Beerschot-Wilrijk schrijft open brief aan Cercle en is niet mals: ''Ondermaats''

15-03-2018 09:55
10

Beerschot-Wilrijk trok door een penalty in de slotminuut aan het kortste eind (3-1) in de tweedstrijd tegen Cercle Brugge. Er moet de Kielse Ratten toch nog wat van het hart na de misgelopen promotie. Zo zijn de investeerders en bestuurders in een open brief scherp voor de kampioen in 1B.

''Was de ontvangst in de Brugse bestuurskamer hartelijk en joviaal, naar onze supporters toe was dit echter een heel pak minder. Zeg maar: ondermaats. Ondanks het feit dat Jan Breydel voor iets meer dan de helft gevuld was, werden er slechts 1400 tickets ter beschikking gesteld en stak men onze supporters bovendien weg in een onverlicht - en dus gevaarlijk - uitvak. Wellicht in de hoop dat niemand hen zou opmerken'', steekt men op de eigen website van wal.

En er liep meer fout met de uitsupporters. ''Bovendien zorgde de vereniging er voor dat de combi-bussen als gevolg van een nutteloze omweg niet op tijd aan het stadion arriveerden. Daarop volgden chaotische toestanden aan de toegangspoorten, met een file die het aanschuiven aan de Kennedytunnel tot een lachertje maakte. En als klap op de vuurpijl werd een aantal van onze supporters dan ook nog eens in een verkeerd vak gezet...''

Beerschot-Wilrijk vindt het maar anstig gedrag vanuit Brugge. ''We stellen ons dan ook de vraag waarom de kersverse eersteklasser zich zo angstig opstelde en alle truken van de Breydelse Kermis bovenhaalde om ze toch maar buiten te houden. Spijtig. Het zijn immers geweldige supporters die voor veel sfeer en ambiance zorgen.''

Goedgemeend advies
Tot slot is Beerschot-Wilrijk van mening dat Cercle zich op meerdere punten niet als een ware kampioen heeft gedragen.''Een echte kampioen gaat zo niet om met bezoekende supporters. Een echte kampioen haalt geen ballenrapers weg om tijd te winnen. Een echte kampioen laat trouwens elke bezoekende supporter toe omdat ze uitgaat van haar eigen kracht en niet vanuit zwakte of twijfel. Een echte kampioen moeit zich ook niet met een procedurele aangelegenheid waar ze niets te zoeken heeft'', verwijst de club naar de veelbesproken arbitragezaak rond Alexander Maes.

De verliezende partij eindigt wil met een felicitatie. ''Desalniettemin feliciteren we jullie met de titel en wensen wij u oprecht een fantastisch volgend seizoen toe.''