Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? Carcela lachte hem gewoon uit

    Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? "Carcela lachte hem gewoon uit"

    maandag 19 maart 2018 om 10:15

    De bekerfinale tussen Standard en Genk zorgde niet voor goed voetbal, maar wel voor veel polemieken. Racing Genk vond dat Christian Luyindama en Mehdi Carcela rood verdienden. Serge Gumienny kan de woede begrijpen, maar verdedigt ref Jonathan Lardot ook. 

    De scheidsrechter op rust vertelt in Het Belang Van Limburg dat Standard het wel erg leep speelde. "Ik vind het spijtig dat Standard het zo gespeeld heeft in de verlengingen. De deontologie van voetbal en sportiviteit was ver zoek. Ik vraag mij af hoe UEFA zou reageren als een club in de Champions League zo veel tijd zou rekken. Het zou niet zomaar passeren, maar in België kan zoiets allemaal. Dit was geen reclame voor het voetbal. Dan zit er eens 45 000 man in het stadion en dan krijgen ze dit te zien."

    Lardot stond volgens Gumienny machteloos. "Hij kon eigenlijk alleen maar geel trekken voor tijdrekken. Hij had wel rood kunnen trekken voor Luyindama, toen die fel doorging op Mata, als signaal dat het welletjes was geweest."

    In de slotfase nam Carcela ook bijzonder veel tijd bij zijn wissel. Wraakroepend volgens veel fans, die een uitsluiting wilden zien. "Misschien had Lardot ook Carcela rood kunnen geven, toen die zijn kunstje opvoerde en het publiek uitdaagde. Maar als hij dat had gedaan had hij heel België over zich heen gekregen en spraken ze nu van de 'zotte arbiter'. Nu lachtte Carcela Lardot eigenlijk gewoon uit en ging het tijdrekken gewoon verder."

    Poll

    Had Carcela rood moeten krijgen?

    (711 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 19 maart 2018 om 10:35
    Nu zie je hoe gesteld is met onze scheidsrechters dat ze iet meer gevraagd worden voor internationale wedstrijden of wereldbeker omdat ze watjes zijn en geen ballen hebben en maar goed ook want anders weer een schande bij voor ons kleine belgie wordt tijd dat de regels toegepast worden wat de UEFA bepalen en niet eigen regels maken
    Vind ik leuk
    Diego A M +3206
    maandag 19 maart 2018 om 10:40
    Volgens de analysten was Lardot toch een goede keuze.
    Vind ik leuk
    SD +8015
    maandag 19 maart 2018 om 11:12
    Toen ik het woord "deontologie" tegenkwam, heb ik gestopt met lezen. Deontologie in het voetbal ? echt te dom om woorden te verspillen. En voor degenen die menen dat Carcela rood moest krijgen één raad: ga maar petanque spelen.
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 19 maart 2018 om 11:15
    Ja maar vind je dat uitdagend gedrag dan gepast?
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1222
    maandag 19 maart 2018 om 12:41
    Carcela heeft een Genk speler overduidelijk vol in het gezicht geslagen, dus ja uiteraard verdiende hij rood !
    Vind ik leuk
    Siculiana +71
    dinsdag 20 maart 2018 om 08:18
    Wat is dat voor een onnozele uitspraak!

    Ik spreek me niet uit over het tijdrekken tijdens de verlengingen maar dergelijk gedrag van Carcela moet bestraft worden. Indien niet tijdens de match dan zeker erna. Dit is de supporters uitdagen ten top.

    Ik hoop echt dat hij dit ooit eens in Turkije of Griekenland doet.... zou het dan goed aflopen volgens jou?
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    maandag 19 maart 2018 om 11:14
    Standard verdiend ook de beker van de lelijkste ploeg , uitdagen en onsportief Hey gaat al een tijdje zo en wat erger is ze winnen er nog mee ook!
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1222
    maandag 19 maart 2018 om 12:31
    Iedereen vergeet hier dat Carcela al lang eerder rood had moeten krijgen. Sloeg overduidelijk in het gezicht van een KRC speler.
    Vind ik leuk
    vampire81 +991
    dinsdag 20 maart 2018 om 11:19
    moest genk gedaan hebben wat standard deed, hij zou geen halve seconde hoeven na te denken om direct in volle overtuiging en met nog veel meer plezier rood te geven, daar ben ik rotsvast van overtuigd, hij heeft deze match zeker en vast niet toevallig gewoon tegen genk gefloten

    belangrijk is hier wel: moest genk dat gedaan hebben want eerlijk gezegd zouden ze dat zeker nooit doen of gedaan hebben, zoals elke andere ploeg dat niet zou doen met uitzondering van het zeer schandalige standard

    zo kan ik bijvoorbeeld ook niet begrijpen dat er naar het einde van de 2e verlening toe geen penalty werd gefloten voor genk nadat samatta daar gewoon keihard omver gelopen werd, waarbij het zeker niet de bedoeling was de bal te willen spelen, ook weer een zeer zware overtreding van luyindama die zomaar mag passeren zonder enige bestraffing
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? "Carcela lachte hem gewoon uit"