Zou een praatjesmaker een carrière van 33 jaar kunnen maken? Nee, toch

    "Zou een praatjesmaker een carrière van 33 jaar kunnen maken? Nee, toch"

    zondag 15 april 2018 om 10:19

    Dat Georges Leekens een rist aan ervaring heeft als voetbalcoach, staat buiten kijf. De oud-bondscoach stond in zijn loopbaan aan het roer bij ruim twintig clubs. Belgische clubs zullen echter niet meer de kans krijgen van die expertise te genieten.

    In gesprek met De Zondag geeft Leekens aan dat hij nooit meer in ons land aan de slag zal gaan. "Dat verhaal is voorbij. Dat zou te moeilijk worden. Maar ik denk niet aan stoppen, hoor. Ik leid een zwaar, maar leuk leven. Zolang ik die passie voel, doe ik voort", verzekert de huidige bondscoach van Hongarije.

    Vanwege zijn flamboyante stijl kreeg Leekens vaak de volle laag, in de pers en van de man in de straat. "Ik kan door kritiek heen kijken. Ik heb véél mooie momenten meegemaakt. Zou een praatjesmaker een carrière van 33 jaar kunnen maken? Neen, toch", stelt hij. "Wie mij echt kent, weet dat ik niet met mezelf in de wolken loop."

    Jaloezie
    Dat hij met de kritiek kan omgaan, betekent niet dat Leekens erop kickt. "Soms doet kritiek pijn", geeft hij toe. "Ik ben emotioneler dan mensen denken. Ik weet soms niet wat iemand bezielt. Maar dan kijk ik van wie die kritiek komt. En vaak denk ik dan: ocharme. Wellicht hebben die mensen meer problemen dan ik. Ik hou niet van jaloezie."

    Poll

    Zou Leekens nog een meerwaarde kunnen zijn als coach bij een Belgische club?

    (320 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +30777
    zondag 15 april 2018 om 10:30
    Ik denk dat de Georges nu echt passé is.
    Vind ik leuk
    JanB +5355
    zondag 15 april 2018 om 10:35
    Toca, je visie is te braaf
    Georges is al jàààààren voorbijgestreefd, want hij vergat die laatste 10% in te vullen !
    Vind ik leuk
    SD +8015
    zondag 15 april 2018 om 10:37
    Hij had zijn "gloriedagen" maar die zijn nu heel lang voorbij. Hij kan nu nog zoals Aimé een bijdrage leveren voor de fantatstische kranten "Metro" of "Zondag Nieuws".
    Vind ik leuk
    Carola +240
    zondag 15 april 2018 om 10:44
    Op de man van 90 procent zit ik op te wachten
    Vind ik leuk
    calimeros +1958
    zondag 15 april 2018 om 11:27
    hey Carola
    Ik zie dat je een vrouw met verstand bent, want je bent RSCA fan !!!
    Vind ik leuk
    MrComment +1781
    zondag 15 april 2018 om 10:46
    "Ik leid een zwaar, maar leuk leven."

    Iets in mij zegt me dat de Georges geen idee heeft wat een zwaar leven effectief is.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    zondag 15 april 2018 om 10:52
    Nee Georges , maar een lekker brood heeft ook zijn houdbaarheidsdatum !
    Vind ik leuk
    Basvyncke +561
    zondag 15 april 2018 om 11:12
    Tijd om plaats te maken voor de volgende generatie Belgische trainers. Clement, Leko, Vanderhaeghe, Vermant, Deroeck... We hebben geen Leekens meer nodig... En een praatjesmaker kan geen carrière van 33 jaar uitbouwen maar wel eentje van 20 a 25 jaar rekken tot eentje van 33
    Vind ik leuk
    ketje55 +2092
    zondag 15 april 2018 om 11:39
    Heeft hij ooit iets gewonnen als trainer????
    Vind ik leuk
    valere +253
    zondag 15 april 2018 om 15:16
    Dude,hij werd maar mooi Kampioen met Ceulemans Club Brugge
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    zondag 15 april 2018 om 17:43
    Ook ooit nog trainer van het jaar geworden in de jaren 90 geloof ik!
    Vind ik leuk
    firedwarf +2933
    maandag 16 april 2018 om 09:45
    1 keer belgisch kampioen in 1990 2 x beker van belgie gewonnen in 1985 en 1991 , 1 maal de supercup in 1990 en 1 * trainer van het jaar in 1990.. that's it, ploegen die denken dat ze met Leekens garantie hebben op prijzen... leven mss 28 jaar al met een illusie ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Zou een praatjesmaker een carrière van 33 jaar kunnen maken? Nee, toch"