Wat Vanaken kan, dat kan hij ook, daar ben ik echt van overtuigd

    "Wat Vanaken kan, dat kan hij ook, daar ben ik echt van overtuigd"

    Gepubliceerd: woensdag 21 maart 2018 om 09:20wo 21-03-2018 om 09:20

    Pieter Gerkens is dit seizoen, tegen alle verwachtingen in, uitgegroeid tot een bepalende speler bij RSC Anderlecht. De jonge Limburger gaat altijd voorop in de strijd. Hij gelooft dan ook dat paars-wit Club Brugge nog kan bedreigen.

    Met het vertrek van onder meer Sofiane Hanni en Nicolae Stanciu zag paars-wit heel wat namen vertrekken. Toch vindt Gerkens dat er maar weinig verschil is tussen hen en Blauw-Zwart. "Wij hebben aan kwaliteit ingeboet. En oké, we hebben geen speler als Limbombe. Maar buiten Limbombe hebben we qua spelersmateriaal hetzelfde als Club."

    Op het einde van de wintermercato plukte Anderlecht alsnog Ryota Morioka weg bij Waasland-Beveren. De Japanse spelverder had het in het begin moeilijk om zich aan te passen, maar stilaan groeit hij naar zijn beste vorm. "Ryota Morioka kan wat Vanaken kan, daar ben ik echt van overtuigd", verrast Gerkens in Sport/Voetbalmagazine.

    Poll

    Wie schat je het hoogst in?

    (437 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:22
    Club Brugge is een geoliede machine, Anderlecht allesbehalve.
    Vind ik leuk
    JanB +6084
    woensdag 21 maart 2018 om 09:23
    Heb steeds geleerd dat je een kinderwens nooit mag ontnemen
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    woensdag 21 maart 2018 om 09:25
    Niet mee eens Jan, ik vind niet dat Brugge op zich zoveel talent meer heeft dan Anderlecht, wel karakter, dat is iets anders.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3139
    woensdag 21 maart 2018 om 09:26
    Zal nog veel boterhammetjes moeten eten.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    woensdag 21 maart 2018 om 09:27
    Vanaken is goed als de strontboeren goed zijn, als het minder gaat zie je hem enkel mekkeren tegen de refs en maakt hij even smerige overtredingen als Vormer
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:29
    Na het woord 'strontboeren' ben ik gestopt met lezen.. Tot zover uw objectiviteit. Vanaken is de beste 'tien' in de Jupiler Pro League, zonder enige twijfel. Over die overtreding van Trebel en de rode kaarten van Dendoncker zullen we maar zwijgen zeker?
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    woensdag 21 maart 2018 om 09:40
    jij leugenaar, jij bent niet gestopt met lezen.. ;-)
    Vanaken is idd geen vuile speler, maar ook de beste 10 van de armoede volgens mij.. buiten mss in Nederland zie ik die buiten onze pintjesliga geen potten breken.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:42
    Wie wel dan? Dat ligt dan aan onze JPL hé, niet aan Hans. Pozuelo is rond de 30, verder dan een Spaanse middenmotor gaat die het niet meer schoppen. Morioka is ook al 27 en moet het bij RSCA nog allemaal bewijzen. Trouwens, maar weinig spelers uit onze competitie hebben het geluk bij een Europese topclub te belanden.
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    woensdag 21 maart 2018 om 09:44
    Dat weet ik wel dat dat niet aan hem ligt, maar ik wil bedoelen dat de beste uit de jpl daarom ook niet meteen een geweldige topper is hé.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:46
    Nee klopt, maar dat heb ik nooit geïnsinueerd. Ik denk dat elke JPL-club wel een Vanaken in zijn team wil.
    Vind ik leuk
    Toca +39527
    woensdag 21 maart 2018 om 10:04
    De Vanaken van dit seizoen wellicht wel ja..
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10508
    woensdag 21 maart 2018 om 09:49
    Hij is goed voor België maar te traag voor de (sub)top in buitenland. Vista en passing is hij zeer goed...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:52
    Hij oogt traag door zijn postuur, maar dat valt best mee. Morioka en Pozuelo zijn ook niet bepaald snelheidsduivels. Vanaken heeft een groter loopvermogen dan die twee samen, denk ik.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10508
    woensdag 21 maart 2018 om 09:54
    Akkoord, ik had ook niet door dat Morioka zo traag voetbalde.(leek bij Beveren vinniger, maar een samenvatting zegt ook niet alles!) Maar alle drie niet goed genoeg voor de Europese (sub)top
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 09:58
    Kan geen kwaad hé, blijven ze misschien wat langer op onze velden te bezichtigen ;)
    Vind ik leuk
    Boerken +7031
    woensdag 21 maart 2018 om 14:25
    Voilla da speelt gene rol zolang ze hier spelen, wat ze zouden presteren in het buitenland !
    Vind ik leuk
    Boerken +7031
    woensdag 21 maart 2018 om 14:24
    Dat speelt eigenlijk gene rol he of hij niet goed is voor het buitenland zolang hij hier speelt!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10508
    woensdag 21 maart 2018 om 14:41
    Absoluut, maar de discussie ging hier over meedraaien in het buitenland. Het is te hopen dat we spelers gemotiveerd hier kunnen houden, waar ze wel een meerwaarde betekenen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:37
    Ik zie die wel in Duitsland bij de betere middenmoot terechtkomen.Heeft de fysiek en techniek ervoor.
    Vind ik leuk
    VaSy +916
    woensdag 21 maart 2018 om 11:45
    Ik volg je in je mening over strontboeren.. snap niet waarom dat steeds nodig is..
    Maar ik volg Ketje55 wel in zijn mening over Vanaken.. goed als Club goed is.. vind hem ook geen voortrekker
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 12:14
    Maakt hem dat een mindere voetballer?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4745
    woensdag 21 maart 2018 om 12:31
    de vraag stellen is ze beantwoorden denk ik dan. Als je je ploeg niet naar een hoger niveau tilt in moeilijke momenten, tja dan ben je geen topper, en daarom zit je ook nog in de JPL
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15760
    woensdag 21 maart 2018 om 12:41
    Het gaat toch ook over de JPL. Ik heb het niet over een transfer. Naar Belgische normen is het toch wel een speler waarvoor mensen naar het voetbal komen zeker?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4745
    woensdag 21 maart 2018 om 12:49
    Naar Belgische normen, zeer zeker
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 12:42
    Op het vorige WK zaten we ook allemaal te wachten op de niveauverhogingen van Hazard en is die daarom slecht?
    Hans is een slimme jongen die rustig stap voor stap z'n carrière uitbouwt.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4745
    woensdag 21 maart 2018 om 12:49
    wat een misloopt bij de nationale ploeg zullen we maar houden voor een topic dat over de duivels gaat, kunnen we uren over discussiëren :)
    Vind ik leuk
    Boerken +7031
    woensdag 21 maart 2018 om 14:22
    Bah das al veel verbeterd nu hoor!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws