Anderlecht mengt zich weer helemaal in titelstrijd na zege tegen mak Club Brugge

    Anderlecht mengt zich weer helemaal in titelstrijd na zege tegen mak Club Brugge

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 19:53zo 15-04-2018 om 19:53

    Club Brugge is er niet in geslaagd om de reeks zonder overwinningen in het Astridpark te breken. Tegen een sterk RSC Anderlecht had het helemaal geen verhaal. Het werd 1-0 voor de Brusselaars.

    Dat RSC Anderlecht de titelstrijd nog niet heeft opgegeven, werd al snel duidelijk. De Brusselaars begonnen goed aan de partij. De eerste kans was voor Abdoulay Diaby, maar daarna was het toch vooral paars-wit dat het voortouw nam.

    Onder andere Lukasz Teodorczyk en Lazar Markovic konden de Brusselaars op voorsprong brengen. Een goed keepende Vladimir Gabulov zorgde er echter voor dat het bij rust nog steeds 0-0 stond.

    Na de pauze leek Club Brugge meer in de wedstrijd te komen, maar het was Lukasz Teodorczyk die de verdiende 1-0 scoorde via een krachtige kopbal.

    Waar is Club?
    Ook na het doelpunt bleef het wachten op een echte reactie van Club Brugge. Op één goede kans voor Abdoulay Diaby na, kwam Blauw-Zwart er helemaal niet aan te pas. De Bruggelingen zijn de grootste titelkandidaat, maar dat was er in het Astridpark helemaal niet aan te zien.

    Anderlecht, gesteund door het publiek, kreeg het in de laatste minuten toch wat moeilijker. Blauw-Zwart kon zelfs nog scoren, maar de videoref greep nu wel correct in na enkele centimeters buitenspel van Abdoulay Diaby. Ook enkele kansen later kon er niet gescoord worden. Het bleef 1-0.

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 19:55
    Is Coucke nr de kapper geweest of heeft hij toupetje besteld? Zag er voor zijn doen nog clownesker uit dan anders...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    zondag 15 april 2018 om 19:56
    Niet beginnen zweven. Volgende wedstrijden zijn even belangrijk. Zelfs met zes op zes in die wedstrijden zal het nog steeds moeilijk zijn. Dat thuisverlies tegen Gent gaat nog veel pijn doen
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1499
    zondag 15 april 2018 om 20:06
    Zes op zes? Jullie komen woensdag naar Luik hé :)
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    maandag 16 april 2018 om 00:02
    Ja... Dat bedoel ik net. Ze gaan nu al zweven, terwijl er nu twee moeilijke uitwedstrijden voor de deur staan. En zelfs al mochten ze daar zes op zes pakken (wat ik niet geloof) dan nog staan ze er niet goed op. Nu in Genk kunnen ze altijd iets meer dus daar schat ik dat ze nog een goede kans hebben.
    Maar in Luik? Die willen het precies altijd iets meer als Anderlecht. En we moeten ook nog naar Gent en natuurlijk Brugge.
    Dus zelfs met 6 op 6 in de volgende wedstrijden, dan nog moeten ze niet gaan zweven. Exactly my point :-)
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    maandag 16 april 2018 om 13:20
    Als de VAR niet tussenkomt!!
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    maandag 16 april 2018 om 13:22
    Als het niet goed afloopt daar in Standard, dan zal het aan de dagen rust die er tussen zitten volgens Hein! Hij was er al over bezig voor dat PO1 zelfs begon!!
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4858
    maandag 16 april 2018 om 14:05
    Met de kleine kern die RSCA heeft is dat ook een probleem. Saelemaekers kreeg een tik. En dat zal wel even nodig hebben. En die speelt op een plaats waar we al met drie blessures zitten. (Ja ik reken Najar daar nog bij)
    Vooraan hebben we voor Teo geen alternatief en op het middenveld moet ook niet veel gebeuren. Boeckx is ook nog uit dus als er iets met Sels gebeurt zit je ook met C garnituur. Echt roteren is dus niet echt een optie. Plus het zijn drie toppers op korte tijd. Waarvan twee op verplaatsing. Dus ja op een bepaald niveau is dat een excuus. Zelfs Europese topploegen laten in midweekwedstrijden vaak punten liggen. En die hebben een grotere kern en kunnen wel roteren. Al doen ze het niet altijd.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 15 april 2018 om 20:08
    Dikverdiende overwinning. Onze beste match van het seizoen. COYM!!
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 15 april 2018 om 20:43
    Proficiat zeker verdiend , idd. Beste wedstrijd en zoals altijd tegen club
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 15 april 2018 om 21:17
    Merci makker. Thuis tegen Club zijn we altijd top !
    Vind ik leuk
    Dirk H +3114
    zondag 15 april 2018 om 21:28
    Ik vond zelfs Sa goed vandaag
    Vind ik leuk
    Diego A M +3815
    zondag 15 april 2018 om 21:37
    En dendoncker. Was terug het niveau van vorig jaar.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Inderdaad. En ik heb Sa nog maar zelden goed gevonden.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 15 april 2018 om 20:10
    Verdiende overwinning voor Anderlecht , maar laat nu aub de commentaren over voordeel van de VAR voor club achterwege !
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:20
    Is toch logisch dat RSCA vandaag het voordeel krijgt, in de thuismatch hebben jullie weer het voordeel. Dat is het nadeel van 2 oplichtersploegen, er kan maar 1 het voordeel krijgen. Tegen andere ploegen is dat makkelijker. Altijd voordeel Brugge en Anderlecht geven.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    zondag 15 april 2018 om 21:13
    Klein kind ben je ;-) Het verschil is dat het dit keer correct was. Al waren er 2 strafschopfases en zeker die duw die Teo in de rug kreeg was overduidelijk penalty. Dus daar is er nog werk aan de VAR.


