De ambiance op hun tribunes is uniek voor het Belgische voetbal

    "De ambiance op hun tribunes is uniek voor het Belgische voetbal"

    vrijdag 20 april 2018 om 13:45

    Club Brugge lijkt dit seizoen de titel te pakken, maar wie wordt er tweede? Voor Hugo Camps mag dat Standard zijn. De columnist van Het Laatste Nieuws is diep onder de indruk van de sfeer bij de Luikenaars.

    Standard legt de laatste weken dan ook een uitstekend parcours af. "Was Club Brugge de smaakmaker van de reguliere competitie dan is Standard de Liège dat in de Play-Offs. Anderlecht doet ook mee, maar is een graadje meer onderkoeld. Standard speelde in kampioenenstijl. Dat was lang geleden."

    Standard heeft vooral frivoliteit voorin. "De Luikenaars hadden met Edmilson en Carcela iets meer raffinement in huis dan de Brusselaars. Daar was zelfs recuperatiereus Trebel niet op toegerust. In Barcelona en Manchester zouden die twee ook monden doen openvallen. En er is het magische enthousiasme van de twaalfde man. De tribunes op Sclessin creëren een ambiance die uniek is voor het Belgische voetbal."

    Zelfs de vaak verguisde Sa Pinto krijgt nu lof. "Zoals hij Standard gekneed heeft, tegen alle hoon in, verdient deze Portugees een standbeeldje op de Place Saint-Lambert. Of hij is een groot psycholoog, of een groot tacticus, misschien ook ordinaire Schauspieler, maar zijn succes bij de moeilijkste club van het land is onweerlegbaar. Daarbij, mateloos geliefd bij zijn spelers."

    Plaats een reactie

    JanB +3827
    vrijdag 20 april 2018 om 14:02
    Die éénmalige "top" ambiance voor de éne is (twee)wekelijks kost voor de andere
    Vind ik leuk
    Toca +26752
    vrijdag 20 april 2018 om 14:16
    Sfeer in luik is hectischer als in Brugge vind ik. Stadion is daar ook beter voor dan het oude jan breydel
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11270
    vrijdag 20 april 2018 om 17:34
    Het publiek van Club zit er gewoon gigantisch bovenop, maar geweldige sfeer vind ik dat niet. Op dat vlak scoren Standard, Genk en Charleroi massa’s beter.
    Vind ik leuk
    Toca +26752
    vrijdag 20 april 2018 om 17:41
    Genk vind ik ook gene vette meer zene.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11270
    vrijdag 20 april 2018 om 17:56
    Het stadion zit gewoon nooit vol, maar hun sfeergroeperingen zijn top!
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +495
    zaterdag 21 april 2018 om 00:51
    beste sfeer blijft op de Bosuil
    Vind ik leuk
    Lupo +283
    vrijdag 20 april 2018 om 14:06
    voor een keer dat hij iets posirief schrijft , vergeet hij wel een andere rood wit ploeg
    Vind ik leuk
    SD +4723
    vrijdag 20 april 2018 om 14:21
    Kortrijk ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11270
    vrijdag 20 april 2018 om 17:35
    Kortrijk sfeer? Wat met groenten smijten ja..
    Vind ik leuk
    Lupo +283
    vrijdag 20 april 2018 om 20:08
    wie ? :-)
    Vind ik leuk
    ROBSON +1158
    vrijdag 20 april 2018 om 16:57
    Tja de helft van het seizoen was het daar een kerkhof.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:09
    sfeer is inderdaad geweldig daar maar zeggen dat de monden in barcelona en manchester zouden
    open gaan van carcela is weer overdreven. hij kon nog niet volgen bij benfica en een spaanse degradatiekandidaat. dus is alleen goed genoeg voor belgie.
    Vind ik leuk
    Riddlin +1191
    vrijdag 20 april 2018 om 17:50
    In Spanje was hij wel basisspeler maar na de degradatie wou hij niet in 2de klasse spelen
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:08
    ja maar was maar bij een kleine ploeg en bij benfica werd het helemaal niks. begrijp het ook niet want vind hem ook goed.!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "De ambiance op hun tribunes is uniek voor het Belgische voetbal"