Anderlecht had Stanciu kunnen verkopen voor 30 miljoen euro

"Anderlecht had Stanciu kunnen verkopen voor 30 miljoen euro"

dinsdag 20 maart 2018 om 10:15

Nicolae Stanciu is in Tsjechië eindelijk weer furore aan het maken. De Roemeen doet het uitstekend bij Sparta Praag. Zijn makelaar Anamaria Prodan ziet dat Anderlecht dus nog een mooie bonus kan krijgen... al had hij veel meer kunnen opleveren.

Anderlecht krijgt nog vijftien procent op het totaalbedrag van zijn volgende transfer. Zo zou het zijn oorspronkelijke investering van 8,2 miljoen euro nog kunnen recupereren. De Tsjechen betaalden afgelopen winter al vijf miljoen euro.

"Anderlecht zal zijn broek inderdaad niet scheuren aan Nicolae", aldus Prodan in Het Laatste Nieuws. "Maar mocht de club een béétje in Nico's welzijn geïnvesteerd hebben, dan had het hem voor 30 miljoen kunnen verkopen in plaats van voor vijf. Dat Anderlecht díe rekening maar eens maakt", klinkt er straffe taal.

Bij Sparta Praag heeft Stanciu inmiddels drie goals gemaakt, hij heeft ook nog twee assists. Afgelopen weekend was hij nog beslissend in de derby tegen Slavia Praag.



Plaats een reactie

dinsdag 20 maart 2018 om 10:18
Ik denk eerder 80 miljoen.
Die makelaar blijkt hét probleem te zijn waardoor Stanciu gefaald is. Is duidelijk zot gemaakt door die kwast...
Vind ik leuk
Brubru +1812
dinsdag 20 maart 2018 om 10:24
Misschien was hij gewoon niet geschikt voor Anderlecht of onze competitie. Zou niet de eerste speler zijn die elders wel presteert. Er kan 1 trainer zijn die het niet ziet maar meerdere ?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:35
Beetje zoals milivojevic die nu spelmaker is bij cristal palace al schat ik stanciu hoger in
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:34
Die makelaar is niet het probleem. Anderlecht was het probleem. Bij zijn ex-club speelde hij goed. Bij Anderlecht waren ze direct al op hem aan het morren dat ze meer verwachtten en bij zijn nieuwe ploeg speelt hij opnieuw goed. En zwijg over het feit dat hij speelt in een competitie waar het niveau lager ligt. Ligt het niveau in België dan zo hoog? Alle onze ploegen lagen er heel snel uit in Europa. En Brugge werd ook niet uitgeschakeld door een topploeg he, maar door een ploeg uit een zogezegde mindere competitie. Waarom zou Stanciu wel kunnen scoren bij zijn vorige en huidige ploeg en niet tegen pakweg Waasland-Beveren of Eupen of Moeskroen? Toch niet vanwege hun hoge niveau? En jij denkt er anders over maar hij heeft veel te weinig op zijn beste positie mogen spelen en kreeg veel kritiek te verwerken. Hij werd nog amper opgesteld voor Nieuwjaar. Hij heeft een paar minuten meer mogen spelen dan Beric en daar is iedereen het over eens dat die niet voldoende kansen gekregen heeft. Stanciu is een speler met een goede dribbel, een goede pas in de voeten, een goed schot ook. Maar ja, men geloofde niet in hem. En het is zoals zijn makelaar zei, als Stanciu zich kon tonen bij Anderlecht zouden ze er rond de 30 miljoen voor kunnen krijgen. Dat vind ik ook. Als Tielemans en Dendoncker al zo'n bedragen waard zijn, dan is dat idem voor Stanciu mocht hij zich in de kijker gespeeld hebben. Maar men koos bij Anderlecht voor Hanni en we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
Vind ik leuk
Brubru +1812
dinsdag 20 maart 2018 om 15:27
Stanciu kreeg wel degelijk speelkansen genoeg. Alleen was hij dan bijna altijd de zwakste schakel.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 16:07
Ik ben daar helemaal niet met akkoord. Hij kreeg dit seizoen welgeteld 340 minuten. Dat is nog niet eens 4 matchen. Dat noem ik geen kans krijgen. Zelfs Harbaoui die zei dat hij bij Anderlecht geen kansen kreeg, die speelde nog meer dan Stanciu. Zelfs Morioka heeft nu al meer gespeeld dan Stanciu tot de winterstop... Nog 40 minuten en zelfs Ganvoula heeft al meer gespeeld dan Stanciu... Zelfs spelers als Amuzu en Sambi hebben ongeveer evenveel gespeeld. En Hanni die speelde 1801 minuten. Dat komt overeen met 20 volle matchen. En dan durf je nog zeggen dat iemand met nog geen 4 matchen, dat die kansen genoeg gekregen heeft. Even serieus blijven he.
Vind ik leuk
Brubru +1812
dinsdag 20 maart 2018 om 17:24
Stanciu zat daar vorig jaar ook al hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 20:33
Verleden seizoen werd hij veelal op de linkerflank uitgespeeld. Dat is niet zijn positie. En toen kreeg hij bakken kritiek. Dit seizoen kreeg hij nog eens geen 4 matchen de kans. Dan eens op de bank, dan in de basiself. Hanni die loopt te knoeien maar die wel mag blijven staan. Weer op de bank. Eens een kwartier mogen invallen als ze met twee of drie goals al achterstaan, dan geblesseerd. Enfin als zelfs Harbaoui meer gespeeld heeft en Beric bijna evenveel gespeeld heeft als Stanciu, dan weet je het wel. De ploeg draaide ook niet goed he. Een Teo zonder fut en vertrouwen, een rechterflank die niet deftig bezet was, idem op links. Kums die niet goed in zijn vel zat. Niet gemakkelijk om dan wel uw niveau te halen.
Vind ik leuk
JanB +3114
dinsdag 20 maart 2018 om 10:33
Over welk niveau heeft men het dan ?
Wat stelt die Tsjechische voetbalcompetitie voor ?
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 10:36
Dat zijn vijgen na Pasen vind ik.
Vind ik leuk
Boerken +4644
dinsdag 20 maart 2018 om 10:53
In ditgeval voor Pasen!
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:04
Het ging over die van vorig jaar.

En inderdaad, hij presteerde onder de verwachtingen, dus goed voor alle partijen dat dat hoofdstuk afgerond is.
Vind ik leuk
Riddlin +797
dinsdag 20 maart 2018 om 11:13
Zal dan toch geen 30 miljoen euro zijn
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:25
Zever in zakjes
competetie in Tsjechië is nog zwakker dan de jupiler league
Sparta Praag staat 6de in die competetie met 35 op 63 op 16 punten van de eerste (Pilzen)
Als Nicolae Stanciu bij een krotploegje in belgie zou spelen (bvb Kortrijk of Zulte om maar iets te zeggen) dan zal hij ook wel 3 doelpunten gemaakt hebben en twee assists
Het niveau én de concurrentie bij topploegen zoals RSCA ligt nu éénmaal vele malen hoger


Vind ik leuk
E.V +1675
dinsdag 20 maart 2018 om 11:50
Kurt, je hebt gelijk maar ik zou Kortrijk en Zulte toch niet zomaar krotploegjes noemen. Ze hebben RSCA al meermaals de das omgedaan he..
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 13:28
Inderdaad, zulke "krot"ploegjes versterken zich continue met B spelers die RSCA nooit moet kopen, waardoor we veel te veel spelers hebben, waardoor RSCA met verlies werkt.
Allemaal de schuld van vanholsebeke en brayat die maar één dingen willen : hun zakken vullen met commissie die ze op al die spelers krijgen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Anderlecht had Stanciu kunnen verkopen voor 30 miljoen euro"