Licentiedossiers doorgelicht: '11 van de 24 profclubs kregen opmerkingen'

    Licentiedossiers doorgelicht: '11 van de 24 profclubs kregen opmerkingen'

    dinsdag 20 maart 2018 om 13:50

    Alle profclubs dienden onlangs hun licentiedossier in voor het seizoen 2018-2019. Op een definitieve uitspraak is het nog even wachten. Wel werden de dossiers al eens doorgelicht door licentiemanager Nils Van Brantegem. Hij kwam met minder goed nieuws voor enkele clubs, aldus Het Nieuwsblad.

    Van de 24 profclubs mogen er dertien op hun twee oren slapen. Zij zullen – zonder verrassende ontwikkelingen – zonder problemen hun licentie voor het komende seizoen krijgen. Voor elf anderen is dat net iets anders. Zij kregen verschillende opmerkingen mee, de ene al wat kleiner dan de andere.

    Voor Lierse SK ziet het er penibel uit. Zonder overnemer is de kans vrijwel onbestaande dat ze hun licentie krijgen. RSC Anderlecht kreeg ook enkele opmerkingen, maar dat is te wijten aan de overname van Marc Coucke. In totaal kregen zes 1A-clubs opmerkingen mee, zij weten wat hen te doen staat.

    Positief advies:
    Club Brugge, Charleroi, AA Gent, RC Genk, Antwerp, STVV, Waasland-Beveren, Lokeren, Eupen, KV Mechelen, Cercle Brugge, Oud Heverlee Leuven, Beerschot-Wilrijk

    Kregen opmerkingen:
    Lierse, KV Oostende, KV Kortrijk, Zulte Waregem, Moeskroen, Westerlo, Anderlecht, Standard, Roeselare, Union, Tubeke

    Poll

    Zullen alle clubs hun licentie uiteindelijk krijgen?

