Regels niet gerespecteerd, maar Genk en Standard komen (voorlopig) gratis weg

    Regels niet gerespecteerd, maar Genk en Standard komen (voorlopig) gratis weg

    maandag 19 maart 2018 om 09:09

    Bengaals vuurwerk is verboden langs de Belgische velden, maar daar was zaterdag weinig van te merken. Voor, tijdens en na Genk – Standard kleurde de Heizel regelmatig rood en wit. De Pro League keek machteloos toe.

    Voor de match deed de politie nog een oproep. Het verbood Bengaals vuurwerk, maar die opriep viel duidelijk in dovemansoren. Beide supporterskernen staken duidelijk meer dan één vuurtje op. De controle in het stadion verliep duidelijk niet perfect.

    Voorlopig moeten Genk en Standard evenwel nog geen boete verwachten. “Het reglement zegt dat wij een boete mogen eisen van 25.000 euro als de match (tijdelijk) gestaakt moet worden", aldus CEO François in Het Laatste Nieuws. "Het is afwachten of er in het verslag melding van gemaakt wordt. Pas dan kan het bondsparket in actie schieten."

    Poll

    Welke ploeg moet er een boete krijgen?

    (506 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14530
    maandag 19 maart 2018 om 09:45
    Kom kom, dan was er tenminste iets van vuur in de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 10:01
    Als de bond dat durft, om de clubs te bestraffen omwille van hun nalatige organisatie. Schors dan de hele bond.
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    maandag 19 maart 2018 om 10:17
    Dus als de politie niet controleert, mag je 180 rijden op de snelweg?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 10:46
    Het is hun eigen schuld dat er zoveel bengaals mee naar binnen is gemogen. Wij supporters werden totaal niet gefouilleerd bij het binnenkomen. Als de controle op niets trekt dan moet men nu ook niet komen klagen en zagen over het spectakel. Maar als ze effectief boetes willen uitdelen dan moeten ze het eerlijk doen en kijken wie het meest bengaals heeft afgestoken, dankzij de felle rode kleur weten we allemaal wie er dan de hoogste boete moet krijgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 maart 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 19 maart 2018 om 12:36
    In feite zou er niet gefouilleerd moeten worden. Ik heb al meer dan duizend wedstrijden bijgewoond in eerste klasse en buiten mijn porte-feuille en autosleutels (en laatste jaren GSM) zullen ze niets vinden.
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    maandag 19 maart 2018 om 13:59
    @femalesupport

    1. De regels zeggen dat het niet mag. Dan is het niet de fout dat je niet gefouilleerd bent, maar dat je het mee hebt.

    2. Dus als de ander hetzelfde doet als jij maar erger, mag het?
    Vind ik leuk
    maandag 19 maart 2018 om 16:27
    @garland dat zeg ik niet. Ik zeg gewoon dat het keer op keer gebeurt dat er gezegd word dat het niet mag maar dat ze er ook niet naar kijken of iemand het bij heeft. Als je regels opmaakt moet je soms ook eens nagaan of ze nageleefd worden...
    Vind ik leuk
    Garland +5351
    maandag 19 maart 2018 om 17:10
    Dan moeten ze daar zelf mensen voor gaan inzetten. Nu zijn het vrijwilligers voor het vuile werk.
    Vind ik leuk
    Rafje +6
    dinsdag 20 maart 2018 om 17:39
    Wat was er wel perfect in brussel niks
    Vind ik leuk
    woensdag 21 maart 2018 om 23:20
    Laat sfeer toe!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws