'Voetbalbond wil stunten met nieuwe CEO: oude bekende van topclub op weg'

'Voetbalbond wil stunten met nieuwe CEO: oude bekende van topclub op weg'

vrijdag 13 april 2018 om 07:30

De voetbalbond is el enige tijd op zoek naar een nieuwe CEO. Sinds het vertrek van Koen de Brabander is de KBVB naarstig op zoek naar zijn opvolger. Het lijkt nu zijn topkandidaat op zak te hebben, en dat is geen onbekend gezicht.

Het Laatste Nieuws meldt namelijk dat Patrick Janssens naar voor wordt geschoven als voornaamste kandidaat om de fakkel als CEO van de bond over te nemen. De KBVB ziet in Janssens – die onlangs na vier jaar aan de deur werd gezet bij Racing Genk – het ideale profiel voor de functie.

De Brabander werd op 2 februari aan de kant geschoven. Er werd hem een gebrek aan samenwerking met de directeurs van de verschillende departementen verweten, bovendien vond de KBVB dat De Brabander te weinig affiniteit had met de voetbalwereld.

Er zijn momenteel verschillende kandidaten die worden genoemd, toch lijkt Janssens over de beste papieren te beschikken. Volgens de voetbalbond heeft hij – in tegenstelling tot De Brabander – wel verstand van het voetbalwereldje én kent hij het reilen en zeilen van de zakenwereld.

Poll

Zou dat een goede keuze zijn?

(373 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +9370
vrijdag 13 april 2018 om 07:32
RIP Belgisch voetbal..
Vind ik leuk
Tja +156
vrijdag 13 april 2018 om 07:34
Laat hem weer niet wenen ajb!! Geef hem dat jobke!!!
Vind ik leuk
Mckenzie +1957
vrijdag 13 april 2018 om 07:36
Het zal dan weer de schuld van de sossen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 07:43
Waar zijn die mee bezig...dan wordt de KBVB nog ne grotere maffia als ze diene sos binnenhalen...arm België
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 08:36
Met alle respect maar dan is iemand als Pierre François van een ander kaliber.
De betrachting moet zijn om iemand van onbesproken allooi als CEO van de Belgische voetbalbond binnen te halen.
Of Patrick Janssens hieraan voldoet lijkt twijfelachtig.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 09:10
Ik denk dat het een goeie keuze is!
Vind ik leuk
azerty +1224
vrijdag 13 april 2018 om 09:10
Waar geld is komt de sos op de proppen om nadien alles op de anderen te steken als het op is
Vind ik leuk
Vlaming +315
vrijdag 13 april 2018 om 09:11
janssens heeft zijn onkunde reeds getoond als burgemeester van Antwerpen en ook zijn passage bij Genk was geen succes.
Vind ik leuk
Patfey +3584
vrijdag 13 april 2018 om 11:37
Helemaal zot geworden.
Vind ik leuk
vrijdag 13 april 2018 om 12:05
Dit ga je niet menen ????? Sossen maken land kapot nu ook nog ons voetbal??? Maak er duo job van samen met wouter van besien dan ist helemaal klaar groen rood maken alles dood
Vind ik leuk