Vandenbempt veroordeelt gedrag van Standard: 'Nooit gezien in mijn carrière'

    Vandenbempt veroordeelt gedrag van Standard: 'Nooit gezien in mijn carrière'

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 16:15zo 18-03-2018 om 16:15

    Peter Vandenbempt is niet te spreken over het gedrag van Standard Luik tijdens de bekerfinale zaterdagavond. De Rouches wonnen de Croky Cup ten koste van KRC Genk, maar lieten zich ook opmerken met hun mateloos irritant gedrag.

    Vooral Mehdi Carcela moet het ontgelden. "Het absolute dieptepunt -iets wat ik nog nooit gezien heb in mijn carrière- was de houding van Carcela bij zijn vervanging", stelde Vandenbempt bij Radio 1. "Hoe hij naar de kant kwam en op een paar meter van Clement een paar rondjes draaide, provocerend applaudisseerde en dan vooral zijn blik die boekdelen sprak. Ongepast en respectloos van zo'n goeie voetballer. Een gebrek aan klasse."

    "Hij heeft natuurlijk gelijk als hij zegt dat hij veel trappen heeft gekregen. Maar kijk naar Hazard en Messi. Die krijgen al tien jaar lang elke week opnieuw een pak meer trappen dan Carcela. Zij reageren daar geen enkele keer op. Daar moet hij een voorbeeld aan nemen."

    Poll

    Moet Standard gestraft worden voor dit gedrag ?

    (1345 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 maart 2018 om 16:28
    Een mens zou op den duur nog sympathie krijgen voor de mauven...

    Lelijk, lelijker, Standard.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 18 maart 2018 om 16:32
    Da vind ik wel een goeike... ;-) invloed van Sa pinto. Dat kan niet anders. Dit had ik ook nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4008
    zondag 18 maart 2018 om 18:06
    Kon de scheids eigenlijk nog rood trekken, zodat de vervanger zijn jasje ook kon aantrekken? Dit was erover arrogant, onsportief en provocerend. Kan de reviewcommissie iets doen. Al kan het heel Standard wellicht bitter weinig schelen. Met dank aan de simpele kalendermakers. En volgend seizoen wordt de bekerfinale, naar 't schijnt, midden in de play-offs gepland. Nog idioter.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 18:40
    Alles zal verbeteren met de VAR. Adieu reviewcommissie. Voor wat staat die 4e arbiter daar nog?
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 21:52
    Hjb azijnpisser
    Vind ik leuk
    TP17 +598
    zondag 18 maart 2018 om 16:51
    Het moet toch mogelijk zijn om hier paal en perk aan te stellen? Zwaar straffen zou ik dan zeggen ...
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1596
    zondag 18 maart 2018 om 16:57
    De zogezegd beste scheidsrechter van het land was waarschijnlijk verrast door het gedrag van Standard...had er nog nooit over gehoord, noch gelezen, wist daarom niet hoe komaf te maken met dit irritante, spelbederfgedrag...:-(
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1596
    zondag 18 maart 2018 om 16:52
    Waar zijn die Standard symphatisanten nu?..buiten voortdurend zeuren over Genk als reconversiegeldenploeg vergoelijken ze alles...geen spoor van kritiek te bekennen...en hoe ze zich misdragen op weg nr en in het stadion...ook dat noemen ze dan sfeer....niet alleen in het begin van de n match, toen heeft harde kern van Genk ook wat vuurwerk afgestoken, maar bij Genk was het licht, vuur...bij Standard waren het meer op handgranaten ontploffingen lijkende geluiden...en dat ze hun punt maken voor de wedstrijd, ...nee ook bij begin tweede helft en na doelpunt...je mag blij zijn dat er nog een looppiste tussen die dxxielen en het terrein was: hopelijk hadden die stewards in de buurt gehoorbescherming aan...ruikt naar i intimidatie, heeft niets met sfeer te maken ( wel het rode vuur, rook, niet die voortdurend luide knallen)
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 16:58]
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 16:59
    Et les Standard sont des Makaks, les standars sont des Makaks. Vuil smerig, doppersploegske. Een schande voor het voetbal in het algemeen. KVM zoekt nog een reden om in 1e te blijven, dat de bon maar een vb stelt en de licentie van Standard aan KVM geeft. Standard heeft geen bestaansrecht.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 18 maart 2018 om 17:07
    Uw uitleg slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    freejazz +1369
    zondag 18 maart 2018 om 17:32
    Akkoord, maar zijn woede is wel te begrijpen.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 18 maart 2018 om 17:34
    Dat is idd iets anders. Het spel van standard was verwerpelijk maar zijn uitleg gaat er wel over.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4008
    zondag 18 maart 2018 om 19:38
    Slaat zelden ergens op, zijn commentaar.
    Vind ik leuk
    Toca +39886
    zondag 18 maart 2018 om 19:47
    Idd maar nu is het racistisch en niet voor de 1ste keer.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 19:57
    Inderdaad Toca. 't is erover.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2050
    zondag 18 maart 2018 om 17:34
    Genk had gewoon één van de (weinige) kansen moeten afmaken. Dan was er van dat anti-voetbal van Standard geen sprake geweest, al heb ik stomverbaasd toegekeken hoe ze zich een groot deel vd wedstrijd defensief opstelden. Ik had ‘sturm & drang’ verwacht, maar niks daarvan.
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    zondag 18 maart 2018 om 19:08
    Zalig toch doe anti rscl commentaren vd Vlaamse media. Zo zielig
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    zondag 18 maart 2018 om 19:40
    Hier is een Standard sympatisant vrienden en wat ik denk, pure zever van een gefrustreerde analist. Natuurlijk zagen die allemaal liever Genk winnen. Maar Genk was net als Standard bar en bar slecht. De supporters van Standard brach5en daarentegen 1000 keer meer sfeer dan al die levenloze lichamen met een blauw bloesje aan. En wat Carcela deed ? Groot gelijk ! Even laten zien wat hij van dat zootje denkt, moet kunnen. Jaren nadat ze met hem lachtten toen een beenhouwer hem half dood schopte. Niemand bij Standard ligt wakker van wat de rest van het land denkt, omdat dat er gewoonweg niet toe doet. Tot spijt van wie het benijdt, Standard wint de beker en speelt PO1. Genk heeft op dit moment niks, behalve een doods publiek.
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    zondag 18 maart 2018 om 19:41
    Carcela heeft in zijn linse kleine teen meer voetbal zitten dan de rest van de spelers van Gen in hun ganse lijf. Peter moet zijn plaats kennen, in een hokje met een microfoon.
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 18 maart 2018 om 20:26
    Toch niet bij zijn vervanging !
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 22:21
    Carcela is gewoon het straatjoch dat het pleintje en de straat opeist. Geweldig irritant, maar soms ook een vernuftige virtuositeit. Ik begin MPH eigenlijk meer te waarderen nu hij geen coach meer is. De spelers die hij haalde (Vormer, Nakamba, zelfs Claudemir) of wilde halen (Carcela) waren telkens voltreffers. Benieuwd of Carcela dat ook gaat opbrengen in po1 en/of hij fit kan blijven. Hopelijk niet tegen ons, tegen paars met veel plezier.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws