Lardot bijt terug na beenharde kritiek: Zo schrijven de regels het voor

    Lardot bijt terug na beenharde kritiek: "Zo schrijven de regels het voor"

    Gepubliceerd: maandag 19 maart 2018 om 13:15ma 19-03-2018 om 13:15

    Jonathan Lardot was na de bekerfinale misschien wel de meest besproken man. De supporters van Racing Genk waren kwaad op hem omdat hij tijdwinnen niet bestrafte én geen rood gaf aan Christian Luyindama. Lardot heeft echter een positieve evaluatie gekregen.

    Lardot geeft aan dat zijn bazen wél tevreden waren met zijn prestatie. Het Referee Office stak hem een hart onder de riem. "Ik kreeg inderdaad een positieve evaluatie", zo bevestigt hij in Het Laatste Nieuws.

    De scheidsrechter staat nog altijd volledig achter de keuze om Luyindama niet uit te sluiten. "Het was een zware fout, maar niet roekeloos. De intensiteit was niet van die mate om rood te geven, zo schrijven ook de UEFA-regels het voor."

    Lardot heeft de twijfelachtige eer om de vuilste finale ooit gefloten te hebben. "Er werden meer duels uitgevochten dan gevoetbald, meteen heb je de verklaring voor het grote aantal kaarten. Maar ik ben tevreden over het geheel van mijn match."

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 13:29
    Mag het alstublieft inderdaad eens gedaan zijn met continu die bakken kritiek op de arbiter te geven?
    22 spelers en één arbiter. En toch vangt die éne élke match meer kritiek dan alle andere tesamen.

    Vind ik leuk
    Garland +5359
    maandag 19 maart 2018 om 13:55
    De spelers kregen er ook van langs. Bijna iedereen is het over eens dat die 22 en vervangers er zaterdag weinig van bakten.
    Vind ik leuk
    Toca +39887
    maandag 19 maart 2018 om 13:45
    Mochten alle arbiters nu is elke fase of fout een beetje hetzelfde beoordelen zou er veel minder kritiek zijn.
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    maandag 19 maart 2018 om 13:56
    At is toch haast onmogelijk.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1739
    maandag 19 maart 2018 om 13:48
    Het referee office ligt waarschijnlijk bij hem om de hoek. IN LUIK.
    Vind ik leuk
    willyy +122
    maandag 19 maart 2018 om 13:59
    je mag die alle mogelijke en onmogelijk middelen geven dan kunnen ze het nog niet !
    Vind ik leuk
    Julien +1187
    maandag 19 maart 2018 om 14:08
    Fluit dan zelf als jullie het beter kunnen.
    Vind ik leuk
    azerty +1405
    maandag 19 maart 2018 om 14:14
    deal
    Vind ik leuk
    azerty +1405
    maandag 19 maart 2018 om 14:15
    Had die speler van Genk liggen roepen, tieren en rollen van de pijn dan was het rood. Ik dacht tackle over de bal is steeds rood.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 14:55
    Lardot floot op even bedenkelijk niveau als de wedstrijd zelf , te pas maar vooral te onpas met kaarten zwaaien. Als dat de norm is om een positieve evaluatie te krijgen , dan kan ik het ook nog. Nooit gaf hij de indruk om paal en perk te willen stellen aan het ergerlijke "comedy capers " gedrag van de Standard spelers . Ja ze hebben de beker "gewonnen" , ze mogen er fier op zijn .
    Vind ik leuk
    Diego A M +3815
    maandag 19 maart 2018 om 15:00
    "Ik ben tevreden over het geheel van mijn match." Deze woorden zeggen alles
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 19 maart 2018 om 15:16
    Ik zag Buffel twee keer duiken, Karelis twee keer en Ndongala een keertje of drie. Ik zag Buffel 33 keer staan huilen bij de scheidsrechter, Clement overklastte Sa Pinto met zijn gejank. Zeer sportief. Genk is te min, te plat, en moet zich realiseren dat ze nooit een topclub als Brugge, Standard of Anderlecht zullen zijn. Het is een provincieclubje, en dat zullen ze blijven. Sint-Truiden zelfs heeft in zijn afgevaardigde meer traditie zitten dan Genk in hun hele club. De kleutertjes moeten ook beseffen dat een finale moet gewonnen worden. Winnaars schrijven nu eenmaal geschiedenis. Dat hadden de makers van hun spandoekje toch ergens gelezen en nagemaakt. Genk was even slecht als Standard in het spel, maar Standard scoort en wint. De passie heeft gewonnen, de grijze middelmaat met hun doodse omkadering en hersendood publiek heeft verloren. Stoppen met janken nu, het leven gaat voort. Al zal het besef van werkelijke onderdanigheid zwaar vallen.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2415
    maandag 19 maart 2018 om 19:22
    Niemand die het over Gillet heeft. Die man heeft zelfs geen kans gehad om geel te krijgen voor tijdswinst
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws