Vanhaezebrouck gooit de handdoek in de ring: ''Brugge wordt kampioen''

    Vanhaezebrouck gooit de handdoek in de ring: ''Brugge wordt kampioen''

    vrijdag 20 april 2018 om 15:10

    Anderlecht is door de nederlaag tegen Standard (2-1) en de zege van Club Brugge terug bij af. Het gat met koploper Club bedraagt, net als tijdens het begin van de Play-Offs, zes punten. Hein Vanhaezbrouck heeft de hoop op de titel opgeborgen.

    Vanhaezebrouck hoopt nog op een beetje spanning, maar beseft dat beslissing snel kan vallen. ''Het zou goed zijn mocht AA Gent of wij, het liefst wij natuurlijk, nog één keer de kloof kleiner kunnen maken. Maar anders kan het zijn dat Club Brugge heel snel kampioen is en dat haalt de spankracht dan bovenin weg'', zei de coach van paars-wit vrijdag op de persbabbel.

    Hij gooide kort daarna definitief de handdoek in de ring. ''Het zou goed zijn om ergens nog één keer wat dichter te komen, maar finaal gaat Brugge toch kampioen zijn. Daar bestaat geen twijfel over'', sprak Vanhaezebrouck duidelijke taal.

    Lees ook: Vanhaezebrouck neemt Teodorczyk in bescherming: ''Herinnert zich de match niet''

    Lees ook: Club-spelers temperen de euforie: ''Vorige week waren we al de lul''


    Plaats een reactie

    Rimka96 +1048
    vrijdag 20 april 2018 om 15:20
    Een loser noemt men dat!!
    Vind ik leuk
    Lunam +1395
    vrijdag 20 april 2018 om 15:36
    Realistisch komt beter tot zijn recht ipv loser.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1048
    vrijdag 20 april 2018 om 17:51
    Realistisch?! WE ARE ANDERLECHT! Tot het laatste moment moeten we vechten en hopen, Hein moet niet afkomen met zulke uitspraken, zelfs niet voor de « druk » te verlagen.
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1072
    vrijdag 20 april 2018 om 18:23
    Ja, de slogan kopiëren van Bruges.. de fierheid druipt ervan af zeg. De jaloersheid ook. Kom toch af met jullie eigen slogans ipv altijd Brugge te kopiëren.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14476
    vrijdag 20 april 2018 om 17:37
    Een loser legt de lat te hoog voor zichzelf, Hein doet dat bewust niet. En terecht!
    Vind ik leuk
    freeman +11027
    vrijdag 20 april 2018 om 15:21
    Vraag blijft : In hoeverre zou hij dat zelf wel menen ? Of duwt hij zichzelf niet nog eens in de underdogrol ...?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 15:26
    Menen of niet menen het blijft een vreemde uitspraak nog voor halfweg PO's.
    Vind ik leuk
    Toca +33549
    vrijdag 20 april 2018 om 15:33
    Mocht hij nu het omgekeerde zeggen zou er nog meer commentaar komen.
    Anderlecht moet nu ineens de laatste 6 matchen nog 3 matchen meer winnen als Brugge.. beetje serieus blijven hé..
    Natuurlijk wordt brugge kampioen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    vrijdag 20 april 2018 om 21:56
    Als STANDARD op brugge even gemotiveerd is als vorige woensdag, dan gaat STANDARD NOOIT verliezen op brugge aanstaande zondag !

    En ALS ANDERLECHT er morgenavond in slaagt om op Genk te winnen (ze doen het daar meestal goed) dan staat Anderlecht zondag weer op 3 of 4 punten.

    De week daarna is het Anderlecht thuis tegen Charleroi (uitgeblust en niet gemotiveerd) moet dus overwinning zijn.
    En brugge moet volgend weekend naar Genk waar ze meestal of niets rapen, dan kan Anderlecht op 0 of 1 of 2 punten van brugge komen.
    weekend daarna is het brugge - Anderlecht
    en daarna moet brugge nog naar Standard.

    HET KAN DUS NOG WEL DEGELIJK.

    En geloof nu niet dat brugge terug op niveau is na gisteren, het was gewoon verschrikkelijk zwakke tegenstander.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 21:57]
    Vind ik leuk
    blondel +2448
    vrijdag 20 april 2018 om 22:28
    En als,als en als en die als en als dan speelt die ook kampioen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    zaterdag 21 april 2018 om 09:46
    ALS ALS ALS

    Het is toch de waarheid en mijn voorspelling is toch uitgekomen
    dat brugge ging verliezen op Gent en op Anderlecht

    En ja, Gent was sterk op ANDERLECHT maar als die overduidelijke penalty op Spajic gefloten wordt bij 0-1 , dan zal de match wel eindigen op 1-1
    En op Standard moet Anderlecht ALTIJD WINNEN
    Morioka moet gewoon de 0-1 maken in de 8e minuut, hij mist
    en in de 10 e minuut begaat SELS een serieuze flater en staat het 1-0. Anderlecht komt terug op 1-1, komt 2-1 achter maar ook daarna mist Ganvoula 2 reuze kansen om nog te winnen.

    EN ja, Hein heeft een punt. Waarom moet ANDERLECHT de enigste ploeg zijn die 3 zware matchen moet spelen op 6 dagen??

    Ik blijf erbij dat we zondagavond meer weten.
    Als ANDERLECHT WINT OP GENK (maar als het is zonder TEO en Markovic) is dat bijna onmogelijk.
    Komen ze terug op 3 punten en geeft dat extra stress aan brugge
    En indien Standard dezelfde motivatie heeft als tegen Anderlecht dan pak het minstens een punt op brugge
    en dan staat brugge maar 3 of 4 punten meer voor
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 15:41
    Iemand die molenwiekt zoals Hein moet op de kerktoren staan en meedraaien met de wind
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    vrijdag 20 april 2018 om 15:43
    Nog een geluk dat hein geen boxercoach is.
    Zijn boxers zouden de hulpdiensten al opbellen voor dat de match begint
    Hahaha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 15:56
    Toch wel een reactie die je niet verwacht van een anderlecht coach. ook al is het zo. Al strijdend ten onder gaan dan, niet nu al opgeven. hoe wil je nu dat u spelers en supporter gemotiveerd raken als de coach het niet meer ziet zitten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 15:56]
    Vind ik leuk
    wesleyvb +836
    vrijdag 20 april 2018 om 16:11
    Teodorzcyk heeft het omzeep geholpen in Standard, die klootzak stopt gewoon met zich in te zetten en met voetballen, standard scoort daarop en dat was dan het definitieve einde! Die kwam bij mij nooit meer in de ploeg die onozele !
    Vind ik leuk
    Markske +283
    vrijdag 20 april 2018 om 17:10
    Voor mij is het eenvoudig, FCB wint bijna al zijn thuiswedstrijden.
    Indien ze dat nu ook doen kan RSCA in het beste geval op gelijke hoogte komen en bij gelijke stand ...
    Vind ik leuk
    vanhimst +917
    vrijdag 20 april 2018 om 17:25
    Hoe laf is dat van Hein , als trainer van Anderlecht is hij verplicht om zelfs in zeer moeilijke omstandigheden te blijven strijden ook al is er maar een zeer kleine kans om het te halen , hij geeft zo een zeer slecht signaal aan zijn spelers . volgens mij is hij toch niet de juiste trainer voor Anderlecht
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:37
    Hij is gewoon realistisch...
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    vrijdag 20 april 2018 om 20:42
    We spreken nog niet eens over matimatisch ennu dit al uitspreken als eerste achtervolger!
    Vind ik leuk
    blondel +2448
    vrijdag 20 april 2018 om 22:31
    Als trainer moet je niet realistisch zijn ,maar je spelers aanmoedigen om er toch nog alles voor te doen.Maar nu zegt hij eigenlijk tegen zijn spelers,het is verloren .
    Vind ik leuk
    Lunam +1395
    vrijdag 20 april 2018 om 19:13
    Eerst hopen dat hij komt en als hij er is dan ..., is toch geweten dat hij zegt waar het op staat ook al horen we het niet graag maar is wel realistisch genoeg.Tot volgend jaar dan maar, dan maar bejubelen die tegenvallende trainer.... . Vraag me af wie je nu dit jaar graag had gezien om op dit moment een kleurrijk geurig Anderlecht te zien die meedeed voor de titel ipv deze tegenvallende beerput?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 19:13]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck gooit de handdoek in de ring: ''Brugge wordt kampioen''