Nog meer kritiek op VAR uit kamp-Club Brugge: Ik vind het onbegrijpelijk

    Nog meer kritiek op VAR uit kamp-Club Brugge: "Ik vind het onbegrijpelijk"

    maandag 16 april 2018 om 07:51

    Na de 1-0 nederlaag tegen RSC Anderlecht was Lior Refaelov niet te spreken over de VAR. De Israëliër stelde zich vragen bij de beslissing om het doelpunt van Diaby af te keuren. Ook Hans Vanaken vond dat maar vreemd.

    "Er worden beslissingen genomen die de match bepalen. Dat mag, maar dan moet je het wel langs beide kanten gebruiken. Niet in minuut 80 tussenkomen, maar het in minuut 60 niet zien", zegt hij tegenover Het Laatste Nieuws.

    De middenvelder vond namelijk dat hij een penalty verdiende na contact met Saelemaekers. "Hij pakt me gewoon vast zonder bal in de buurt. Dat is voor mij honderd procent penalty. Waarom ze niet tussenkomen, is voor mij een grote vraag."

    Er is in de Play-Offs heel wat discussie geweest over de kwaliteit van de VAR. Dat vindt Vanaken normaal. "Ik zie ook fases in andere matchen, waarin ik het soms onbegrijpelijk vind hoe het gebeurt. Die dingen moeten ze oplossen, want ze bepalen belangrijkste wedstrijden en dan moet het juist zijn."

    Plaats een reactie

    Wankstar123 +1145
    maandag 16 april 2018 om 07:59
    Ze worden daar precies wat bang...
    Vind ik leuk
    Diego A M +3211
    maandag 16 april 2018 om 08:18
    Ja he. En ze voelen zich in de steek gelaten door de Var. Die heeft hen al het hele seizoen geholpen. Waarom nu niet meer?
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    maandag 16 april 2018 om 08:07
    Zou de media Vanaken niet ingelicht hebben dat ze in die match van geluk mogen spreken dat de scheidsrechter niet alles heeft gefloten?

    De fase met Teo/Denswil... de fase Saelemaekers /Denswil... de fout op Ganvoula vooraf aan de correcte buitenspelfase....
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 16 april 2018 om 10:18
    En je vergeet de fase op vanaken!
    Vind ik leuk
    Diego A M +3211
    maandag 16 april 2018 om 08:15
    Ja Vanaken, het was juist man!! . Ik verdenk wel de Var ervan dat hij de schuldige was dat jij slecht was.
    Vind ik leuk
    Rebel +615
    maandag 16 april 2018 om 08:37
    Ja man,prachtige foto,illustreert de bedoelingen van Vanaken ,met zo een los rechterhandje
    En dan maar klagen dat hij zen goesting niet krijgt
    Vind ik leuk
    TageMeister +4142
    maandag 16 april 2018 om 08:51
    Een groot kampioen is ook groots in een nederlaag...

    Vind ik leuk
    Kingambo +989
    maandag 16 april 2018 om 09:06
    Hans kan het niet aan, hij is mentaal te zwak, wenen, wenen is zijn beste vak ...
    Vind ik leuk
    firedwarf +2939
    maandag 16 april 2018 om 09:27
    Vreemd kan me anders geen klachten van Brugge herinneren na de prachtige snoekduik van Vormer tegen Racing Genk... Toen waren ze maar al te blij in de 90'ste minuut met een VAR beslissing...
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    maandag 16 april 2018 om 09:43
    De VAR kwam in die match NIET tussen.
    Net zoals hij NIET tussenkwam bij de onterechte penalty op Charleroi, NIET tussenkwam bij de penalty in Standard-Gent maar gisteren WEL tussenkwam.

    Ik blijf er bij dat de VAR geen enkele meerwaarde heeft en alleen maar meer discussies aanwakkert.
    Vind ik leuk
    firedwarf +2939
    maandag 16 april 2018 om 09:47
    Niet tussenkomen is ook een beslissing... Ze had toen OOK kunnen tussenkomen maar het was niet "nodig" op dat moment... Vandaar ook geen klachten van Brugge op dat moment... Just saying , hoog calimerogehalte van Brugge momenteel uit schrik dat ze de titel weer gaan kwijtspelen...Mss dat Verhaege nog wat meer moet investeren in de VAR en er de "juiste" mensen moet plaatsen...
    Vind ik leuk
    CobraX +488
    maandag 16 april 2018 om 14:25
    Speeldag 3 in de reguliere competitie al vergeten Hans? Ik heb je toen alvast niet horen klagen over de VAR.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nog meer kritiek op VAR uit kamp-Club Brugge: "Ik vind het onbegrijpelijk"