Emond is weer de held, de beker gaat mee naar Luik

Emond is weer de held, de beker gaat mee naar Luik

Gepubliceerd: zaterdag 17 maart 2018 om 23:30za 17-03-2018 om 23:30

Standard heeft zaterdagavond beslag gelegd op de Beker van België. In de finale had het voldoende aan één doelpunt om KRC Genk te verslaan. Renaud Emond was weer de Luikse bekerheld. In de verlengingen kopte hij de Rouches naar de zege.

Op papier leek Genk – Standard een interessante affiche. Maar op een keihard veld was het in de eerste helft toch een pak minder. Niemand wilde een foutje maken en het vuur bleef uit. Voor de match was het er wel dankzij de fans, maar na het eerste fluitsignaal viel er minder te beleven.

In de eerste vijf minuten leken we nog een echte cupmatch te krijgen met twee/drie venijnige fouten van Standard, maar echt leuk werd het op de Heizel niet voor de pauze. Genk kwam wel almaar beter in de partij, maar veel kansen leverde dat niet op. Vukovic en Gillet – die de voorkeur kreeg op Ochoa – kenden 45 rustige minuten.

Beslissing in verlengingen
Wie in de tweede helft had gerekend op een interessantere pot voetbal, kwam bedrogen uit. De twee ploegen hielden elkaar constant in evenwicht. Pozuelo en Carcela kregen hun ploegen niet aan het voetballen. In de 86e minuut moest Gillet eindelijk eens een keer ingrijpen. De doelman reageerde na een corner knap op de kopbal van Aidoo.

Wat in 90 minuten tijd niet lukte, lukte wel meteen in het begin van de eerste verlenging. Na een goede voorzet van Carcela kopte Emond aan de tweede paal raak. Vukovic probeerde de bal nog uit zijn doel te slaan, maar de bal ging duidelijk over de lijn. De 0-1 voor Standard was al het zesde doelpunt van Emond in de bekercampagne van dit seizoen.

Circus Sa Pinto treedt weer op
Nadien begon het gekende spel van Standard in de beker weer. Bij een voorsprong werden al een truken van de foor bovengehaald. Carcela spande de kroon. Bij zijn vervanging in de 105e minuut bleef de Rouche (haast) op het veld staan om afscheid te nemen van het publiek. Christian Luyindama ontsnapte dan weer rood. Zelfs na de tussenkomst van de videoref kwam hij er van af met geel.

In de tweede verlenging probeerde Genk nog iets terug te doen, maar dat lukte niet. Standard plooide, maar brak niet. Vlak voor het einde kreeg Nastic nog rood. Aan de stand veranderde niets meer. Genk verloor zijn eerste bekerfinale. Standard trekt feestend de nacht en Europa in. 

Plaats een reactie

Toca +52290
zaterdag 17 maart 2018 om 23:36
Zwakste finale aller tijden.
Vind ik leuk
Daydreamer +6867
zaterdag 17 maart 2018 om 23:37
Volledig mee eens! Absoluut geen reclame voor het Belgische voetbal...
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
zondag 18 maart 2018 om 00:14
Idd Toca. Met afstand de zwakste finale die ik mij herinner. Spijtig genoeg is er een winnaar. Begrijp wel degenen niet die Lardot goed vonden. Begon al in de eerste minuten : Malinovskyi langs achter onderuitgeschoffeld zonder geel. Carcela slaat in het gezicht van zijn tegenstander en krijgt niks. Gillet loopt tegen zijn eigen verdediger op en doelgevaarlijke fase wordt afgefloten. De man heeft me evenveel op de zenuwen gewerkt als de 2 ploegen.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:37
Daar moet ik jullie spijtiggenoeg gelijk mee geven.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18240
zaterdag 17 maart 2018 om 23:37
Een zwarte avond aan het Belgisch voetbal toegevoegd. Afschuwelijke match op alle mogelijke denkbare vlakken.

