Wordt sfeer in het Koning Boudewijnstadion verpest? 'Zo luid en irritant'

Wordt sfeer in het Koning Boudewijnstadion verpest? 'Zo luid en irritant'

maandag 19 maart 2018 om 15:15

De bekerfinale was één grote tegenvaller. Naast de belabberde partij, het niet al te beste veld én de matige veilgheidscontrole bij de supporters, is de kritiek op het geluid in het Koning Boudewijnstadion ook groot.

Chef sport Ludo Vandewalle is niet te spreken over het geluid in ons nationale stadion. 'In het Koning Boudewijnstadion verwarren ze al meerdere jaren lawaai maken met het creëren van sfeer. Dat gebeurt wel in meer Belgische stadions maar in Brussel is het wel heel extreem', klinkt in het Nieuwsblad.

Kunstmatige sfeer
Zo wordt de muziek volgens Vandewalle veel te luid gezet voor én na de wedstrijd, waardoor de fans amper zelf ambiance kunnen creëren. 'Je hoort jezelf nauwelijks praten, laat staan dat je de supportersgezangen kunt waarnemen. Zo irritant luid en een stadionspeaker die vooral zichzelf amuseert.'

De voetbalbond krijgt dan ook de gouden raad om het voorbeeld van bij het clubvoetbal te volgen. 'Fans zorgen nochtans voor echte sfeer, niet dat kunstmatig gedoe. In Engeland en in Brugge spelen ze klassiekers in aanloop naar de aftrap. Je hoort de fans tenminste nog', besluit Vandewalle.

LEES OOK'Het was een draak van een bekerfinale, maar dat was nog het minste'

Poll

Moet de muziek stiller gezet worden?

(387 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 15:23
Leg dat gedrocht zo spoedig mogelijk plat, de naam voetbalstadion onwaardig. Op alle vlakken.
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 19 maart 2018 om 15:42
Wordt lastig zonder alternatieven he.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 19 maart 2018 om 16:53
Mr Botox en Verhaeghe in de boksring , diegene die het haalt krijgt een nieuw stadion
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 19 maart 2018 om 17:09
Haha. Zolang Anderlecht niet in dat stadion moet spelen is alles goed voor mij.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 19 maart 2018 om 18:00
Neen dat zeker niet , Coucke gaat met bevriende aannemers het Anderlechtstadion verbouwen voor 45000 man en zal die bouwaanvraag op 4 weken in orde hebben om een futuristisch stadion te zetten dat dan kan dienen voor de Rode Duivels .
Nu stoppen met dromen en hopen dat er wat mensen komen met gezond verstand .
Vind ik leuk
VeeDeeVee +9370
maandag 19 maart 2018 om 15:25
Daar heb ik me in voorbije bekerfinales ook aan geërgerd. Terwijl de supporters met z'n allen een overwinningslied willen inzetten, blazen ze daar wat muziek door die boxen zodat je niet meer hoort wat de persoon naast u zegt.. Dan nog zo ver van het spelveld, matige akoestiek,.. Allesbehalve een voetbalstadion.
Vind ik leuk
ketje55 +1934
maandag 19 maart 2018 om 15:40
Dan moeten ze maar in Brugge gaan spelen. Uitschelden van Rode Duivels is daar normale kost. De opperstrontboer heeft het Eurostadion tegengehouden!
Vind ik leuk
Brubru +1826
maandag 19 maart 2018 om 15:47
Wordt jij je eigen zever niet zelf beu ? Ik wel.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:53
De bond is de grote schuldige aan de minderwaardige bekerfinale van zaterdag. De fout kan niet enkel bij de ploegen en hun supporters gelegd worden. Heel de organisatie voor, tijdens en na de match was rampzalig.
Vind ik leuk
woensdag 21 maart 2018 om 10:35
Breng een nieuw sfeervol nationaal stadion naar Vlaanderen. In Brussel zijn de politiekers (en een deel van de plaatselijke bevolking (NIMBY)) te bekrompen om de mogelijkheden voor voetbal én economie te zien...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wordt sfeer in het Koning Boudewijnstadion verpest? 'Zo luid en irritant'