Mijn spelers stonden met tranen in hun ogen in de kleedkamer

    "Mijn spelers stonden met tranen in hun ogen in de kleedkamer"

    zondag 15 april 2018 om 08:00

    Racing Genk kon vrijdag niet winnen op Mambourg, het bleef steken op 2-2. Na twintig minuten had thuisspeler Nurio rood kunnen krijgen voor een fout op Clinton Mata, maar de videoref greep niet in.

    Clement wilde echter focussen op de positieve dingen. "Ik zag een geweldige mentaliteit, in de kleedkamers stonden spelers met tranen in de ogen. Zo groot is de drang om te winnen. Net zoals op Club Brugge kregen we iets te weinig. Dat is het enige wat me dwars zit, we vergeten onszelf te belonen", vertelt hij in Het Belang Van Limburg.

    Over de videoref wil hij dan ook niet te veel zeggen. "Ik had het gevoel dat hij een zwaardere straf dan geel verdiende. Maar ik wil me bij mijn job houden. We hebben al een scheidsrechter én de VAR, zij zijn ervoor opgeleid om de juiste beslissingen te nemen."

    Plaats een reactie

    zondag 15 april 2018 om 08:35
    Over dat laatste heb ik toch mijn twijfels of ze zijn opgeleid en of ze wel in staat zijn correcte beslissingen te nemen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +630
    zondag 15 april 2018 om 08:39
    artikel na artikel wordt er gezeurd over VAR. Elk punten verlies ligt aan VAR. Niks tegen Clement want hij is zeker de ergste niet maar stop maar gewoon met die VAR het is duidelijk dat het niet werkt en dat het gebruikt wordt als zondenbok. Ofwel stoppen ofwel elke ploeg max 2 maal per match zelf laten bepalen wanneer VAR ingeroepen moet worden. En ook eens wat strenger gaan optreden tegen trainers die klagen over de arbitrage. Dit is gewoon onderdeel geworden van de wedstrijdvoorbereiding en de nabespreking (met oog op de volgende match).
    Vind ik leuk
    Riddlin +1472
    zondag 15 april 2018 om 09:22
    Inderdaad, precies elke trainer die verliest klaagt over die VAR, als ze de regels niet aanpassen kunnen ze het beter afschaffen
    Vind ik leuk
    agdh +890
    zondag 15 april 2018 om 11:06
    Ben ik ook wel voorstander van, zoals in het tennis met challenge, heb je het juist dan blijft je challenge staan, is het fout dan ben je een challenge kwijt
    Vind ik leuk
    GT8 +376
    woensdag 18 april 2018 om 13:52
    Tennis is in of uit he. Die scheidsrechters dringen nog altijd hun onbekwame mening door indien ploegen een challenge aanvragen voor een twijfelgeval.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 11:10
    helemaal mee akkoord een challenge is het beste....
    dan moeten ze wel hun verantwoordelijkheid nemen.....
    Vind ik leuk
    GT8 +376
    maandag 16 april 2018 om 16:28
    Een challenge heeft geen nut als de scheidsrechter of videoref uiteindelijk alsnog beslissen om bij hun eerste standpunt te blijven..
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:37
    Ja man maar bij duidelijke gevallen wel hè!
    Vind ik leuk
    GT8 +376
    dinsdag 17 april 2018 om 12:49
    Er zijn nu ook duidelijke gevallen, waar de VAR aangeeft dat er “toch iets is gebeurd”. Maar zolang de scheidsrechter vindt van niet, wat gaat een challenge dan oplossen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 13:11
    Ja niets dan hè maar als het zwart op wit is dan kan hij niet anders hè....
    Vind ik leuk
    GT8 +376
    dinsdag 17 april 2018 om 22:31
    Er zijn al zoveel overduidelijke fases geweest die de videoref al dan niet aanhaalde en uiteindelijk niet bestraft werden. Het heeft geen zin op deze manier.. gewoon te weinig kwaliteit bij de belgische scheidsrechters
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 22:33
    Het dreigt niet door hè !
    Met een challenge moet hij gaan kijken hè....
    Vind ik leuk
    GT8 +376
    woensdag 18 april 2018 om 13:47
    Ja en dan? Zelfs al gaat hij kijken, meent ge dan dat die gaat veranderen van mening.. laat het uit he
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Mijn spelers stonden met tranen in hun ogen in de kleedkamer"