Lardot bijt terug na beenharde kritiek: Zo schrijven de regels het voor

Lardot bijt terug na beenharde kritiek: "Zo schrijven de regels het voor"

maandag 19 maart 2018 om 13:15

Jonathan Lardot was na de bekerfinale misschien wel de meest besproken man. De supporters van Racing Genk waren kwaad op hem omdat hij tijdwinnen niet bestrafte én geen rood gaf aan Christian Luyindama. Lardot heeft echter een positieve evaluatie gekregen.

Lardot geeft aan dat zijn bazen wél tevreden waren met zijn prestatie. Het Referee Office stak hem een hart onder de riem. "Ik kreeg inderdaad een positieve evaluatie", zo bevestigt hij in Het Laatste Nieuws.

De scheidsrechter staat nog altijd volledig achter de keuze om Luyindama niet uit te sluiten. "Het was een zware fout, maar niet roekeloos. De intensiteit was niet van die mate om rood te geven, zo schrijven ook de UEFA-regels het voor."

Lardot heeft de twijfelachtige eer om de vuilste finale ooit gefloten te hebben. "Er werden meer duels uitgevochten dan gevoetbald, meteen heb je de verklaring voor het grote aantal kaarten. Maar ik ben tevreden over het geheel van mijn match."

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 13:29
Mag het alstublieft inderdaad eens gedaan zijn met continu die bakken kritiek op de arbiter te geven?
22 spelers en één arbiter. En toch vangt die éne élke match meer kritiek dan alle andere tesamen.

Vind ik leuk
Garland +4369
maandag 19 maart 2018 om 13:55
De spelers kregen er ook van langs. Bijna iedereen is het over eens dat die 22 en vervangers er zaterdag weinig van bakten.
Vind ik leuk
Toca +22318
maandag 19 maart 2018 om 13:45
Mochten alle arbiters nu is elke fase of fout een beetje hetzelfde beoordelen zou er veel minder kritiek zijn.
Vind ik leuk
Garland +4369
maandag 19 maart 2018 om 13:56
At is toch haast onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 13:48
Het referee office ligt waarschijnlijk bij hem om de hoek. IN LUIK.
Vind ik leuk
willyy +66
maandag 19 maart 2018 om 13:59
je mag die alle mogelijke en onmogelijk middelen geven dan kunnen ze het nog niet !
Vind ik leuk
Julien +859
maandag 19 maart 2018 om 14:08
Fluit dan zelf als jullie het beter kunnen.
Vind ik leuk
azerty +1224
maandag 19 maart 2018 om 14:14
deal
Vind ik leuk
azerty +1224
maandag 19 maart 2018 om 14:15
Had die speler van Genk liggen roepen, tieren en rollen van de pijn dan was het rood. Ik dacht tackle over de bal is steeds rood.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:20
Niet voor alle spelers.....
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 14:55
Lardot floot op even bedenkelijk niveau als de wedstrijd zelf , te pas maar vooral te onpas met kaarten zwaaien. Als dat de norm is om een positieve evaluatie te krijgen , dan kan ik het ook nog. Nooit gaf hij de indruk om paal en perk te willen stellen aan het ergerlijke "comedy capers " gedrag van de Standard spelers . Ja ze hebben de beker "gewonnen" , ze mogen er fier op zijn .
Vind ik leuk
Diego A M +1688
maandag 19 maart 2018 om 15:00
"Ik ben tevreden over het geheel van mijn match." Deze woorden zeggen alles
Vind ik leuk
Bart1999 +1433
maandag 19 maart 2018 om 15:16
Ik zag Buffel twee keer duiken, Karelis twee keer en Ndongala een keertje of drie. Ik zag Buffel 33 keer staan huilen bij de scheidsrechter, Clement overklastte Sa Pinto met zijn gejank. Zeer sportief. Genk is te min, te plat, en moet zich realiseren dat ze nooit een topclub als Brugge, Standard of Anderlecht zullen zijn. Het is een provincieclubje, en dat zullen ze blijven. Sint-Truiden zelfs heeft in zijn afgevaardigde meer traditie zitten dan Genk in hun hele club. De kleutertjes moeten ook beseffen dat een finale moet gewonnen worden. Winnaars schrijven nu eenmaal geschiedenis. Dat hadden de makers van hun spandoekje toch ergens gelezen en nagemaakt. Genk was even slecht als Standard in het spel, maar Standard scoort en wint. De passie heeft gewonnen, de grijze middelmaat met hun doodse omkadering en hersendood publiek heeft verloren. Stoppen met janken nu, het leven gaat voort. Al zal het besef van werkelijke onderdanigheid zwaar vallen.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 15:19
kritiek van boer Clement is onterecht
mochten de rollen opgekeerd geweest zijn, dan gingen die van genk juist hetzelfde gedaan hebben : tijdwinnen à volenté
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 19 maart 2018 om 16:45
Dat is de reden dat ze binnenkort zelfs geen Europese wedstrijden van de U17 meer mogen fluiten en dat is dan een zeer terechte beslissing . Als er in Referee Office een hoop klungelaars zit die geen eerlijke evaluatie durven of kunnen geven gaat het nooit maar dan ook nooit verbeteren
Vind ik leuk
Riddlin +809
maandag 19 maart 2018 om 19:22
Niemand die het over Gillet heeft. Die man heeft zelfs geen kans gehad om geel te krijgen voor tijdswinst
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 19:26
Aub. Bart1999, Trebel verdiende rood, alleen al door de intensiteit hoe hij naar de bal gaat en daarna los erover ging op de knie van de aanvaller van Antwerpen, dus, voor mijn part krijgt ie daarvoor 3weken schorsing, maar onze vriend Lardot gaat zien op het scherm en geeft voor (echt wel) doorgaan op de enkel van de speler van Krc. Genk en geeft Luyindama (maar) geel, dat toch wel eerder (donker) rood was, niet..? Tja, en over Cancela, daar kunnen we toch moeilijk ontkennen dat ie rood moet krijgen voor slaan naar zijn tegenstander.
Ik als Rsca supporter wou gewoon als neutrale supporter naar een (dacht ik) een spannende en pittige bekerfinale kijken en vond deze wedstrijd ondermaats en daarbovenop vind ik ook nog eens dat de bekerfinale beslecht werd door onsportief gedrag.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 23:06
Gezien het onfaire blijven liggen van de standard spelers ,had ik altijd rood getrokken!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lardot bijt terug na beenharde kritiek: "Zo schrijven de regels het voor"