Anderlecht moet 'nieuwe Eto'o' kans geven: Hij is beloftencompetitie ontgroeid

Anderlecht moet 'nieuwe Eto'o' kans geven: "Hij is beloftencompetitie ontgroeid"

woensdag 21 maart 2018 om 11:45

Lukasz Teodorczyk hervond in de laatste weken voor Play-Off 1 zijn neus voor doelpunten, maar met Mohammed Dauda heeft RSC Anderlecht misschien wel nóg een goalgetter achter de hand. Bij de beloften maakt de youngster gigantische sier.

Dat de Ghanees het doel weet staan, is een understatement. In de reeks van de U21 zit hij momenteel aan 29 goals in 25 wedstrijden. Nog straffer: sinds de start van de beloftenversie van Play-Off 1, trof Dauda vijftien keer raak op acht wedstrijden, bijna twee per wedstrijd dus. Geen wonder dat zijn makelaarsbureau oordeelt dat hij klaar is voor het A-elftal.

"Als je 29 doelpunten maakt in 25 duels, dan ben je de beloftencompetitie ontgroeid", windt Sacha Em­pacher van Spocs er geen doekjes om in Het Nieuwsblad. "Hij heeft nu matchen op het hoogste niveau nodig. Hopelijk kan dat bij Anderlecht. Anders kan een uitleenbeurt of een andere oplossing noodzakelijk zijn."

Dauda maakte reeds zijn debuut onder Hein Vanhaezebrouck. Zowel tegen KV Mechelen als Sint-Truiden kreeg hij een invalbeurt voor de kiezen. Of de razendsnelle aanvaller, niet toevallig vaak vergeleken met Samuel Eto'o, ook in Play-Off 1 zijn kans krijgt, valt nog even af te wachten.

Poll

Moet Vanhaezebrouck Dauda opnemen in zijn 'Play-Off 1-kern'?

(410 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +22318
woensdag 21 maart 2018 om 11:54
Misschien wel ja, maar er is voor die jongen nog een lange weg af te leggen. Geloof me vrij.
Vind ik leuk
FcRazor +325
woensdag 21 maart 2018 om 12:03
Beginnen met invalbeurten en niet meteen met lof overladen als hij iets goed doet. Hij moet zijn kans pakken en iedere keer opnieuw die kans grijpen. Als hij goed is, technisch, tactisch en vooral mentaal, dan komt hij er wel. Aangezien zijn leeftijd zal hij nog veel moeten leren.
Vind trouwens dat de media weer lekker verkeerd bezig is... nieuwe Eto'o... Dat is wel iemand van een andere klasse hoor. Als dat zo was, dan was hij al lang weg bij anderlecht
[Reactie gewijzigd op woensdag 21 maart 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
Patfey +3584
woensdag 21 maart 2018 om 12:22
Ja, maar ik zou hem toch de voorkeur geven op Ganvoula, en dus regelmatig laten invallen (of opstellen als Teo neit beschikbaar is).
Vind ik leuk
Toca +22318
woensdag 21 maart 2018 om 12:24
Dat vind ik ook..
Vind ik leuk
FcRazor +325
woensdag 21 maart 2018 om 12:35
Zo zie ik het ook
Vind ik leuk
juan +193
woensdag 21 maart 2018 om 23:30
samen met Teo opstellen.
Vind ik leuk
Patfey +3584
donderdag 22 maart 2018 om 13:10
Misschien, maar dan in een 4-4-2 en in de plaats van wie? Morioka, Gerkens, Saief, Kums, Trebel? Of denk je aan een 3 5 2?
Vind ik leuk
juan +193
donderdag 22 maart 2018 om 14:08
3-5-2
Vind ik leuk
Patfey +3584
donderdag 22 maart 2018 om 15:03
OK, dus uiteindelijk in d plaats van Appiah of Obradovic neem ik aan?
Vind ik leuk
juan +193
donderdag 22 maart 2018 om 22:37
ipv Appiah
Vind ik leuk
Patfey +3584
donderdag 22 maart 2018 om 23:44
Obradovic is ook niet schitterend voor het moment, maar ik ben ook geen voorstander om drie rechtsvoetigen achteraan te hebben, dus ik klan in jouw opstelling best inkomen. Er is natuurlijk ook nog Markovic en wie weet Onyekuru. Maar zou wel eens het proberen waard zijn.
Vind ik leuk
juan +193
vrijdag 23 maart 2018 om 14:06
Markovic en Onyekuru zullen jokers moeten zijn die hopelijk voor Anderlecht een meerwaarde zijn. In dit rijtje zet ik ook Najar en Kara. Reden; Beide zijn ook geruime tijd buiten strijd geweest en missen ook conditie om een volledige wedstrijd te spelen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 23 maart 2018 om 14:07]
Vind ik leuk
Patfey +3584
vrijdag 23 maart 2018 om 14:11
Akkoord met alles. En zeker als je neit rijk bent in flanken, ben ik ook wel voorstander van een 3 5 2.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +9370
woensdag 21 maart 2018 om 12:04
Als je ziet wie er nu rondloopt, is het wel raar dat die nog geen serieuze kans heeft gekregen.
Vind ik leuk
juan +193
woensdag 21 maart 2018 om 23:32
Begrijp ik ook niet. Ik zou nog verder durven gaan; waarom Azevedo niet in plaats van Moriaka. Voor mij moesten ze Moriaka niet gekocht hebben.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:15
Altijd voorzichtig zijn met die goalgetters bij de beloften : zie Fran Brodic.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:18
lol ge waart mij voor :) ik dacht juist het zelfde
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:17
zie Fran Bodric het bewijs dat beloften vs A kern toch een immens verschil is... langs de andere kant vind ik wel als een belofte zich waardig toont dat ze eens wat meer kansen mogen krijgen...
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:24
Verdient wel een kans maar oppassen dat hij niet met de voetjes van de grond komy en hopelijk draagt hij deze ploeg
Vind ik leuk
Carola +192
woensdag 21 maart 2018 om 12:33
Ze zullen wel zolang wachten tot hij dat beu is en dan weg is hij de jeugd een kans geven vergeet het
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 12:52
Verdient op zijn minst een plek in de A kern, en zoals hier de meeste al gezegd hebben, laat hem proeven via invalbeurten. Hoe wil je anders nog verder groeien als speler?
Vind ik leuk
Brubru +1826
woensdag 21 maart 2018 om 15:29
Waarom steeds die vergelijking met grote namen ?
Remember Kawaya, Leya Iseka ... allemaal toppers in wording maar nog nergens momenteel.
Vind ik leuk
Patfey +3584
vrijdag 23 maart 2018 om 14:13
Inderdaad, maar je kent VP toich, titels meoten aandacht trekken. In niet artikel zelf staat geen enkele grote naam. Maar als je jongeren hebt die het bij de Beloften tonen, moet je durven ze een kans te geven.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 19:42
Bij gebrek aan andere....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht moet 'nieuwe Eto'o' kans geven: "Hij is beloftencompetitie ontgroeid"