Vanhaezebrouck bracht eigen speler in problemen: 'Hij kreunde en zuchtte'

    Vanhaezebrouck bracht eigen speler in problemen: 'Hij kreunde en zuchtte'

    donderdag 19 april 2018 om 10:24

    Standard en Anderlecht zorgden woensdag voor een uiterst genietbare pot voetbal. Beide ploegen speelden heel open... soms zelfs iets té open naar de zin van Alexis Saelemaekers.

    De achttienjarige rechtsachter moest het namelijk helemaal alleen opnemen tegen wervelwind Junior Edmilson. 'Van meet af aan zocht Standard het één tegen één-duel tussen Junior Edmilson en Saelemaekers. Edmilson liet zich zakken ter hoogte van de middenlijn, om zo ruimte te creëren voor zichzelf in de rug van de youngster', analyseert Het Laatste Nieuws.

    De rechtsachter had zo een heel lastige avond. 'Saelemaekers stond alleen in een open veld. In de prairie met een slang op één meter, en geen hulp in velden of wegen te bespeuren. 'Ik sta één tegen één', maakte Saelemaekers met twee vingers duidelijk aan zijn trainer. Maar Vanhaezebrouck blufte en liet begaan, want elders op het veld had Anderlecht wél overmacht - dat bleek al even snel.'

    Uiteindelijk kwam er zo een tegengoal aan. 'Edmilson begon als een razende aan de wedstrijd. Helemaal losgeslagen - in de positieve zin. Met en zonder bal zette hij Saelemaekers keer op keer in de wind. De jongen kreunde en zuchtte. Telkens ging het alarm af voor het doel van Sels. Een kleine tien minuten kon Anderlecht overleven, maar na een nieuwe actie van Edmilson kon Emond aan de tweede paal intikken

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14475
    donderdag 19 april 2018 om 10:35
    Saelemaekers werd inderdaad pijnlijk in de steek gelaten gisteren. Voor niet eens een verdediger te zijn, deed hij het heus zo slecht nog niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 10:36
    een paar goeie matchen en nu al de chouchou van 't publiek en de coach al in vraag stellen...
    Die jongen gaat het duidelijk maken in de toekomst!
    Vind ik leuk
    Johnmor +390
    donderdag 19 april 2018 om 10:44
    Zoals ik het lees heeft die jongen de coach niet in vraag gesteld... maar hln!
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    donderdag 19 april 2018 om 10:48
    Het enige dat hij eigenlijk gedaan heeft is aangegeven aan de coach dat er een probleem was...
    Het in vraag trekken komt, zoals "Johnmor" zegt, van HLN.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2280
    donderdag 19 april 2018 om 11:32
    Als een speler het moeilijk heeft en vindt dat er iets niet klopt mag hij dat toch aangeven. Plus hij had helemaal gelijk. Dat dikke Hein er niks aan veranderd heeft is wss puur omdat zijn ego het niet aankan dat een 18 jarige hem erop moet wijzen.
    #Hein4everzodatanderlechtnooitmeerkampioenwordt :)
    Vind ik leuk
    RD +773
    donderdag 19 april 2018 om 12:21
    In je 3e? match op het hoogste niveau tegen Edmilson staan, er zijn makkelijkere opdrachten ;-)
    Vind ik leuk
    Toca +33526
    donderdag 19 april 2018 om 11:23
    idd, hij vroeg blijkbaar gewoon raad
    en hij had het lastig, maar hoe goed was Edmilson gisteren in de 1ste helft..
    Mocht ik coucke zijn ik zou die 5 miljoen gisteren nog betaald hebben ;-)
    Vind ik leuk
    Patfey +5086
    donderdag 19 april 2018 om 12:19
    Maar als ze vooraan wat efficiënter zijn, werkt het plan van HVH, het volstaat gewoon een goal meer te maken dan de tegenstand, en dat zat er eigenlijk wel in.
    Vind ik leuk
    Boerken +6842
    donderdag 19 april 2018 om 12:23
    Gisteren zou met een reukje geweest zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 16:37
    Na Limbombe, waarbij hij tenminste nog werd bijgestaan, tegen Edmilson .... sterretjes heeft de jongen gezien .... Hij heeft zeker goed geslapen en is direct een pak ervaring rijker ....
    Vind ik leuk
    agdh +1420