Geïrriteerde Clement voelt zich genaaid: “Is dat een nieuwe regel?”

    Geïrriteerde Clement voelt zich genaaid: “Is dat een nieuwe regel?”

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 00:08zo 18-03-2018 om 00:08

    Philippe Clement stond zaterdag tijdens de bekerfinale in het verliezende kamp. Na de 1-0 nederlaag tegen Standard reageerde de trainer van KRC Genk voor de camera van Sporza.

    Clement vond niet dat Standard als verdiende winnaar het veld afstapte. "Zij hebben hun kans gescoord. Wij waren de betere ploeg. Het hangt dikwijls van kleine details af. Vandaag is het naar de Standard-kant gevallen, maar als je naar heel de wedstrijd kijkt, vind ik dat wij veel meer verdienden om deze wedstrijd te winnen."

    "Ik verwijt niemand iets vandaag van de spelers. Ze hebben allemaal het maximum gegeven. Ook de supporters hebben fantastisch achter de ploeg gestaan. Als je ziet waar we drie maanden geleden stonden en als je ziet hoe de ploeg vandaag vocht en in moeilijke omstandigheden bij momenten toch goed voetbal bracht … dan kan ik niet meer vragen op dit moment van deze jongens."

    Over de arbitrage was Clement een pak minder tevreden. "Wat mij vandaag wel heel hard geïrriteerd heeft, is het stilleggen van het spel. Ik vind dat er veel te weinig effectieve speeltijd is geweest. Daardoor hebben we niet voldoende kansen gekregen om onze kansen te verdedigen tegen Standard. Er werd zelfs een speler genaaid op het veld. Vroeger moest je dan van het veld. Vandaag niet. Is dat een nieuwe regel? Dat duurt dan zo lang en toch komt die tijd er daarna niet bij. Dat was voor mij niet echt logisch."

    Lees ookVideo(ref) onder vuur tijdens bekerfinale: "Wanneer stopt het theater?"

    Plaats een reactie

    THOR4ever +2050
    zondag 18 maart 2018 om 00:17
    Hij ziet dan nog een handvol kaarten door de vingers die Lardot had moeten geven aan de Standard spelers, maar kom het spelniveau was bedroevend vandaag. Potteke stamp.
    Vind ik leuk
    Garland +5359
    zondag 18 maart 2018 om 00:32
    Ik volg hem voor een groot deel in zijn uitleg.

    Maar goed voetbal? Waar zag hij dat?
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    zondag 18 maart 2018 om 01:27
    Nja toen ik dit voorspelde ivm de luikse scheidsrechter werden mijn comments weggelachen :p kheb toch maar weeral es gelijk gekregen haha :D
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    zondag 18 maart 2018 om 01:46
    Vuurdwerg, mischien niet opgemerkt dat Mata altijd zijn tweede geel had moeten krijgen, Buffel een ganse wedstrijd aan het zagen en mekkeren was, Clement op een bepaald moment zelf 20 meter op het terrein stond. Er zijn dit seizoen trainers ( die wel een prijs pakken ) voor minder geschorst. Professioneel duiken van Ndongala, Buffel en Karelis bleven heel lang ongestraft. Voor de rest zag ik de grote stilte bij Genk het genk publiek, een bende lijken, voor de match, tijdens de match en na de match waren ze binnen de drie minuten weg. De match trok dan wel op niks, wat een geluk dat Standard ze won, Genk verdiende het niet op het veld en al zeker niet ernaast. Daarmee is alles over dat klein clubje gezegd.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2050
    zondag 18 maart 2018 om 02:10
    Onzin. Standard mocht de hele eerste helft doen wat ze wilden. Begon al heel in het begin van de wedstrijd waar Malinovskyi zwaar getackeld wordt langs achter en er geen geel wordt getrokken. Die valse lijn heeft Lardot de hele eerste helft doorgetrokken.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 18 maart 2018 om 02:52
    Vanwaar die denigrerende toon ten opzichte van Genk?

    Na zo schandalige match gespeeld te hebben (zowel Genk als Standard) voor een publiek van 50000 man en nog een paar 100000 man op tv, zou je toch al supporter niet te veel uit de hoogte moeten doen.

    Het had weinig met voetbal te maken wat er daar vanavond heeft afgespeeld. Een gedrocht van een wedstrijd die hopelijk geen voorbode is voor de Play-Offs.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    zondag 18 maart 2018 om 08:37
    Weet je wie de meester is in het professioneel duiken??

    Het begint met Sa en eindigt op Pintje
    Vind ik leuk
    Peepke +16
    zondag 18 maart 2018 om 01:59
    Sorry maar seck en pozuelo kwamen er vandaag niet aan te pas
    Heel veel slechte passes.
    Niet het genk van de laatste weken. Maar standard verdiende het zeker niet. Zeer zwakke wedstrijd maar de beste heeft niet gewonnen. Jammer voor Limburg.
    Vind ik leuk
    willyy +122
    zondag 18 maart 2018 om 04:34
    judas je hebt verloren ja !
    Vind ik leuk
    azerty +1405
    zondag 18 maart 2018 om 07:58
    Wat een strontmatch was dit zeg. Waren er schoten binnen het doelkader de eerste 90 minuten ??? En dan nog een scheids die veel te veel toeliet. Ook in de eerste helft mochten er al gele kaarten gevallen zijn en in de 2 heb ik een paar donker rode gevallen gezien. En dan hoopt nen mens op 11-m om toch nog wat spanning te zien maar dat is em ook niet gegund. maw een bekerfinale die op geen kl......n trok met een scheids op idem niveau.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 09:00
    120min voetbal en geen enkel schot tussen de palen dan verdien je het niet veel meer dan standard he Philippe..
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 09:35
    Deze reactie is verwijderd. Deze strookt niet met normaal taalgebruik op een openbaar forum.

    mvg
    De VP-redactie.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 15:35]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 18 maart 2018 om 11:54
    Nog altijd zo zeker van Genk. Was zeker niet indrukwekkend ze. Oke Standard heeft weer schandalig aan rijstroken gedaan en alles gedaan om het spel stil te leggen, maar dit was nog niet zo schandalig als tegen Anderlecht. Standard verdient zeker niet van de beker te winnen, maar Genk evenmin. Maar uwe zagenvent kan daar weer niet tegen. Want enkel Genk wordt benadeeld.
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    zondag 18 maart 2018 om 09:45
    Toen Beveren zwaar werd genaaid tegen Brugge heb ik Clement hier met geen woord over horen reppen. We mogen blij zijn dat Genk via de beker nog niet verzekerd is van Europees voetbal of Brugge had van Clement al 6 punten cadeau gekregen (als dat nu ook al niet het geval zal zijn).. Wel triestig voor een ploeg als Brugge dat je op deze manier kampioen moet worden, kan je toch niet blij om zijn? Ik zou me generen en als supporter de titel zelfs niet willen op deze manier...
    Vind ik leuk
    Boerken +7042
    zondag 18 maart 2018 om 14:11
    Wat heeft Brugge hier in godsnaam mee te maken! Jongens toch !
    Vind ik leuk
    mani88 +1035
    zondag 18 maart 2018 om 14:32
    Dat Clement trainer was van Waasland-Beveren toen die tegen Brugge zwaar werden genaaid door minstens 5 zware fouten van de ref in het voordeel van Brugge. De ref is toen veel zwaarder in de fout gegaan dan in de bekerfinale, maar toen hoorden we Clement niet klagen..
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15919
    zondag 18 maart 2018 om 09:46
    Hij heeft 200% gelijk. Die eerste verlenging had nog vijf minuten langer mogen duren.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3061
    zondag 18 maart 2018 om 09:48
    Toen ik de supporters van Genk zag zitten dacht ik even dat ik naar een match van Real Madrid aan het kijken, was de ultra's van Genk hadden zich helemaal in het wit gekleed.
    Als nu nog de resultaten a la Real waren was alles in orde, maar Clement moet zich niet zo aanstellen , hij scheelt echt niet veel qua vervelende trekjes met Sa Pinto.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5328
    zondag 18 maart 2018 om 11:23
    Ref was niet zwak, maar zeker niet goed...
    Vind ik leuk
    Boemerang +16
    zondag 18 maart 2018 om 12:39
    Overdreven tijdrekken is een vorm van zwaar spelbederf. Men moet daar gewoon rood voor geven. Het zal dan rap gedaan zijn. Reglementen moeten in de eerste plaats bedoeld zijn om de voetbalsport te bevorderen. Ook de zes-secondenregel moet men dringend terug beginnen toepassen, en liefst ook uitbreiden naar inworpen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws