Boskamp haalt uit naar kalenderman: Kent geen bal van voetbal

Boskamp haalt uit naar kalenderman: "Kent geen bal van voetbal"

zaterdag 17 maart 2018 om 10:04

Het dreigt een koud avondje te worden voor de supporters van Genk en Standard. De bekerfinale zal gespeeld worden bij vriestemperaturen. Een onbegrijpelijke keuze, zo oordeelt Johan Boskamp.

De Nederlandse analist snapt niet waarom met in maart al een bekerfinale speelt. "Wie heeft in godsnaam bedacht dat de finale half maart moet gespeeld worden? Die man kent geen bal van voetbal", klinkt het in Het Belang van Limburg.

"In elk land wordt de bekerfinale ongeveer gelijktijdig gespeeld, behalve in België. Ongelofelijk toch", aldus de Nederlander.

Volgens hem moet de bekerfinale veel later gespeeld worden. "Een bekerfinale moet een wedstrijd zijn waar je met vrouw en kinderen heen kan gaan, in T-shirtje en bij aangename temperaturen. Niet met oorkleppen en een dikke jas aan. Neen, ik blijf lekker binnen hoor", aldus Boskamp.

Plaats een reactie

Toca +22318
zaterdag 17 maart 2018 om 10:14
Iedereen weet dat alleen onze Belgische voetbalbond niet.
Vind ik leuk
Mckenzie +1957
zaterdag 17 maart 2018 om 10:19
En nog liefst na de laatste competitiewedstrijd.
Vind ik leuk
Drekovic +6891
zaterdag 17 maart 2018 om 10:33
Volledig akkoord maar met een EK of WK mag het iets vroeger maar dan zeker niet in maart , ren vroegste eind april
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:31
En ze zitten beide in PO1, wie de beker wint kan verzadigd zijn en experimenteren voor volgend seizoen gedurende de hele PO
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 10:50
Ik vind het ook jammer dat ik straks weer en wind moet trotseren...wil er een leuke middag en avond van maken...weer is grote spelbreker, in de eerste plaats dat beide ploegen op bevroren ondergrond moeten spelen ...ik maak er het beste van!
Vind ik leuk
stama +504
zaterdag 17 maart 2018 om 11:22
Dat heeft voordelen als de bekerhouder ook in PO1 speelt..... Stel dat de ene finaleploeg niet in PO1 speelt en de andere wel. Die speelt dan zoveel matchen meer tov de andere die zich rustig kan voorbereiden in PO2. De oplossing is simpel, schaf PO af en ga naar een normale competitie met eventueel 2 bekers een Liga beker en een beker van de Bond. De finales kunnen dan gespeeld worden op 2 verschillende dat met 1 week ertussen met zomerse temperaturen. Zo eenvoudig is het allemaal niet. Kritiek is goed, maar oplossingen.....
Vind ik leuk
zaterdag 17 maart 2018 om 13:44
t' Is om bij te schreeuwen Jan. Volgend seizoen plaatsen ze de bekerfinale midden in de play-offs! De enige reden volgens mij is dat deze niet kan doorgaan na einde van play-offs, alleen door de nadien te spelen matchen voor Europees voetbal tussen met winnaar van Play-Offs 2 tegen 4e van Play-Offs 1en nadien nog interlands. Nogmaals oproep voor stopzetting van deze Play-Offs met gevolg van overvolle kalender en dit zonder deelname op heden, van Europees spelende Belgische ploegen na Nieuwjaar. En jawel, matchen voor Europa League in 1/4 finale worden nu ook nog gespeeld eind Maart en begin April, bij aanvang van eerste Play-Offs matchen!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boskamp haalt uit naar kalenderman: "Kent geen bal van voetbal"