    (1543 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +13616
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:03
    Moeskroen zal wel weer door de mazen van het net glippen, zoals elk jaar. Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:30
    Als Moeskroen aan de voorwaarden voldoet moeten ze een licentie krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:05
    En nu maar hopen dat Moeskroen geen licentie krijgt en dat de competitievervalsers uit 1A vliegen en zodoende KV Mechelen met zijn fantastische achterban daar blijft waar het voor altijd thuishoort, nl in 1A. De supporters kunnen misschien al een processsie houden naar Scherpenheuvel.
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:34
    Beetje kort door de bocht. Dan moet de ploeg of ploegen die hen vorig jaar zogezegd lieten winnen ook geweerd worden want zij waren ook valsspelers (Standard en Kortrijk).
    KVM heeft het alleen aan zichzelf te danken dat ze zakken hoe moeilijk dat voor de fans ook te slikken valt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:07
    Antwerp heeft jarenlang een licentie gekregen ondanks 25 miljoen schuld. Moeskroen krijgt ze ook elk jaar dus zal wel in orde zijn. Is ook een klassieker dat de gedegradeerde ploeg Moeskroen viseert. Als de overname door Coucke nog lang aansleept hebben ze ook in Brussel een probleem... Stel je voor aul lijkt de kans klein...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Toca +30787
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:20
    Volgende week vrijdag is die overname rond.
    Hij begint, niet toevallig, op 1 april officieel als voorzitter van RSCA.
    Geef toe, een competitie zonder Anderlecht is als een café zonder bier.
    Vind ik leuk
    SD +8023
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:23
    Nogmaals een maat voor niets; ik zou zeggen "schone schijn", maar dat is de Vlaamse titel voor "keepint up appearances"
    Vind ik leuk
    vhynnor +86
    dinsdag 20 maart 2018 om 14:41
    Als moeskroen zijn licentie toch krijgt, moest de kalender commissie maar eens een wedstrijd kalender opstellen waar zij van de laatste 4 machten er 3 op verplaatsing moeten spelen tegen de ploegen van top 6.
    En dan die laatste thuismatch bv. tegen Anderlecht of Brugge.
    Zo vliegen ze op een legale manier naar 1B wat zij al jaren omzeilen.
    Gedaan met de profijtjes van die makelaars die er alleen maar op uit zijn de waarde van hun spelers te behouden. 1A brengt uiteraard meer op dan 1B.
    Uiteraard gaan ze dat (onder druk van die makelaars dat NIET DURVEN.
    Voetbal een feest !!! Laat me niet lachen, wie gelooft er nu nog in ???
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:00
    Een beetje belachelijke reactie hoor.
    Ten eerste is Moeskroen dit jaar gewoon sportief in 1a gebleven omdat ze meer punten haalden dan verschillende ploegen. Moeskroen speelde op Eupen zoals Waasland-Beveren op KVM. Niets meer te winnen of te verliezen.
    Vorig jaar had Moeskroen wel punten nodig. Als je er van uitgaat dat Moeskroen die matchen kocht dan moet je de twee ploegen die zich lieten omkopen (wie A zegt moet B zeggen) Standard en Kortrijk ook bestraffen en laten degraderen.
    Vind ik leuk
    vhynnor +86
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:26
    Maar ge gaat toch niet ontkennen dat er jaar na jaar met hun iets aan de hand is. In 2015 was er het probleem met Cercle en Lierse. In 2016 met OHL. In 2017 met Westerlo. 2018 met KVM. Vindt gij dat nog normaal ??
    Maar U heeft 100% gelijk, al diegene die zulke praktijken uitoefenen moeten ze straffen. Had dit al van in 2015 gebeurt zaten wij hier nu niet te discussiëren. Maar daar is men bij de KBVB te laks voor.
    Dus, die ene mag het, dan doen wij het ook.
    Al het nieuws gelezen over de deal van de KBVB met de Chinese TV?
    Zo gaan ze Witsel en Carrasco meer in het daglicht plaatsen.
    Gelooft gij dat ?
    Laat ons nog maar eens stellen dat geld ALLES bepaald en wij sportievelingen er steeds met beide voeten intrappen.
    Vandaar : Voetbal een feest !! Wie gelooft daar nog in ???
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 maart 2018 om 16:59]
    Vind ik leuk
    Johnazz +60
    donderdag 22 maart 2018 om 12:08
    wel vriend, stop dan met kijken en volg het pingpongen maar!! of de koers die zo zuiver is. Er is over al wel iets
    Vind ik leuk
    Boktor +665
    dinsdag 20 maart 2018 om 15:23
    Deze comissie heeft nog nooit blijk gegeven van doortastendheid, waarom nu
    Er zijn in de prof competitie enkele ploegen actief die nooit een licentie mochten krijgen.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1310
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:14
    Wat een compt zou dat niet zijn
    BRUGGE,GENT,ZULTE WA, OOSTENDE, KORTRIJK GENK ST RUIDEN LOKEREN BEVEREN ANTWERP BEERSHOT KV MECHELEN LIERSE LEUVEN ROESELARE DAT IS ALTIJD OP ELKE MATCH 8TOT10Duizend TOESCHOUWERS ,EN DE REST MOET MAAR IN DE WAALSE COMPT SPELEN, DE VLAAMSE LIGA ZOU EEN STERKE COMPT ZIJN TIS COMCOMMERTIJD HE
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10522
    dinsdag 20 maart 2018 om 18:59
    Zo bang van Anderlecht dat je ze naar Wallonië stuurt? Hahahah, die Vlaamse komkommers toch...
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1310
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:25
    Bang van andl wie is daar nu nog bang van das een goeie
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 maart 2018 om 20:43
    Nog 3e jaar Union laten spelen op de Heizel? Wat met de voetbalmat van de Bond? Is men trouwens al begonnen met de bouw van nieuwe tribune's op Union om in orde te zijn met licentie? Hopelijk want in Brussel zijn al meerdere ploegen terug van onderaan moeten herbeginnen, o.a. RWDM, Woluwe(Zaventem). Jammer voor traditieploeg Union, maar in België zijn al meer traditieploegen gestopt, misschien ook Lierse nog?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Licentiedossiers doorgelicht: '11 van de 24 profclubs kregen opmerkingen'