Moet Gent beginnen vrezen? 'Buffalo's verkopen steeds minder abonnementen'

    Moet Gent beginnen vrezen? 'Buffalo's verkopen steeds minder abonnementen'

    donderdag 19 april 2018 om 09:49

    KAA Gent heeft een seizoen met grote ups en downs achter de rug. Onder Hein Vanhaezebrouck sprokkelde het amper punten. Het leek voor de Play-Offs dan ook niet meer te kunnen dromen van de titel, wat zijn effect had op de ticketverkoop.

    Zo geeft Het Nieuwsblad aan dat voor het eerst sinds het titelseizoen 2014-2015 AA Gent minder abonnementen verkocht voor Play-Off 1 dan voor het reguliere seizoen. Dit seizoen staat het aantal op 17.414 abo's. Nog steeds een mooi aantal, maar 519 abonnementen minder dan het reguliere seizoen.

    In vergelijking met vorig seizoen verkocht Gent zelfs 980 abonnementen minder voor Play-Off 1. In de eerste twee thuisduels van Play-Off 1 had het toch een bezettingsgraad van 97 procent. Een mooi aantal.

    De eerste jaren in de Ghelamco Arena leek het nieuwe stadion al te klein te zijn. Maar de voetbaltempel lijkt toch helemaal op maat te zijn van Gent. Een eventuele uitbreiding is dus helemaal nog niet aan de orde.

    Plaats een reactie

    donderdag 19 april 2018 om 09:57
    Ik vrees dat de titel van Gent een once-in-a-lifetime gebeurtenis was.
    En dat de club toch moeite heeft om die laatste stap te zetten, op het niveau (qua palmares en algemeene beschouwing) van Genk en Standard.
    Laat ons eerlijk zijn: qua niveau, palmares en verwachtingspatroon gaan FCB en RSCA toch nog steeds voorop in de strijd...
    Zoals men tegenwoordig vaak over de G6 praat, denk ik dat een correct verwachtingspatroon voor de 'gemiddelde stand over de afgelopen jaren' als volgt mag zijn:
    1. RSCA
    2. FCB
    3. Standard
    4. Genk
    5. Gent
    6. Zulte-Waregem / Charleroi.

    Maar goed, ik kan me vergissen. Aan de spelers / supporters om mij van iets anders te overtuigen.
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1700
    donderdag 19 april 2018 om 12:20
    Ik vrees dat gij niet onbevooroordeeld redeneert.
    Als bedrijf komt FCB reeds ver achter op AA Gent.
    Sportief heeft het een veel beter palmares, maar qua niveau ? ik weet niet waarop gij u baseert.
    CL 0 op 18 is dat wat jullie willen ?
    BTW er is geen G6 maar G5.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 12:43
    Rustig, Polleken. Ik gaf gewoon mijn mening. En waarom zouden we kijken naar 'het bedrijf'? het betreft hier nog steeds een sportclub. Met de nadruk op sport. Maar bon, laat ons even verder borduren op jouw standpunt. Herhaaldelijk en door verschillende stemmen wordt bevestigd dat de tandem Mannaert-Verhaeghe van Club opnieuw één van de meest stabiele clubs in eerste klasse heeft gemaakt. Dus ik ben erg benieuwd naar jouw argumenten om te stellen dat 'het bedrijf' AA Gent veel verder staat dan wij.
    twee: tuurlijk willen wij geen 0 op 18 in de champions league. Welke ploeg wil dat wel? maar ik haal nog altijd liever 0 op 18 in de champions league dan dat ik de groepsfase in de Europa League overleef. Misschien ben ik daar de enige in, maar mijns insziens is de Rode Lantaarn in Eerste klasse nog altijd een betere ploeg dan de kampioen in Tweede.
    Drie: G5 en G6 zijn geen officiële benamingen, maar gewoon indiciaties die mensen in het leven roepen. Voor mijn part noem je de gehele competitie de G16, maakt 't mij wat uit.
    vier: ik redeneer dus niet onbevooroordeeld. natuurlijk niet. Ik kom ook van ergens, ik heb een achtergrond en ben beïnvloedbaar. Zoals wij dat waarschijnlijk allemaal zijn. Maar goed, laat ons aannemen dat jij dat wél kan. Nou, orden jij dan eens de 'G5' zoals jij denkt dat de neutrale, rationele voetbalkenner ze de meeste kans geeft om aan het einde van het seizoen gerangschikt te staan. Ik ben ten zeerste benieuwd. Ten Zeerste!

    Met vriendelijke hoogachting,
    Met-de-pet, J.
    Vind ik leuk
    Brubru +2384
    donderdag 19 april 2018 om 14:36
    Ik weet echt niet wat die 0 op 18 te zien heeft met de volgorde die jan-met-de-pet opgeeft.
    In feite is het niet moeilijk : neem de laatste 10 seizoenen en geef 1 punt aan nummer 1, 2 aan nr 2, enz.
    Je kan dat opmaken op basis van de reguliere competitie en op basis van de PO's maar volgorde zal dezelfde zijn.
    Wat de G5 betreft : dit jaar was dat de G6. Deze ploegen krijgen 3 stemmen wanneer er beslissingen binnen de ProLeague genomen moeten worden. Rest 1a twee stemmen, overige profclubs 1 stem. Zulte Waregem had op basis van de resultaten van de laatste 5 jaar evenveel punten als RC Genk.
    Dus als je de laatste 5 jaar neemt staat Gent voor Genk.
    Vind ik leuk
    Brubru +2384
    donderdag 19 april 2018 om 18:07
    Gent heeft in feite zowel de laatste 5 jaar of de laatste 10 jaar recht op de 3de plaats, Standard 4de en Genk 5de.
    Charleroi haalde enkel de laatste 4 jaar top 8. Andere jaren plaats 10, 11, 2de klas, 16, 13 en 12 waar ZW 6 keer de top 6 haalde op 10 jaar.
    Vind ik leuk
    SD +4723
    donderdag 19 april 2018 om 10:11
    Iets minder dan 3% en dus geen reden om zich zorgen te maken
    Vind ik leuk
    Verne +369
    donderdag 19 april 2018 om 10:41
    Eens kampioen gespeeld, ja dan worden de supporters hoe langer hoe veeleisender. Alhoewel een 97 % bezetting, daar kunnen heel veel clubs amper van dromen !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +9231
    donderdag 19 april 2018 om 11:12
    De elk jaar opslaande aboprijzen zullen daar ook wel voor iets tussen zitten.
    Vind ik leuk
    Boerken +5697
    donderdag 19 april 2018 om 12:33
    Tzou ook nie logisch zijn moest het nokvol uitverkocht zijn nu al .je koopt ook geen kleren die net juist van pas zijn
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Moet Gent beginnen vrezen? 'Buffalo's verkopen steeds minder abonnementen'