan blauw
    Vind ik leuk
    ROBSON +1816
    zaterdag 21 april 2018 om 23:11
    Het is duidelijk bewezen dat het geen off-side was.
    Vind ik leuk
    dakcota +4251
    zaterdag 21 april 2018 om 23:43
    de analisten die ik heb horen praten erover zeggen nochtans dta het duidelijk buitenspel was. je zwartblauwe bril eens afzetten.

    stop met die fucking calimero-attitude, kampioen ben je toch al... manmanman
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    ROBSON +1816
    zondag 22 april 2018 om 00:13
    Calimero attitude? Al eens rondgekeken naar de paarse reacties en gedrag?
    Vind ik leuk
    dakcota +4251
    zondag 22 april 2018 om 00:25
    wij weten al sinds december dat we geen kampioen spelen. en nog zijn jullie zo bang van ons.. hou uw bakkes en kijkt naar uw eigen ploeg. :)

    Jullie hebben verloren van ons mede dankzij een verdomd goede en terechte tussenkomst van de var. 1 teen buitenspel is buitenspel, leg je erbij neer
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 00:26]
    Vind ik leuk
    ketje55 +2097
    zondag 22 april 2018 om 13:02
    Strontboeren moeten het reglement niet kennen, ze moeten wel 90 minuten kunnen fluiten! En heibel maken na de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3117
    zondag 22 april 2018 om 17:22
    Ach zo!? Jij hebt dat bewezen, zeker?
    Vind ik leuk
    Vdv +55
    zaterdag 21 april 2018 om 21:34
    Kijk maar eens hoe dikwijls Brugge de scheids heeft meegekregen. Zonder de medewerking van de scheidsrechter speelt Club dit seizoen geen kampioen. En Anderlecht ook niet, die hebben dit seizoen niets laten zien...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4277
    zaterdag 21 april 2018 om 21:42
    Als de zaken omgedraaid zouden zijn zou Diaby dan zo ook denken???
    Zal alvast antwoorden ;ABSOLUUT NIET.
    Buitenspel is buitenspel. Zo simpel is het. En al die zever daarrond is gewoon kinderachtig en belachelijk.
    En zou graag hebben dat die onzin stopt. En die mensen die hierboven op nee hebben geklikt zijn al even kinderachtig
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 22:23
    Onterechte tussenkomst door de VAR. Scheids had doelpunt goedgekeurd en aangezien er in die fase geen fout werd begaan kan en mag de VAR niet tussenkomen.
    Vind ik leuk
    ROBSON +1816
    zaterdag 21 april 2018 om 23:11
    Voila.
    Vind ik leuk
    dakcota +4251
    zaterdag 21 april 2018 om 23:44
    hoezo mag hij niet tussenkomen. het was offside. enige juiste beslissing die kon genomen worden..
    Vind ik leuk
    CobraX +475
    zondag 22 april 2018 om 05:11
    Tijd om het reglement eens na te lezen. De VAR mag tussenkomen als de scheidsrechter een beslissing genomen heeft en een "clear error" (duidelijke fout) begaat. Dit was een duidelijke fout aangezien Diaby duidelijk buitenspel stond.

    Het is niet omdat het nipt buitenspel was dat het geen "clear error" kan zijn. Op de beelden was dankzij de lijn duidelijk te zien dat Diaby buitenspel stond.

    Ik zal de woorden van scheidsrechtersbaas Verbist nog even citeren:

    Scheidsrechtersbaas Johan Verbist geeft aan wanneer de VAR mag ingrijpen.

    "Alleen nádat de scheidsrechter een beslissing heeft genomen en er moet ook sprake zijn van een duidelijke fout", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

    "Dat kan alleen bij penaltyfases, rode kaarten, doelpunten en de (verkeerde) uitsluiting van spelers. Wat niét kan, is dat de ref vóór hij de fase beoordeelt aan de VAR vraagt: 'Bekijk de beelden eens en laat mij het dan weten'", besluit Verbist.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 05:14]
    Vind ik leuk
    ketje55 +2097
    zondag 22 april 2018 om 12:59
    Je zal dat nog eens moeten uitleggen aan de AnaalTisten op tv
    Vind ik leuk
    Roach +914
    zaterdag 21 april 2018 om 22:42
    Die titel alleen al... Hoe kan iets tegen de geest van de regel zijn als het de regel zelf is? Er schuilt een groot filosoof in onze vriend hier...
    Vind ik leuk
    ketje55 +2097
    zondag 22 april 2018 om 12:57
    Wat voor produkt heeft die genomen? Nog iets van Daum, of wat van de Brugse Zot Preut-dom?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 02:45
    Of misschien wel van jou? Jij moet toch een zware hardrug gebruiker zijn. Je zit blijkbaar altijd in je eigen nog miserabeler wereldje.

    Of gewoon met je hoofd in je kont, dat zal het zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 02:51
    Buitenspel is buitenspel, dat is iets waarover er geen discussie kan zijn zeker als je beelden hebt...

    Het grote probleem is (onze verschrikkelijk slechte scheidsrechters niet meegerekend) het tijdstip van de ontdekking dat het buitenspel is. Ookal is het 1 mm, de tijdspanne dat de bal richting Diaby komt en het moment dat hij aan vieren denkt, is lang genoeg om vast te stellen dat het buitenspel is of niet.

    Maar er zijn zoveel onlogische regels betrokken bij die VAR, dat ik me afvraag wat voor oelewappers dat daar allemaal zitten te bedenken....
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 02:52]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Wat tegen Anderlecht gebeurde, ging in tegen de geest van de regels"