'De Wever kondigt drastische maatregelen aan voor Antwerpse derby op het Kiel'

    'De Wever kondigt drastische maatregelen aan voor Antwerpse derby op het Kiel'

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 14:15ma 16-04-2018 om 14:15

    De derby tussen Antwerp FC en KFCO Beerschot-Wilrijk werd gewonnen door The Great Old. Naast het veld werd de prestigestrijd ontsierd door problemen tussen beide supportersclans. Bart de Wever lacht er niet mee.

    Tijdens de wedstrijd probeerden de bezoekende fans over de omheining tot bij het thuispubliek te geraken. Na de wedstrijden blokkeerde een groep Antwerp-fans de weg, zodat de bussen van de Beerschot-supporters niet weg konden. Het waterkanon werd zelfs ingezet.

    Antwerps voorzitter Bart De Wever reageert op de ongeregeldheden. "We hielden er rekening mee dat er problemen zouden kunnen ontstaan. Ik kan daar voorlopig nog niets over zeggen omdat ik eerst de verslagen van de politie wil afwachten", klinkt het in Gazet van Antwerpen.

    Extra maatregelen
    Over twee weken vindt de return plaats. De Wever is van plan om – indien dat nodig is – drastische maatregelen te nemen. "We gaan deze week met de politie samenzitten om de incidenten te evalueren. Op basis daarvan zullen we beslissen of we extra maatregelen moeten nemen voor de terugwedstrijd", besluit hij.

    Poll

    Wat zou een goede sanctie zijn?

    (440 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15919
    maandag 16 april 2018 om 14:19
    Je moet eerlijk zijn: dat uitschot heeft niks in een voetbalstadion te zoeken. Er zitten - je zou het soms vergeten - nog altijd vrouwen en kinderen in het stadion. Wat een voorbeeld voor die gastjes.. Zwak!
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    maandag 16 april 2018 om 14:30
    bart de wever als arbiter!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    maandag 16 april 2018 om 14:38
    Meeste mensen zeggen GEEN. Omdat je het niet kan vermijden.
    Laten we dan ook alle flitspalen en rode lichten wegnemen. Want je kan nooit vermijden dat niemand te hard rijd of door het rode licht gaat. Misschien gevangenissen sluiten want je kan niet garanderen dat ze nooit gaan lopen.

    Jaren geleden was er in Nederland altijd rellen met twee Nederlandse ploegen. (Weet niet meer of het Ajax en PSV was of dat Feyenoord er tussen zat)
    Sancties waren boetes en voor x aantal jaren geen supporters toegelaten. (Ik herinner mij precies lage stadions al kan het zijn dat het enkel uitsupporters was)

    Maar dat zou ik doen. Spelen voor een geheel leeg stadion. In ergste geval meerdere wedstrijden na elkaar (dus niet alleen tegen elkaar) ook niet vertoond op tv behalve videoverslag. Sponsors zullen zich dan ook moeien. En boetes. En geen kleine, maar van die boetes dat als je er zo een paar hebt dat je je boeken kan neerleggen. Hang het vast aan licentievoorwaarden. Ploegen die herhaaldelijk hun supporters niet onder controle krijgen kunnen hun licentie kwijt spelen. Of schrapping van hun stamnummer. En dan heb ik het niet over iets op het plein gooien, maar over vechten en dergelijke.

    Zijn een aantal maatregelen die heel zwaar klinken maar de zever zal wel stoppen. Gegarandeerd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:39
    dat ze dan maar bij fcb beginnen met antwerp was er dit seizoen nog geen zever geweest waar iedereen in t begin van t seizoen zei daar komen e relen weer rafc is terug
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    maandag 16 april 2018 om 20:47
    Allemaal gelijk voor de wet.
    En ja het was niet proper dat ze dadelijk zeiden dat de rellen gingen terugkomen mee dat Antwerp er terug bij was. Maar de eerste wedstrijd tegen den Beerschot en het was wel prijs... Dus echt ongelijk hadden ze niet.
    En ik zeg niet dat die van Antwerp de schuldigen zijn. Maar voor ruzie ben je wel met twee natuurlijk.
    Standard en Anderlecht is ook kat en hond. Maar zo'n taferelen zie je daar wel nooit...
    En ja ik weet de media pompt dat ook allemaal een beetje op en ze kijken ook altijd naar wat er in het verleden gebeurt is. Maar dit soort dingen kan echt niet meer.
    Dit jaagt sponsors weg en als er terug moet onderhandeld worden over TV gelden dan gaat dit voor iedereen geld kosten. Wat dan ook zal bijdragen op de achteruitgang van de competitie.
    En we kunnen er laagdunkend over doen maar onze kampioen is rechtstreeks geplaatst voor de champions league. Kampioen PSV is dat niet...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:59
    Ik denk dat ge de voorbije seizoenen toch 't een en 't ander gemist hebt of met oogkleppen rondgelopen hebt!
    Trouwens, het waren die van Beerschot die begonnen zijn met het interieur af te breken na de nederlaag en de omheining probeerden te slopen.
    Als ge feiten wilt aanhalen, zie dat je het dan wel volledig of correct doet!
    Het is dan ook belachelijk te stellen dat ze dus toch gelijk hebben dat er rellen gingen komen als den Antwerp terug in eerste speelt. Het heeft 33 competitiewedstrijden geduurd en de amok was aangestoken door de anderen!
    Die van Brugge, Anderlecht en Standard waren nochtans ook al gepasseerd op den Bosuil!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    dinsdag 17 april 2018 om 01:57
    Jr leest niet. Ik zeg niet dat die van Antwerp schuldig zijn. Nergens zeg ik dat. En idd bij het doorkomen van ALLE andere ploegen was er geen probleem. Dat klopt. Maar dat telt voor Beerschot ook. Feit is dat als ze tegen elkaar spelen dat je taferelen ziet die niet voorvallen bij Brugge Anderlecht. Of Brugge Gent. Of Anderlecht Standard. Of Genk en st Truiden.
    De sfeer kan vijandig zijn maar dat soort taferelen zie je niet.
    Ik zeg dus niet wie de schuldige is. Maakt ook niet uit. Voor ruzie ben je met twee.
    Ik weet dat dat die van Beerschot tijdens de wedstrijd over de hekken wilde. Maar die van Antwerp stonden ze achteraf op te wachten.
    En dit is de eerste keer dat ik dus feiten aanhaal. (En ze kloppen) in mijn andere berichten heb ik NERGENS een feit bovengehaald. Alleen hypothetische voorbeelden. Zelfs gaande over twee totaal andere ploegen zodat niemand zich tegen de scheen gestampt zou voelen. Maar mensen kunnen blijkbaar heel slecht lezen. Dus ik moet weten wat ik schrijf terwijl jij niet leest wat ik schrijf. Direct in de verdediging...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 21:42
    Het moet eens stoppen met zulke commentaar te geven dat clubs moeten gestraft worden!
    Het zijn de vandalen die moeten gestraft worden. Niemand anders!
    De problemen zullen totaal niet stoppen als de clubs gestraft worden.
    Waarom niet? Om dat de feitelijke daders daar totaal niets van voelen!
    Het zijn dan dikwijls nog personen die met de desbetreffende club zelf niets te maken hebben!
    Pas als je de daders zelf ZWAAR straft, zal het probleem ingedijkt worden.
    Anders nooit!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    dinsdag 17 april 2018 om 02:02
    De club kan die kosten verhalen op de daders. Des te gemotiveerder zijn de clubs om die mannen te vinden. Ze zullen niet meer betrapt kunnen worden omdat ze te laks zouden zijn. Andere supporters zullen sneller geneigd zijn om die mannen aan te geven als de club er anders voor opdraait. Zo gaat het in Europese wedstrijden ook. Ze moeten die lijn gewoon doortrekken.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    maandag 16 april 2018 om 14:41
    Kwist niet dat Bart de Wever voorzitter was van Antwerp
    Vind ik leuk
    Goaltje +1135
    maandag 16 april 2018 om 14:43
    Volgende match zonder publiek. Ik heb het in augustus voorspeld : RAFC heeft zijn supporters niet in de hand, doet er geen bal aan, veroorzaakt mee de onveiligheid door hun lakse houding, taferelen die we jaren niet gezien hebben in 1A met hooligans ... bah.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    maandag 16 april 2018 om 17:48
    Euhm, dat is veralgemenen hé ventje. Supporters van Anderlecht vergeten die al heel wat raak gegooid hebben, of dit weekend naar Refaelov. Supporters van Standard al eens bekeken. Als ge toch pretendeert dat Antwerp hier niets aan doet, daag ik u uit om volgend weekend aan de slag te gaan als steward bij Antwerp. Deal of te bang?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    maandag 16 april 2018 om 20:56
    Ga je de taferelen van na Antwerp Beerschot vergelijken met wat bier en pinten gooien? Wanneer hebben ze het waterkanon nodig gehad bij Anderlecht? Bij Brugge? Of bij Standard?
    Er zijn gradaties. Allemaal is in principe ontoelaatbaar. Maar er zijn verschillen.
    Seksuele intimidatie kan bv niet maar is niet zo erg als een verkrachting!
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:03
    1. Het waterkanon is niet ingezet als dusdanig.
    2. Wat komen seksuele intimidatie en verkrachting in dit topic zoeken?
    3. Stellen dat seksuele intimidatie niet zo erg is als verkrachting zegt al voldoende over uw eigen niveau en bijgevolg al uw andere reacties! Ga maar eens rond de tafel zitten met mensen die dit meegemaakt hebben!

    In wat voor ne wereld leeft gij???
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    dinsdag 17 april 2018 om 02:06
    1) het waterkanon was aanwezig omdat het een risicomatch was. Dat zijn kosten die bij St Truiden Kortrijk niet zou nodig zijn.
    2) dat van seksuele intimidatie is een overduidelijke vergelijking.
    3) Als jij echt gelooft dat seksuele intimidatie hetzelfde is als verkrachting dan hoeven we niet verder te praten want dan mankeer jij een serieuze vijs!!!
    Vind ik leuk
    JanB +6164
    maandag 16 april 2018 om 14:43
    "Antwerps voorzitter Bart De Wever reageert op de ongeregeldheden"
    Hola, een klein revolutie in voetballand
    Botox Polle heeft zijn Great Old - belangen verkocht aan de NVA !
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    maandag 16 april 2018 om 17:45
    Voorzitter Bart de Wever? Toch nog altijd Burgermeester niet? Als ze nu extra maatregelen gaan nemen voor de terugmatch hebben ze vooraf hun huiswerk niet goed gemaakt. Hoe kan het dat een handjevol Wilrijk supporters die hekken kan neerhalen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws