Niet schieten op Eupen en Moeskroen: 'KV Mechelen was een haard van instabiliteit'

    Niet schieten op Eupen en Moeskroen: 'KV Mechelen was een haard van instabiliteit'

    woensdag 14 maart 2018 om 12:30

    Hoe bitter de pil ook mag smaken, KV Mechelen voetbalt vanaf augustus in Eerste Klasse B. Na een controversiële slotspeeldag wipte KAS Eupen nog over de Antwerpenaren. Jacques Sys wijst KV echter op haar eigen tekortkomingen.

    'Dan kan je met ongeloof kijken naar de vier goals die Eupen aantekende, het is in wezen nooit de laatste wedstrijd alleen die over degradatie beslist', bekijkt de hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine het bredere plaatje. 'KV Mechelen was dit seizoen een haard van instabiliteit, met drie trainers in hetzelfde seizoen, met veel verkeerde inschattingen en met een lange zoektocht naar de juiste beleving en het juiste concept.'

    Dat neemt niet weg dat Sys de degradatie van Malinwa een jammere zaak vindt. 'Weinig clubs uit ons voetbal ademen zo de sfeer van nostalgie uit als KV Mechelen', oordeelt hij. 'Het is een vereniging met een achterban die zijn thuiswedstrijden afwerkt in een kolkend stadion. Ruim 16.000 toeschouwers afgelopen zondag in Mechelen en 4428 in Eupen, werelden van verschil liggen er tussen de beide clubs.'

    Meteen ticketje retour?
    Vele voetbalvolgers verwachten dat de Kakkers hun plekje op het hoogste niveau snel weer zullen innemen. Sys kan zich daarbij aansluiten. 'De voorwaarden om snel terug te keren zijn er in Mechelen. Het valt te hopen dat het bestuur geleerd heeft uit de fouten die de afgelopen maanden werden gemaakt en de juiste sportieve krijtlijnen trekt voor de toekomst. Tijd is er genoeg', verwijst hij naar de lange inactiviteit. KV Mechelen zit nu vijf maanden zonder officiële wedstrijd, aangezien de competitie in 1B pas op 11 augustus aftrapt.

    Plaats een reactie

    Julien +993
    woensdag 14 maart 2018 om 13:22
    Bizarre analyse die kant noch wal raakt.
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1011
    woensdag 14 maart 2018 om 13:23
    De achterlijke flamingant heeft weer mensen Frans horen spreken voor zijn deur. Hahaha 2 dagen ziek
    Goed nieuws is dat minstens een van de 2 (KVM of Wilrijk) nog 2jaar in de kelder mag blijven
    Vind ik leuk
    TomBMB +6
    woensdag 14 maart 2018 om 17:04
    U bent daarentegen wel duidelijk een voorbeeld van verdraagzaamheid...
    Vind ik leuk
    firedwarf +2494
    woensdag 14 maart 2018 om 13:52
    Puur neutraal vertelt sys hier wel flauwe zever tenzij hij een glazen bol heeft... Hij zegt nu al dat de kakkers hun plekje op het hoogste niveau snel terug zullen innemen maar weet niet eens hoe de kern van KV mechelen er volgend jaar zal uitzien en weet niet eens of ze de tering naar de nering moeten zetten in 2de klasse... Sys jonge tijd om op pensioen te gaan ofwel tarotkaarten te gaan leggen op 1 of andere televisiezender na uw uren
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 maart 2018 om 19:30
    Fusie met racing aub
    Vind ik leuk
    Goaltje +330
    woensdag 14 maart 2018 om 15:10
    KVM volgend jaar terug 1A ? In 1B kunnen ze zelfs degraderen Syske. Duidelijk geen enkele wedstrijd in 1B gevolgd.
    Vind ik leuk
    Intel +706
    woensdag 14 maart 2018 om 15:33
    Degraderen? Hebt ge de kern van beerschot enzo al gezien als kv een groot deel van zijn spelers kan houden hebben ze veruit de beste spelers , dan moet het ook wa meezitten natuurlijk, maar ze hebben een goed stadion , genoeg geld in kas, goeie spelers zeker voor 1b maar vooral de beste supporters vh land degraderen in een vol stadion en nog geen boe geroep gewoon u ploeg steunen , daarom ook kv zal altijd mijn ploeg blijven maakt ni uit in welke klasse ze zitten.
    Vind ik leuk
    Goaltje +330
    donderdag 15 maart 2018 om 13:04
    Het gaat niet om KVM specifiek. Punt is dat in 1B is alles mogelijk, dat zal je volgend jaar wel merken. Westerlo speelt trouwens de Play down : gingen die,ook niet meteen terug naar 1A ?
    Vind ik leuk
    Intel +706
    donderdag 15 maart 2018 om 13:21
    Ja Westerlo heeft ook ni zo een goed team stadiôn supporters , das het grote verschil tussen de vorige da zakten en kvm daar zit alles wel redelijk goed buiten dat ze heel stom geweest zijn mt jankovic terug te nemen, en als de 1ste periode titel ni lukt ze hebben meer dan 12 miljoen aan transfers dit seizoen dus kunnen ze gerust wa bij kopen , moesten we nu een aantal jaar geleden zijn zou ik me zorgen maken maar nu da komt wel in orde .
    Vind ik leuk
    Goaltje +330
    donderdag 15 maart 2018 om 16:05
    Westerlo heeft ook goede supporters hoor. Iedereen weet dat het niet aan de supporters lag bij KVM vorig seizoen maar aan de amateuristische aanpak van het bestuur. Het soort amateurisme dat je in 1B zelfs niet meer ziet. En KVM zal sowieso een leegloop doormaken (is trouwens al bezig) en zal een nieuwe ploeg moeten bouwen tegen augustus, zonder competitieritme. En ook al heeft KVM het grootse budget, dat is zeker geen garantie voor promotie : Lierse is quasi failliet maar deed lang mee voor de periodetitel. Dus : de uitspraken van Syske zijn idioot. That's all.
    Vind ik leuk
    Verne +371
    woensdag 14 maart 2018 om 16:28
    Het is niet op de allerlaatste speeldag dat KV Mechelen zich moest veilig stellen, dat moest al veel eerder gebeurd zijn. En trouwens, veel heeft Beveren ook Malinois niet in de weg gelegd.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +514
    donderdag 15 maart 2018 om 20:47
    Ik blijf erbij, grootste fout was Yannick Ferrera ontslaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Niet schieten op Eupen en Moeskroen: 'KV Mechelen was een haard van instabiliteit'