Omdat ik van de provincie Luik ben, dacht ik dat ik minder kans maakte

    "Omdat ik van de provincie Luik ben, dacht ik dat ik minder kans maakte"

    woensdag 14 maart 2018 om 12:47

    Nu al heerst er controverse rond de geladen bekerfinale tussen KRC Genk en Standard. Aanleiding daarvoor is de aanstelling van Jonathan Lardot als scheidsrechter, terwijl die geboren werd in Luik. Dat leidt bij menig voetbalvolger tot verbazing

    Zelfs Lardot zelf beseft dat de KBVB een opvallende keuze maakte. "Ik dacht dat ik minder kans maakte, omdat ik van de provincie Luik ben. Maar ik was aangenaam verrast", vertelt de ref in gesprek met Het Belang van Limburg. "Natuurlijk kijk ik ernaar uit: Genk-Standard is een schitterende affiche."

    Lardot is zelf natuurlijk ook op de hoogte van de controverse. Hij probeert de heisa nu al in te dijken. "Ik kan er meteen ook bij vertellen dat ik volledig neutraal ben, ik heb geen link met eender welke club. Ik ken beide clubs ook, want ik floot dit seizoen al één match van Standard en drie van Genk."

    Poll

    De KBVB maakte een onbegrijpelijke keuze

    (781 stemmen)

    Plaats een reactie

    egeysen +47
    woensdag 14 maart 2018 om 13:18
    We hebben inderdaad zijn neutraliteit geïllustreerd gekregen in Genk. Dat belooft
    Vind ik leuk
    Riddlin +2158
    woensdag 14 maart 2018 om 13:19
    Kan dus ook overcompenseren omdat hij van de provincie Luik is. Misschien voor finales een buitenlandse topref aanstellen
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 14:09
    Wat jij nu zegt gebeurd nergens op de wereld een bekerfinale door een buitenlandse ref laten fluiten die anders ook geen wedstrijden fluit in de eigen competitie ...dus waarom zouden ze dat hier wel moeten doen ?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 maart 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    firedwarf +2926
    woensdag 14 maart 2018 om 13:49
    Fantastisch hoe duidelijk kan je het maken als KBVB dat Standard de beker moet krijgen? Eerst een luikse ref, dan de schorsing van Mpoku die TOEVALLIG wegvalt voor de bekerwedstrijd... Wat is het volgende???
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 maart 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 14:33
    Standard kon nog in beroep gaan tegen schorsing mpoku,dus sowiezo speelde hij mee in de finale.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 14:14
    De zever begint weer die ook nooit zal stoppen das nu toch wel erg eh ....als de KBVB nu vind dat hij de juiste man is om die wedstrijd te fluiten is dat zo punt. Die mannekes op het veld gaan het toch moeten doen vrees ik als ze die beker willen winnen en niet de ref !
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 maart 2018 om 00:53]
    Vind ik leuk
    firedwarf +2926
    woensdag 14 maart 2018 om 14:38
    het helpt natuurlijk wel als ge met 12 speelt ipv met 11 en da die 12de man dan ook nog es kan strooien met kaarten en penaltys of vrijetrappen... Scheelt slok op de borrel...
    Vind ik leuk
    Markske +275
    woensdag 14 maart 2018 om 14:19
    Ik dacht dat Verbist slimmer was. Met deze aanduiding zoek je de controverse al van vooraf op.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1213
    woensdag 14 maart 2018 om 14:55
    Ik hoop dat de scheidsrechter de match goed zal aanvoelen, ze niet (letterlijk volgens het boekje fluiten) kapot fluit, dat de spelers op het veld voetballend willen winnen, dus niet voor de prijs van steracteur gaan ; als aan deze randvoorwaarden voldaan kan worden, ben ik tevreden...en voor de moeilijkere beslissingen is er ook nog de videoref.
    En hopelijk stopt nu de polemiek...ook met dank aan de journalisten die zich inhouden :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Omdat ik van de provincie Luik ben, dacht ik dat ik minder kans maakte"