Klopp lyrisch: 'Salah is onderweg naar het niveau van Messi'

    Klopp lyrisch: 'Salah is onderweg naar het niveau van Messi'

    zondag 18 maart 2018 om 10:14

    Met liefst vier goals tijdens de 5-0 Premier League-zege op Watford zaterdag, onderstreepte Mohamed Salah nog maar eens in bloedvorm te verkeren. Manager Jürgen Klopp denkt dat de 25-jarige Egyptenaar zich straks wellicht mag vergelijken met Lionel Messi.

    "Ik denk dat Mo onderweg is", reageert Klopp op de vraag van Sky Sports of Salah straks in een adem genoemd kan worden met de Argentijnse ster. "Niemand wil vergeleken worden met Messi, hij doet al twintig jaar wat hij doet. De laatste die zo veel invloed had op een team was Diego Maradona. Maar Mo verkeert in een fantastische vorm, dat staat vast."

    "Als je de kwaliteiten hebt moet je dat constant laten zien", vervolgt Klopp. "Hij is heel goed en helpt ons enorm. De jongens houden ervan om met hem te spelen. Hij scoorde vier keer. Dat is best exceptioneel denk ik", besluit de Duitser. De teller van Salah staat nu al op 28 goals in dertig Premier League-optredens. Daarnaast gaf hij nog eens negen assists.

    Plaats een reactie

    LeSommer +96
    zondag 18 maart 2018 om 11:02
    Salah is een heel goede speler maar totaal niet van het niveau Messi.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +665
    zondag 18 maart 2018 om 11:33
    Ik kan nog korter zijn: nee.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2854
    zondag 18 maart 2018 om 13:40
    Klopt, het niveau van Messi haalt hij (nog) niet. Maar iedereen ziet De Bruyne wel als kanshebber voor de gouden bal terwijl Salah toch wel ruim beter is als Kevin De Bruyne!?
    Als je even de stats erbij haalt:
    Salah heeft dit seizoen in 43 matchen 37 keer gescoord en 10 assists gegeven dus betrokken in 47 goals
    De Bruyne heeft in 44 matchen 11 keer gescoord en 18 assists gegeven, dus betrokken in 29 goals
    Als je dan weet dat Liverpool 73 doelpunten gemaakt heeft dit seizoen, dan is Salah in ruim meer dan de helft betrokken geweest.
    Man city heeft er 85 gemaakt dus De Bruyne is in 1/3 van de goals van zijn club betrokken...
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    zondag 18 maart 2018 om 23:27
    Het begint beetje zielig te worden hoor dat kappen op De Bruyne.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2854
    zondag 18 maart 2018 om 23:29
    Ik kap helemaal niet, leg er enkel de statistieken langs.
    Jouw adoratie voor De Bruyne is pas zielig... Net een puber die boos wordt als er iets verkeerds gezegd wordt over zijn idool
    LOL
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    zondag 18 maart 2018 om 23:49
    Je gebruikt statistieken wel op een speciale manier. KDB speelt 40 meter lager. En boos? Ik lach ermee. Mensen die denken interessant te doen met statistiekjes voor spelers die op verschillende posities spelen. In jouw geniale gedacht konden Xavi of Iniesta nooit een prijs winnen.
    Dus boos is het foute woord. Medelijden. Dat komt dichter in de buurt.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2854
    maandag 19 maart 2018 om 00:07
    Waarom zou ik denken interessant te doen? Ik geef gewoon mijn mening over een topic en jij vindt het nodig om mijn reactie als zielig te bestempelen... En je lacht ermee, tja... Om mensen te bevragen over hun mening vergt maturiteit, openheid en intelligentie! Uitlachen vergt heel wat minder! Dat brengt me bij medelijden, nog zoiets vreemds! Waarom zou je in godsnaam medelijden met me moeten hebben? Medelijden omdat ik niet dezelfde mening deel? Ik ben net blij dat ik het nodige denkvermogen heb om zelf tot een mening te komen en kan mijn mening gerust bijstellen na een leuke en doordachte discussie waarbij argumenten geformuleerd worden en mensen luisteren naar elkaars mening...
    Moet je ook eens proberen, soms ontdek je dan nog hele leuke dingen.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3960
    maandag 19 maart 2018 om 00:24
    Ik heb je al genoeg over De Bruyne horen spreken. En als je dan over statistieken begint die helemaal niets te maken hebben met de reden waarom Guardiola hem een potentiële gouden bal kandidaat vind.
    Dus ja ik vind het serieus triest. En ok ik moet zo direct niet zijn. Maar ik kan mij in zijn geheel niet vinden in de mening of redenering.
    Maar je hebt gelijk, ik mag dat iets vriendelijker verwoorden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Klopp lyrisch: 'Salah is onderweg naar het niveau van Messi'