Broos ziet oppermachtig Club Brugge: 'Veelbetekenend dat men bij RSCA klaagt'

    Broos ziet oppermachtig Club Brugge: 'Veelbetekenend dat men bij RSCA klaagt'

    woensdag 21 maart 2018 om 13:05

    Hugo Broos is weer aan de slag in ons land. De veteraan is sportief directeur bij KV Oostende. Zijn laatste job in België dateert van 2011, toen hij trainer van Zulte Waregem was. Hij heeft op die korte tijd grote veranderingen gezien.

    Hij zag vooral dat het niveau in België slechter is dan toen. "Globaal gesproken kan ik moeilijk zeggen dat het Belgisch voetbal er sindsdien op vooruit is gegaan", klinkt het in Sport/Voetbalmagazine.

    Eén ploeg heeft daarvan volgens hem kunnen profiteren. "We blijven ieder jaar geplunderd worden en onze beste spelers worden niet altijd door dezelfde kwaliteit vervangen. Dan krijg je competities zoals deze: met een enorme overmacht van Club Brugge", zegt Broos.

    De andere concurrenten komen volgens hem niet meer aan Club. "Door het verval van Anderlecht, het moeilijk terugkomen van Standard, Genk… Het is veelbetekenend dat bij Anderlecht de coach klaagt over een gebrek aan kwaliteit, terecht, terwijl dat een club is die altijd garant stond voor kwaliteit. Het niveau van het Belgisch voetbal moet dringend omhoog", aldus Broos.

    Plaats een reactie

    woensdag 21 maart 2018 om 13:08
    Broos heeft iets gezegd. Dus laat de discussie over wat nu eigenlijk zijn favoriete club is, was of blijft weer losbarsten.

    Voor een zoveelste keer.

    gaap.
    Vind ik leuk
    Erik S +76
    woensdag 21 maart 2018 om 13:38
    Geloof wel dat er een waarheid in schuilt.. België loopt vol met 3 e rangs buitenlanders omdat deze minder kosten dan de eigen jeugd. Als we onze toekomst internationaal in stand willen houden zou iemand als Broos beter bij de voetbalbond een functie hebben, is in tegenstelling tot die bobo’s wel geïnteresseerd in het voetbal!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9365
    woensdag 21 maart 2018 om 13:44
    Eens en voor altijd Hugo zijn hart ligt bij Humbeek FC! En voor de rest kan deze man zijn mening me niet veel schelen...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 17:46
    Humbeek FC for the win!
    Vind ik leuk
    ROBSON +2595
    woensdag 21 maart 2018 om 13:21
    Hij heeft deels groot gelijk. Alleen vertaald zich dat niet in titels. Club kent al jaren zijn gelijke niet........in zijn totaliteit is club de grootste van het land.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    woensdag 21 maart 2018 om 18:06
    laat me niet lachen

    ze hebben 1 deftige prijs gewonnen de voorbije 14 jaar

    Vind ik leuk
    ROBSON +2595
    woensdag 21 maart 2018 om 18:51
    De laatste 5 jaar is club gewoon de grootste ploeg van het land simpel. Het heeft bovendien ook de meeste supps.met titel beker supercup en 2 gouden schoenen in de laatste 4 jaar boeren we ni slecht. De titel is dit jaar ook dicht bij dus ja we are bruges.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    woensdag 21 maart 2018 om 19:23
    ik denk dat 28 december uwe feestdag is

    beker stelt niets voor
    supercup stelt nog minder voor

    en gouden schoen heeft nog minder waarde

    het enige dat telt is KAMPIOEN ZIJN

    en dat zijn jullie de laatste 14 jaar éénmaal geweest

    en de titel dit jaar dicht bij??

    HET moet nog beginnen hé
    eens zien waar jullie nog staan op zondagavond 15 april ??
    Vind ik leuk
    Reagens +2042
    woensdag 21 maart 2018 om 14:31
    Altijd dat gezaag over de kwaliteit van de eigen competitie.
    Zo slecht doen we het niet, bekeken over de voorbije jaren. Zeker niet slecht in vergelijking met even grote landen/competities.
    Het zou leuk zijn moesten de heren analisten er zich bij neerleggen dat er Europees de 4 grote landen + PSG zijn en dat de rest de kruimels mag verdelen. Daar gaat geen enkele jeugdwerking, competitieformule of weet-ik-veel iets aan veranderen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Broos ziet oppermachtig Club Brugge: 'Veelbetekenend dat men bij RSCA klaagt'