Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? Carcela lachte hem gewoon uit

Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? "Carcela lachte hem gewoon uit"

maandag 19 maart 2018 om 10:15

De bekerfinale tussen Standard en Genk zorgde niet voor goed voetbal, maar wel voor veel polemieken. Racing Genk vond dat Christian Luyindama en Mehdi Carcela rood verdienden. Serge Gumienny kan de woede begrijpen, maar verdedigt ref Jonathan Lardot ook. 

De scheidsrechter op rust vertelt in Het Belang Van Limburg dat Standard het wel erg leep speelde. "Ik vind het spijtig dat Standard het zo gespeeld heeft in de verlengingen. De deontologie van voetbal en sportiviteit was ver zoek. Ik vraag mij af hoe UEFA zou reageren als een club in de Champions League zo veel tijd zou rekken. Het zou niet zomaar passeren, maar in België kan zoiets allemaal. Dit was geen reclame voor het voetbal. Dan zit er eens 45 000 man in het stadion en dan krijgen ze dit te zien."

Lardot stond volgens Gumienny machteloos. "Hij kon eigenlijk alleen maar geel trekken voor tijdrekken. Hij had wel rood kunnen trekken voor Luyindama, toen die fel doorging op Mata, als signaal dat het welletjes was geweest."

In de slotfase nam Carcela ook bijzonder veel tijd bij zijn wissel. Wraakroepend volgens veel fans, die een uitsluiting wilden zien. "Misschien had Lardot ook Carcela rood kunnen geven, toen die zijn kunstje opvoerde en het publiek uitdaagde. Maar als hij dat had gedaan had hij heel België over zich heen gekregen en spraken ze nu van de 'zotte arbiter'. Nu lachtte Carcela Lardot eigenlijk gewoon uit en ging het tijdrekken gewoon verder."

Poll

Had Carcela rood moeten krijgen?

(711 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 19 maart 2018 om 10:35
Nu zie je hoe gesteld is met onze scheidsrechters dat ze iet meer gevraagd worden voor internationale wedstrijden of wereldbeker omdat ze watjes zijn en geen ballen hebben en maar goed ook want anders weer een schande bij voor ons kleine belgie wordt tijd dat de regels toegepast worden wat de UEFA bepalen en niet eigen regels maken
Vind ik leuk
Diego A M +1688
maandag 19 maart 2018 om 10:40
Volgens de analysten was Lardot toch een goede keuze.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 11:08
Om duidelijk te zijn ben ik een Rsca supporter en dus onpartijdig, maar wat ik niet begrijp is dat de scheidsrechter gaat zien op de scherm en dan oordeelkundig (maar) een gele kaart gaf voor die aanslag van Luyindama, die toch wel voor iedereen, inclusief Standard-supporters, een duidelijke (donker) rode kaart was... En wat Carcela betreft, tja, daar is de scheidsrechter alleen fout door het onsportief gedrag niet eerder te bestraffen met een voorbeeld te stellen, zoals die fase met Edmilson, die al op de zijlijn lag en tijd kon trekken omdat ie gene halve meter wou schuiven om het spel te laten doorgaan.
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:38
Lardot heeft meerdere vreemde beslissingen genomen. Ik heb hier gesteld dat de tackel van Trebel terecht rood verdiende en blijf consequent : ook deze fout van Luyindama verdiende rood. Ben dan wel bevooroordeeld supporter van Genk, maar als ik stel dat Lardot teveel heeft toegelaten dan vind ik niet dat ik zijn optreden door een fel blauwe bril bekeken heb.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 19 maart 2018 om 13:10
Groot gelijk en dat is niet omdat je RC Genk supporter bent maar omdat je voetbalsupporter bent . Hopelijk begrijpen jullie nu beter de frustratie van de BW-supporters na de wedstrijd tegen Cercle . Na hun voorsprong was het een kopie van Standard wat betreft tijd rekken ,alle spelers hadden zogezegd krampen maar vanaf de 2-1 was iedereen wonderbaarlijk terug fit .
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:27
ik heb beide matchen volledig gezien, cercle was absoluut niet te vergelijken met standard, niet dat cercle niks gedaan heeft op dat vlak, dat heb ik ook niet gezegd, maar vergelijken met wat standard deed zijn heel zeker meerdere en meerder bruggen te ver, dat vergelijken is er heel zwaar over
Vind ik leuk
Drekovic +6891
dinsdag 20 maart 2018 om 12:48
In vergelijking met Standard was het veel minder maar zij hebben vanaf de 2-0 alles gedaan om het tempo uit de wedstrijd te halen zonder dat de ref ingreep ,opvallend is dan wel dat doelman Romo voor hetzelfde vergrijp geel krijgt . De ballenjongens weghalen was dan ook weer zeer sportief vond U waarschijnlijk .
Vind ik leuk
SD +3908
maandag 19 maart 2018 om 11:12
Toen ik het woord "deontologie" tegenkwam, heb ik gestopt met lezen. Deontologie in het voetbal ? echt te dom om woorden te verspillen. En voor degenen die menen dat Carcela rood moest krijgen één raad: ga maar petanque spelen.
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 19 maart 2018 om 11:15
Ja maar vind je dat uitdagend gedrag dan gepast?
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:41
Carcela heeft een Genk speler overduidelijk vol in het gezicht geslagen, dus ja uiteraard verdiende hij rood !
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 08:18
Wat is dat voor een onnozele uitspraak!

Ik spreek me niet uit over het tijdrekken tijdens de verlengingen maar dergelijk gedrag van Carcela moet bestraft worden. Indien niet tijdens de match dan zeker erna. Dit is de supporters uitdagen ten top.

Ik hoop echt dat hij dit ooit eens in Turkije of Griekenland doet.... zou het dan goed aflopen volgens jou?
Vind ik leuk
Boerken +4678
maandag 19 maart 2018 om 11:14
Standard verdiend ook de beker van de lelijkste ploeg , uitdagen en onsportief Hey gaat al een tijdje zo en wat erger is ze winnen er nog mee ook!
Vind ik leuk
maandag 19 maart 2018 om 12:31
Iedereen vergeet hier dat Carcela al lang eerder rood had moeten krijgen. Sloeg overduidelijk in het gezicht van een KRC speler.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
maandag 19 maart 2018 om 13:04
Ik had eens willen zien als RC Genk voor had gestaan en een van hun spelers werd gewisseld aan dat tempo , wedden dat er dan met kaarten gezwierd werd zelfs rode kaarten .
Vind ik leuk
dinsdag 20 maart 2018 om 11:19
moest genk gedaan hebben wat standard deed, hij zou geen halve seconde hoeven na te denken om direct in volle overtuiging en met nog veel meer plezier rood te geven, daar ben ik rotsvast van overtuigd, hij heeft deze match zeker en vast niet toevallig gewoon tegen genk gefloten

belangrijk is hier wel: moest genk dat gedaan hebben want eerlijk gezegd zouden ze dat zeker nooit doen of gedaan hebben, zoals elke andere ploeg dat niet zou doen met uitzondering van het zeer schandalige standard

zo kan ik bijvoorbeeld ook niet begrijpen dat er naar het einde van de 2e verlening toe geen penalty werd gefloten voor genk nadat samatta daar gewoon keihard omver gelopen werd, waarbij het zeker niet de bedoeling was de bal te willen spelen, ook weer een zeer zware overtreding van luyindama die zomaar mag passeren zonder enige bestraffing
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Standard ontsnapt aan twee rode kaarten? "Carcela lachte hem gewoon uit"