    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:15
    VAR heeft deze PO al perfect gewerkt volgens de regels waarvoor ze werd opgericht, extra voordeel geven aan Brugge en Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 15 april 2018 om 22:17
    Zoals tegen Charleroi zeker? Ukkepuk! Trouwens bij doelpunt duwtje teo ook he . En vanaken twas ook geen schwalbe
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    zondag 15 april 2018 om 22:47
    Duwtje Teo? Je ziet ze vliegen zeker??
    Teo werd in de grond gestampt! Duidelijker kan een penalty niet zijn denk ik!

    Nu trek je er de match tegen Charleroi bij.... was geen penalty en heb ik ook direct gezegd!

    Alleen zal jij nooit toegeven dat die penalty van Vormer ook geen penalty was tegen Genk.
    Die van Spajic tegen Gent echter wel en niet gekregen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    maandag 16 april 2018 om 00:55
    Nee idd. Tegen Genk was penalty! En spajic ook. Maar tegen Charleroi niet.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3114
    zondag 15 april 2018 om 21:30
    Zijt ge uwe tutter weer kwijt?
    Vind ik leuk
    Diego A M +3815
    zondag 15 april 2018 om 21:39
    Ik denk het ook want hij is weeral Aan het bleiten
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:32
    Verhaeghe was waarschijnlijk vergeten betalen deze week hhhha
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    zondag 15 april 2018 om 21:17
    Het verschil is dat de VAR nu een correcte beslissing nam. Dit seizoen was er al vaak een discutabele beslissing en walgelijk veel in het voordeel van Club. Dit moet je ook durven toegeven.

    De penalty op Spajic tegen Gent en die van deze middag op Teo waren ook penalty's die de VAR over het hoofd zag.
    Diegene van Teo tegen Charleroi en die van Vormer tegen GEnk waren totaal GEEN penalty.

    Dus nog werk voor de VAR!
    Vind ik leuk
    Hhti +1496
    maandag 16 april 2018 om 13:23
    Ca....., goed bezig!
    Vind ik leuk
    Vlaming +1536
    zondag 15 april 2018 om 20:19
    Waarom werd de penalty op Van Aken niet gefloten ?
    Vind ik leuk
    Roach +1990
    zondag 15 april 2018 om 20:45
    Omdat die op Teo ook niet gefloten werd...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 15 april 2018 om 20:19
    Interessante en terechte uitslag. Is nu nog wel des te zuurder voor mijn Buffalo familie dat we het deze speeldag zo hebben laten afweten. Alweer een gemiste kans. Afstand nemen van plaatsen 4, 5 en 6 en samen met Anderlecht op de tweede plaats en dichter blij Club komen te staan. Jammer.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 15 april 2018 om 22:14
    Ik begrijp zuur, maar standard was wel beter he !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    maandag 16 april 2018 om 09:28
    Ik schrijf ook nergens dat dat niet zo is, integendeel. Ook al was de fase waardoor we verloren dubieus, was 't gewoon terecht.

    En nu maar hopen dat iedereen van 't elftal terug wakker is en beseft dat ze 200% scherp aan een wedstrijd moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    maandag 16 april 2018 om 10:04
    Idd. Wreed dat bijna alle matchen met dubieuze fases beslist worden in de play-offs
    Vind ik leuk
    vawabe +109
    zondag 15 april 2018 om 20:30
    Brugge verloor de titel vandaag. Oorzaak: geen inzet + Geen efficiëntie.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 21:35
    Ja man. We verliezen weer een uitmatch, staan op 3 punten en zijn de titel kwijt. 't is wreed. Maar dan ook dikke onzin natuurlijk! Wij krijgen nu ons 2 thuiswedstrijden en de concurrentie mag uit gaan spelen. Thuis pakken wij 6 op 6. Dat hoeft bijna niet gespeeld te worden. Wedden dat Gent of Anderlecht hier en daar punten verliest?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2050
    zondag 15 april 2018 om 21:49
    Dat hoeft bijna niet gespeeld te worden? Ik volg uw redenering wel, maar zo overtuigend was de prestatie thuis tegen Genk niet. Het dubbeltje had ook de andere kant op kunnen vallen, en in feite zou een gelijkspel een juistere weergave zijn geweest van de onderlinge krachtsverhouding (in die wedstrijd),
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 15 april 2018 om 22:19
    Het is dan ook jullie eerste overtuigende zege vandaag, en idd. Verdiend
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:04
    Inderdaad. En zelfs die thuismatch wonnen we. Dus net zoals ik zei, is bijna een zekerheid onze thuismatchen, ook als 't wat minder gaat. Meer trainen op afwerking mag Leko wel
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    zondag 15 april 2018 om 22:07
    Ik ruik "de kak-in-de-broek" van Brugge tot hier nu al! :-)
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:06
    Dat moet toch uw maaltijd van gisteren zijn vrees ik. Ik heb al een hele week gezegd dat we ws niet gaan winnen daar. En dat dit niets betekent in de titelstrijd. Ff afwachten tot donderdag oftewel zondagavond zelfs... Dan zal ik nog eens antwoorden hier. Voorlopig mogen jullie een paar dagen zoet zijn
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:10
    6 mei spelen we kampioen. Tegen Anderlecht. Speeldag 7. Ten laatste
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:56
    Was den Teo nu weer pieren aan het zoeken? Heeft die wel een patent om te vissen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws