We waren zeker de evenknie, op basis van kansen waren we zelfs beter dan hen

    "We waren zeker de evenknie, op basis van kansen waren we zelfs beter dan hen"

    woensdag 18 april 2018 om 23:21

    Als RSC Anderlecht nog titelaspiraties had, kregen die een knauw na de 2-1-nederlaag bij aartstrivaal Standard. Hein Vanhaezebrouck heeft niet al te veel aan te merken op zijn troepen. Hij hekelt wel het drukke programma.

    Dat loodzware ritme maakt slachtoffers, beweert hij bij Play Sports. "Bij ons waren er een aantal jongens die goed gerecupereerd waren en een aantal die dat niet goed waren. Dan moet je gaan wisselen, hé. Massimo heeft een paar goede voorzetten gebracht vanop rechts, maar daar hebben we jammer genoeg te weinig mee gedaan", aldus Vanhaezebrouck.

    "Ik kan de jongens weinig verwijten", valt de trainer zijn spelersgroep niet af. "Ik vind dat we vandaag een waardige wedstrijd hebben gespeeld. We waren zeker de evenknie van onze tegenstander, op basis van de kansen waren we zelfs beter."

    Oneerlijk
    In Play-Off 1 gaat het natuurlijk razendsnel. Zondag wacht alweer een topper, in en tegen KRC Genk. "Binnen drie dagen moeten we alweer aan de slag, terwijl Genk een dag extra tijd heeft om te recupereren. Wij moeten weer afwachten of iedereen dit overleefd gaat hebben. Dat zijn zorgen voor morgen, voor overmorgen en wellicht ook nog voor zaterdag", zucht Vanhaezebrouck.  

    Poll

    Kan Anderlecht nog kampioen worden?

    (205 stemmen)

    Plaats een reactie

    pateken +620
    woensdag 18 april 2018 om 23:40
    Hein, het 'Loodzware ritme' is voor alle ploegen in de play-offs en wordt steeds al argument aangehaald door de verliezer van de avond.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3615
    donderdag 19 april 2018 om 02:38
    De wissels gezien? Kern van Anderlecht is te klein. Er mag nergens iets gebeuren of er staat c garnituur op het veld. Club Brugge heeft vijf evenwaardige centrale verdedigers. Kan aanvallend al wat wisselen. Dus Hein kan dit wel zeggen. Het drukke programma is voor de kern van Anderlecht lastiger als voor de rest. En dit is letterlijk wat hij zegt. En dat zei hij al na de winst tegen Brugge. Dus dat dat "door de verliezer van de avond" gezegd word is (En sorry voor mijn woordgebruik) BULLSHIT
    Vind ik leuk
    Brubru +2384
    donderdag 19 april 2018 om 08:57
    Waarom stelde Hein dan zijn veto niet en liet hij spelers als Hanni, Stanciu, Harbaoui en die andere spits (naam ontsnapt me) vertrekken ? Waarom verbant hij spelers naar de B-kern ?
    Hein is de beste trainer in onze competitie maar dat blijven uitvluchten zoeken blijft een minpunt.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3615
    donderdag 19 april 2018 om 10:50
    Transfers in en uitgaand worden door bestuur gedaan. In de periode dat ze vertrokken zal gedacht zijn dat er vervanging ging komen. En er zit niemand in de B kern voor de moment. (Dat er niet moet zitten) Hij heeft gewoon gelijk op dit moment.
    Vind ik leuk
    mani88 +681
    donderdag 19 april 2018 om 06:26
    Nee, dit geldt niet voor alle ploegen! RSCA heeft in hele PO1 het minst aantal rustdagen. Als je dan ook nog eens een héél beperkte kern hebt, dan kost dit je inderdaad de titel. Nog een laatste afscheidscadeau van Van Holsbeek. Had hij zijn job nog gedaan deze winter (of gewoon al vorige zomer), dan stonden we nu op zucht van de titel. Maar dezelfde tekortkomingen en gebreken slepen al enkele seizoenen aan, vorig bestuur heeft er te weinig aan gedaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 00:20
    Ge bent verloren Hein, bleit is niet dat Anderlecht beter was. De ploeg die scoort zal wel beter zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 00:39
    Dat telt niet ,enkel winnen telt!
    Je kon vandaag gelijk komen met club ,dan moet je die kans pakken zonder meer!
    Nu spelen ze morgen weer zonder druk en is de boost van zondag alweer weg!
    Obradovic is veel te zwak in een 3 mans verdediging....
    Vind ik leuk
    le swa +136
    donderdag 19 april 2018 om 03:52
    er is nog een waterkans maar dan moet Théo niet meer op het veld slaan man man man toch één wedstrijd goed en daarna tien niks meer
    Vind ik leuk
    Carola +245