Werd Club Brugge toch benadeeld? Het was helemaal geen buitenspel

Werd Club Brugge toch benadeeld? "Het was helemaal geen buitenspel"

maandag 16 april 2018 om 09:05

RSC Anderlecht is er zondag in geslaagd om met 1-0 van Club Brugge te winnen. Het kon nochtans anders afgelopen zijn. Het doelpunt van Abdoulay Diaby werd afgekeurd wegens buitenspel. Een onbegrijpelijk beslissing volgens Philippe Albert.

"Wat mij betreft was het geen buitenspel bij het doelpunt van Diaby", zegt de analist in La Capitale. "De scheidsrechter nam een beslissing en iedereen was het met hem eens."

De VAR greep echter in. "Het hele stadion leek te wachten op de bevestiging van de videoref, die het eens zou zijn met Vertenten. Plots krijgt die echter in zijn oortje te horen dat het buitenspel is, maar hij is de beelden niet zelf gaan bekijken. Dat begrijp ik niet."

"Hoe dan ook is het erg frustrerend als je op deze manier een doelpunt ontnomen wordt", geeft de analist aan. "Dat doelpunt van Diaby had de wedstrijd helemaal kunnen doen veranderen, al moet ik wel zeggen dat Anderlecht een goede match heeft gespeeld. Er stond een ploeg op het veld die koste wat het kost wilde winnen", besluit hij.

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 09:09
Waar zijn die analisten als de kleinere ploegen bij Club Brugge overduidelijk onrecht wordt aangedaan ? 2 maten , 2 gewichten ...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +9370
maandag 16 april 2018 om 09:10
Ik begrijp ook niet goed waarom de ref niet zelf naar de beelden gaat kijken.. Dat terwijl de VAR al enkele keren verkeerd was.
Vind ik leuk
ROBSON +631
maandag 16 april 2018 om 09:13
Geldige goal simpel.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:12
De beelden spreken u tegen. Gefrustreerd dat Club gewoon slechter was en het heeft laten afweten. Leg u er bij neer Anderlecht heeft gisteren verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
dakcota +2787
maandag 16 april 2018 om 13:34
dringend naar de oogarts gaan.
Vind ik leuk
ketje55 +1934
maandag 16 april 2018 om 09:16
De Philippe is altijd een grapjurk geweest, hahahaha, goed geprobeerd, maar Bart Verhaeghe was deze keer geen videoref, ik had hem opgesloten op toilet, zo kon hij niet in zijn busje gaan zitten en ook niet op de koffie gaan bij de ref. Voorzorgen nemen voor dat corrupt crapuul kan geen kwaad!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:20
Tja, als mensen al met een knieschijf buitenspel gevlagd kunnen worden, dan kan dat ook met een teen. Dat is nu eenmaal de regel.

Of ze moeten de perceptie van de regel al gaan veranderen naar in hoever een speler die met een teen of knieschijf buitenspel staat, daar voordeel uit kan halen. Iets wat dan toch weer terug naar meer onduidelijkheid en subjectiviteit lijkt te kantelen.
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 16 april 2018 om 09:24
Gewoon buitenspel. Na het zien van de beelden kan je daar toch niet over discussiëren.
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 16 april 2018 om 10:16
Blijkbaar wel !
Vind ik leuk
Roach +138
maandag 16 april 2018 om 09:32
Waarom zou vertenten zelf de beelden moeten gaan bekijken? Hier is geen sprake van interpretatie, ofwel staat hij over de lijn ofwel niet.
Vind ik leuk
Brubru +1826
maandag 16 april 2018 om 10:04
Er is helemaal geen lijn dus kan hij er ook niet over staan. Die lijn wordt daar getrokken maar in hoeverre is die juist ?
Wanneer wordt die getrokken ? Alleen al de fractie van een seconde vroeger of later bij het spelen van de bal door de middenvelder kan een verschil van enkele centimeters uitmaken.
Vind ik leuk
Roach +138
maandag 16 april 2018 om 12:55
Ik ga er ook vanuit dat de mensen van de VAR bekwaam genoeg zijn om de band op het juiste moment stil te zetten en dat zij dan het juiste beeld hebben om zich op te baseren. Dan moet Vertenten zijn tijd er niet meer gaan insteken om het werk van de VAR nog eens extra te gaan controleren.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:46
Wat ik wel zeer eigenaardig vindt is dat de VAR zo'n miniem verschil onmiddellijk had opgemerkt en vorige week iets wat voor iedereen in het stadion overduidelijk was niet ( wou ) zien. Dus het probleem blijft overduidelijk hetzelfde namelijk men blijft beslissen voor of tegen een club naar eigen voorkeur. Weg met de VAR want het brengt nog meer discussies dan oplossingen.met zich mee.
Vind ik leuk
Brubru +1826
maandag 16 april 2018 om 10:08
100 % akkoord.
7 van de 9 resultaten werden in deze PO's bepaald door ref/assistent/VAR.
Degenen die dachten dat de VAR alles zouden oplossen zaten er naast. Integendeel, nog meer discussies.
Wat niet belet dat Anderlecht de verdiende winnaar was.
Vind ik leuk
Strider +100
maandag 16 april 2018 om 10:26
die discussies ontstaan enkel maar omdat velen (ook analisten en trainers) niet weten hoe de VAR werkt. Vele discussies zijn gewoon uit onwetendheid.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:19
Die lijn is nog nooit in twijfel getrokken en nu plots wel?! Caaaalimeeeerooooo
Vind ik leuk
Hhti +538
maandag 16 april 2018 om 12:50
Je volgt het voetbal zeer goed, maar die lijn is zelfs al meerdere keren in vraag gesteld! Maar ja afhankelijk voor welke ploeg je bent zeg je hier buitenspel of niet buitenspel! Het meest rare was dat er niet werd gereageerd op het contact met Vanaken van de RSCA speler, dit houdt mij meer bezig dan die buitenspelval!! Het was overduidelijk, doch heeft er niemand gereageerd!!Dit is het meest frappante van deze zondag!!??
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:22
Bwa, die penalty op Teo was ook duidelijk
Vind ik leuk