Al die mensen die naar helemaal niks zitten kijken hebben vanavond. Als dit een voorbode van het PO1 niveau wordt, zullen de clubs de supporters moeten betalen om te komen kijken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 maart 2018 om 23:38]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
zaterdag 17 maart 2018 om 23:37
Dat anti-voetbal van Standard is echt zielig, de naam topclub onwaardig eigenlijk.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:38
Denk dat oordelen op 1 match wat dan nog een finale is nog zieliger is !
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
zondag 18 maart 2018 om 08:45
Hij is Standard-Brugge vergeten van een aantal weken terug. Schitterende wedstrijd waar Standard altijd moest winnen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20212
zondag 18 maart 2018 om 09:45
Ze hebben een goede ploeg, maar dat irritante en flagrante tijdrekken heb ik bij geen enkele andere ploeg in die mate al terug gezien.
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 21:21
Daar zou ik je in sommige gevallen wel gelijk moeten geven.
Vind ik leuk
Daydreamer +6867
zaterdag 17 maart 2018 om 23:40
Enige lichtpuntje vond ik het invallen van Trossaert. Toch een speler met talent, daar gaat Genk plezier aan beleven in de play-offs
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 23:41
Als je deze match bekijkt dan zouden zowel Brugge als wij al iets rustiger naar POI moeten kunnen toeleven. Absoluut belachelijk spelniveau.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 23:45
Dat hier nog zo veel mensen wakker zijn na deze finale, chapeau.

Red Bull draait weer overuren.
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 23:46
Proficiat Renaud! Altijd leuk om een Beveren-speler, die langs de grote poort vertrok, te zien schitteren!
Vind ik leuk
dakcota +4644
zaterdag 17 maart 2018 om 23:48
Jaar van de armoede.

Gouden schoen van de armoede,
Bekerwinnaar van de armoede,

Straks kampioen van de armoede?
Vind ik leuk
Riddlin +2659
zondag 18 maart 2018 om 00:01
Wie zou de kampioen van de armoede zijn?

Ben eens benieuwd hoe het niveau van po1 gaat zijn.

Denk Anderlecht nog kampioen
Vind ik leuk
dakcota +4644
zaterdag 17 maart 2018 om 23:49
Ik zie nog liever aartsrivaal Club Brugge de beker winnen dan deze ploeg.
Brugge speelt tenminste voetbal, aldan niet met goed niveau (net als anderlecht)
Dit standard is gewoon een schande. anti-voetbal
Vind ik leuk
koalaM +331
zondag 18 maart 2018 om 00:02
Merci Standard, merci Emond ! Dank u karma !
[Reactie gewijzigd op zondag 18 maart 2018 om 00:08]
Vind ik leuk
zondag 18 maart 2018 om 00:33
Als er echt karma was geweest, had Standard na het zoveelste toneel in de beker niet gewonnen. ;-)
Vind ik leuk
firedwarf +4206
zondag 18 maart 2018 om 01:30
welke karma??? De luikse scheidsrechter of de strafmaatregel van mpoku die niet werd gehanteerd? Of het comediegedrag van de standard spelers? Of mss het onbestraft natrappen van verschillende standard spelers niet bestraft door de gekochte scheids? Wat te denken van het degoutant stukje comedie van carcela wat hem een gele kaart opleverde maar geen extra tijd voor werd bijgeteld en ga zo maar door... Dit standard? Kotsmateriaal
Vind ik leuk
Riddlin +2659
zondag 18 maart 2018 om 00:08
Denk toch 1 van de slechtste wedstrijden dak ooit gezien heb
Vind ik leuk
Glennovic +94
zondag 18 maart 2018 om 00:38
Et les wallon sont du kaka!!!
Vind ik leuk
Bart1999 +1450
zondag 18 maart 2018 om 01:56
Standard wint de beker, match doet er niet toe. Punt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws