Exit Kompany bij de nationale ploeg? Dat gevoel heb ik

    Exit Kompany bij de nationale ploeg? "Dat gevoel heb ik"

    donderdag 22 maart 2018 om 14:15

    Vincent Kompany sukkelt al enkele jaren met verschillende blessures, toch hoopt de routinier honderd procent fit te zijn voor het komende WK. Of de Manchester City-verdediger er na Rusland mee ophoudt, laat hij in het midden.

    Het komende WK hoeft niet per se het laatste grote optreden te zijn bij de nationale ploeg. "Die beslissing heb ik nog niet genomen. Ik ben al vijftien jaar Rode Duivel en brand nog steeds van de ambitie. Als je al zo lang meedraait bij de nationale ploeg, ga je niet snel zo'n beslissing nemen. Als het voor mij duidelijk is, laat ik het wel weten."

    In Rusland rekent Kompany erop dat hij op zijn allerbeste niveau kan acteren. "Ik heb wel het gevoel dat als ik op het WK kan spelen, het mijn en ons beste toernooi ooit kan worden. Ik wil de beste zijn. Mijn prestaties komen door voorbereiding naar die wedstrijden toe. Dat is ook zo voor het WK", besluit de 75-voudig Rode Duivel bij HLN.

    Poll

    Moet Kompany ermee stoppen na het WK?

    (224 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +12273
    donderdag 22 maart 2018 om 14:24
    Die man is mentaal zo sterk, niet te schatten. Andere salonvoetballers hadden er al lang de brui aan gegeven.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5262
    donderdag 22 maart 2018 om 14:44
    Ik kan mij nog goed herinneren dat hij op een bepaald moment een (bijna) volledige match met gebroken neus (en meer) heeft gespeeld bij de RD...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 14:34
    Het is tijd voor hem om de rode duivels achter te laten, altijd geblesseerd...
    Vind ik leuk
    LDN +102
    donderdag 22 maart 2018 om 14:44
    Shutupayourface, een Kompany die fit is maakt België een topploeg. Mits zich te verzorgen kan hij fit zijn voor Rusland. Dan denk je geen twee keer na, dan kruip je op je knieën doet een dankgebedje en zegt volmondig JA! Die moet mee
    Vind ik leuk
    Toca +28090
    donderdag 22 maart 2018 om 14:39
    Denk dat heel Belgie al blij zal zijn als zijn fysiek het tot en met het komend wk uithoudt.
    Dan zal het wel héél mooi geweest zijn voor Vince.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    donderdag 22 maart 2018 om 14:55
    Als ik hem was zou ik mij na het WK richten op het clubvoetbal. Bij City kan hij nog mooie dingen meemaken. En ik blijf erbij, wie ze ook bijhalen voor in die verdediging Een fitte Kompany staat als eerste op het blad.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:03
    Veel te goed om te stoppen. Zou volgens mij beter naar Spanje gaan, intensiteit wat lager, minder matchen, minder blessure's(?).
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:21
    intensiteit lager ? minder matchen ? waar haal je dat ? het grootste verschil is dat het in engeland regent en in spanje de zon schijnt... voor de rest gn verschil, in tegendeel...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:29
    Dan hebben we daar een ander mening over beste. Verklaar integendeel?
    In Engeland aan de top speel je voor nieuwjaar de league cup en na nieuwjaar de FA, tel de CL wedstrijden daar nog eens en je hebt echt een moordend schema voor de basisspelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 27 maart 2018 om 14:32
    spanje heeft net zoals engeland 20 ploegen, dus evenveel wedstrijden, in copa del rey spelen ze heen en terugwedstrijden, wat de league cup compenseert ( league = rust voor basisspelers ) en spaanse ploegen gaan verder mee europees dan de engelse... Ik zeg niet dat PL minder is, maar het omgekeerde is volgens mij zeker niet waar :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Exit Kompany bij de nationale ploeg? "Dat gevoel heb ik"