De Bruyne komt met waarschuwing voor Martinez: Orde op zaken stellen

    De Bruyne komt met waarschuwing voor Martinez: "Orde op zaken stellen"

    Gepubliceerd: donderdag 22 maart 2018 om 07:16do 22-03-2018 om 07:16

    Na de wedstrijd tegen Mexico was Kevin De Bruyne kritisch over de aanpak van Martinez bij de Rode Duivels. De middenvelder vond de tactische keuzes niet bepaald geweldig. Die woorden herhaalt hij nu nog eens.

    De middenvelder van Man City komt met een duidelijke boodschap voor de bondscoach. "We moeten ons eigen systeem ­creëren", zegt hij in Het Nieuwsblad.

    "De richtlijnen moeten duidelijk zijn, zodat alle neuzen in dezelfde richting staan. Zodat ik niet naar voren loop en een ander naar achteren (zoals tegen Mexico gebeurde, nvdr.). Het is aan de coach om ­orde op zaken te stellen. Ik heb er vertrouwen in dat hij dat kan", klinkt het.

    Wakker schudden
    De Bruyne hoopt dan ook dat de Rode Duivels weer niet teleurgesteld moeten terugkeren van een toernooi. "Ik wil echt dat iedereen op zijn best is voor het WK", geeft hij aan.

    "Door mijn status kan ik het me permitteren te spreken. Ik heb meer te zeggen dan de jongere spelers. En ik blijf volhouden dat om het WK te winnen ­alles perfect moet zijn. Ik wil iedereen wakker schudden dat we niet ­dezelfde fouten maken als op het EK in Frankrijk", zegt hij.

    Plaats een reactie

    Diego A M +3815
    donderdag 22 maart 2018 om 07:32
    En gelijk heeft hij. Hopelijk halen de bruyne zijn zoveelste waarschuwingen iets uit. Zodat we eindelijk de vruchten kunnen plukken van deze talentrijke groep.
    Vind ik leuk
    Tja +151
    donderdag 22 maart 2018 om 08:11
    Misschien moeten ze wat minder focussen op hun auto, kleren, show...voetbal en stop met zeuren!
    Vind ik leuk
    Lupo +511
    donderdag 22 maart 2018 om 08:19
    omdat je een mooie auto hebt , moet je zwijgen ?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15919
    donderdag 22 maart 2018 om 09:15
    Dat kan je de Bruyne niet verwijten, hij is totaal geen dikke nek.
    Vind ik leuk
    Toca +39887
    donderdag 22 maart 2018 om 08:33
    Ik kan mij nog steeds het meest vinden in de woorden van Dembele eerder deze week. Geen woorden maar daden nu.
    één voor allen, allen voor één.
    Vind ik leuk
    JanB +6164
    donderdag 22 maart 2018 om 10:48
    Was dit niet de lijfspreuk van die drie musketiers, die eigenlijk met vier waren ?
    Vind ik leuk
    Toca +39887
    donderdag 22 maart 2018 om 11:02
    Inderdaad, en nu hebben we 11 en in principe nog veel meer musketiers nodig.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5084
    donderdag 22 maart 2018 om 09:25
    Een mooi verschil in het interview met Dembele: deze spreekt over de ploeg, geen enkele keer over zichzelf! Hij is heel sober, zal altijd in functie van de ploeg spelen... Speelde vaak op een positie die niet de zijnde was maar deed dit in functie van de ploeg.
    In het interview met De Bruyne lees ik heel vaak ‘ik’! Ik mag door mijn status spreken... Ik heb meer te zeggen dan jongere spelers... Als ik naar voor loop moet niemand naar achter lopen...
    Heeft in mij ogen wel degelijk een groot ego maar da’s mijn mening he!
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4833
    donderdag 22 maart 2018 om 10:39
    Tuurlijk heeft hij een groot ego, wie da nog niet begrepen heeft daar stel ik mij vragen bij, eigenlijk zegt meneer dat de ploeg in functie van hem moet spelen, want hij is 'de man' . Hebben we bvb Hazard ooit zo'n praat weten verkopen, of laat staan Vince the Prince toen die vaak speelde?
    Vind ik leuk
    Toca +39887
    donderdag 22 maart 2018 om 11:03
    Hij wordt door Guardiola ook elke week de man genoemd hé.
    En voor een stuk is hij dat ook wel vind ik.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4833
    donderdag 22 maart 2018 om 11:42
    Dat mag dan nog zo zijn, dat is bij vince en eden niet anders. Hoor je die mannen zo praten?? neen die praten over het collectief, het team. Bij kevin hoor je wel vaker IK IK IK. doet me denken aan de reclame spot, neen ik ben geen ultra, neen ik ben geen sporter, neen ik ben geen rode duivel, ik ben Belguim. Awel bij de bruyne heb je het gevoel dat die zegt, ik ben Kevin. Zijn persoontje gaat voor op de rest. Ge moogt dan nog status hebben bij je club. Bij de nationale ploeg zou dat geen graadmeter mogen zijn.
    Vind ik leuk
    Toca +39887
    donderdag 22 maart 2018 om 11:56
    Begrijp wat je wil zeggen, maar mij stoort dat niet echt.
    En ik denk dat hij het wel echt goed voor heeft met de rode duivels, dat hij heel graag een goed figuur wil slaan op het wk. Mss de laatste kans hé.
    Al dan niet succes op het wk zal voor een heel groot stuk van kevin afhangen volgens mij.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4833
    donderdag 22 maart 2018 om 12:16
    Als er op tafel geklopt moet worden, dan moet dat. Maar goed de rode duivels, das daar precies nog een groter lek dan op rsca. Hou dat toch intern. Ge kent de pers en media, de 'gazetten' staan direct vol met polemieken. Allemaal onnodig gedoe.

    Martinez heeft ook een veel te hoog 'meneer pastoor' gehalte. Denkt dat die met een bende pubers te maken heeft vermoed ik. Laten we wel wezen, is een trainer die op 1 seizoen na altijd in de kelder heeft gespeeld en die moet ons naar succes leiden???
    Zet gewoon spelers die toch een ietwat ander status hebben, en spelers die vaak samen spelen eens samen en laat hen dat regelen. Zal al veel schelen.

    we hebben courtois en hazard bij Chelsea
    dembele, verthongen, toby bij tottenham
    Kev en Romelu bij manchester.

    Kwil maar zeggen, kijk eens wie daar respectievelijk trainer is, zonder ze bij naam te noemen. Valt wel wat anders uit dan onze Martinez. Die jongens pikken week in week uit van trainers op hoog niveau. Mij maak je niet wijs als ze hun koppen eens samen steken, dat ze niet met een sterk plan op de proppen kunnen komen. Tis mss cru om zeggen, maar ik zou ronduit zeggen Fuck Martinez, en laat de spelers spelen op manier waarvan zij overtuigd zijn dat het best is.
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    donderdag 22 maart 2018 om 13:37
    Als je een middenvelder als De Bruyne hebt, moet je inderdaad je concept rond hem bouwen, zoals bij City.
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    donderdag 22 maart 2018 om 12:44
    De Bruyne is dan ook een natuurlijke leider. Iemand die zegt wat een ander niet durft zeggen. Heeft hier 100 procent gelijk. Hazard is te weinig killer en daarom zou het beter zijn dat de Bruyne aanvoerder, heeft ondertussen ook de grootste status in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    JVR +160
    donderdag 22 maart 2018 om 13:22
    Veel individuele toppers, hoofdzakelijk in het aanvallende compartiment, maar helaas geen geheel en bovendien een zwakke defensie... ik geloof nooit dat we ver gaan geraken in Rusland, we overschatten onszelf en er is geen vooruitgang waar te nemen ten opzichte van het voorbije EK...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:39
    Ik ben het daar volledig mee eens
    Vind ik leuk
    Popeye296 +18
    donderdag 22 maart 2018 om 20:23
    Klassebak op en naast het veld !! Alleen al voor KDB zou je hopen op een finale op het WK.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:39
    Dit België is er niet toe in staat om het wk te winnen en zeker niet met Roberto Martinez... Na het wk meteen opzoek naar een nieuwe coach
    Vind ik leuk
    freejazz +1369
    donderdag 22 maart 2018 om 20:53
    Best voor het WK, maar dat is waarschijnlijk te laat nu. Daar gaat onze gouden generatie. En na het WK, geloof me, zal het alleen terug bergaf gaan. Foute trainer, sorry maar zo is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 maart 2018 om 12:36
    idd kijk bv naar Nederland, sinds Danny Blind zijn ze alleen maar achteruit gegaan.
    Jammer dat zulke mooie ploegen verpest kunnen worden door een trainer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws