Verhaeghe controleert alles en iedereen in het Belgisch voetbal

    "Verhaeghe controleert alles en iedereen in het Belgisch voetbal"

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 14:15zo 15-04-2018 om 14:15

    Club Brugge zou met een zege tegen Anderlecht een optie kunnen nemen op de titel. Volgens heel wat media is de strijd nog spannend, maar Hans Vandeweghe is duidelijk niet akkoord. Hij vindt de spanning heel kunstmatig.

    In De Morgen spuwt hij zijn gal daarover. "Voorsprong Club slinkt'. Dat was de teneur van de kranten maandag. 'Club wordt zenuwachtig', nog zo’n premisse.De teneur had dus moeten zijn: Club stap dichter bij titel. Alleen boeit dat niet en daarom worden de lezers voor oenen versleten en wordt hen voorgehouden dat de spanning terug is. Niet dus."

    Club heeft nog even veel voorsprong als bij het begin van de Play-Offs. "De spanning was wel terug geweest als Uronen die strafschop niet had veroorzaakt in Club-Genk. In dat geval was het 0-0 gebleven en had Club nog vier punten voorsprong en zou het morgen, in geval van verlies op Anderlecht, daar nog maar één schamel puntje van overhouden."

    Volgens Vandeweghe kan voorzitter Bart Verhaeghe het zich ook niet veroorloven om de titel uit handen te geven. "Het zal niet gebeuren en ik wens het Club ook niet toe, en al helemaal voorzitter Bart Verhaeghe niet. Stel je voor: alles en iedereen controleren in het Belgisch voetbal en dan er niet in slagen om kampioen te spelen na een voorsprong van twaalf punten." 

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 14:44
    En vanaf volgend seizoen komt daar ook nog eens Mr. Couckenbak bij en dan is het Belgisch voetbal helemaal naar de klote.
    Vind ik leuk
    agdh +1618
    zondag 15 april 2018 om 14:50
    Ik denk dat Coucke zich neutraler kan opstellen dan Verhaege
    Vind ik leuk
    ickx22 +423
    zondag 15 april 2018 om 14:46
    Volgens insiders is Anderlecht vandaag kansloos tegen Club Brugge. Hier wat quotes om de spelers van Anderlecht extra te motiveren. Hugo Broos poneert:"Als Club zijn niveau nog wat kan opkrikken en gaat presteren zoals in de titelmatch vorig seizoen, is Anderlecht sowieso kansloos." Eddy Snelders: "Club heeft alles in handen. Standard bracht gisteren AA Gent tot stilstand en dus kan het een fantastisch weekend voor Club worden. Deze momenten moet je grijpen." Vital Borkelmans: "Club wint zondag probleemloos als het haar dominante en aanvallende spel kan opleggen. Hoe dan ook is nu het moment aangebroken om de traditie te doorbreken. Dat gaat volgens mij ook gebeuren.” Marc Degryse vorige week: " Vandaag lijkt AA Gent de beste kansen te hebben om tweede te eindigen, niet Anderlecht."
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 15 april 2018 om 14:59
    Anderlecht is thuis altijd favoriet toch ?
    Mocht Anderlecht toch nog kampioen spelen is dat wel het doodvonnis voor het huidige format van PO1 denk ik.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1059
    dinsdag 17 april 2018 om 10:43
    och ja die analisten weten altijd alles beter en ook ex spelers zoals onder andere Degrijze ze draaien elke week in een andere richting
    Vind ik leuk
    freeman +12057
    zondag 15 april 2018 om 14:52
    Veel gezever ..... Laat de toeschouwers nu zelf eens genieten van de matchen ! En wat doet Verhaeghe hier ter zake ? Zit hij misschien in het VAR busje ....?
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:03
    Het is nu wel duidelijk dat Coucke Verhaeghe gaat aflossen als meesteroplichter.
    Vind ik leuk
    Rebel +1458
    zondag 15 april 2018 om 23:34
    Achterlijk ventje,wat heeft Coucke te maken met de penalty fout van Uronen,als je een beetje verstand hebt trap je die bal gewoon buiten en blijft het 0-0 .
    Genk heeft te weinig kwaliteit ,was zelfs geen po1 kandidaat , dus ga in 2 de klasse lullen
    Vind ik leuk
    JODES +637
    zondag 15 april 2018 om 15:28
    Euh, rond 20u weten we hoe deze match geëindigd is en binnen enkele weken weten we wie kampioen is, toch? Ik hoop FCB, maar als zij die voorsprong van 12,5 punten toch nog uit handen zouden geven, dan verdienen ZE die titel niet.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2306
    zondag 15 april 2018 om 16:07
    Wat een analisten hier brugge vandaag gelijk of winnen altijd kampioen want anderl naar stand en genk en brugge thuis charleroi en stand dus en dan brugge thuis tegen andl en, gent in laatste match maak zelf maar jullie analises
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 16:08]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 17:27
    Eindelijk een journalist die uitbrengt dat Verhaeghe allen aankoopt en omkoopt
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    zondag 15 april 2018 om 20:20
    Leer lezen,en vooral ,leer begrijpen wat je leest!!!
    Vind ik leuk
    freeman +12057
    zondag 15 april 2018 om 21:01
    Wie of wat bedoel je dan wel ?
    Graag bewijzen op tafel !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws