'Verkochte' wedstrijd bereikt Nederland: Die ene liet de andere gewoon winnen

    'Verkochte' wedstrijd bereikt Nederland: "Die ene liet de andere gewoon winnen"

    dinsdag 13 maart 2018 om 14:00

    De degradatiestrijd in de Jupiler Pro League werd al serieus besproken. Ondertussen bereikte de verdachte wedstrijd tussen Eupen en Moeskroen ook het Nederlandse talkshow-programma Voetbal Inside.

    Volgens René Van der Gijp lag het er vingerdik op: Eupen kreeg de ruime zege cadeau. "Heb jij Eupen-Moeskroen gezien? Komop man! Als die bond daar genoegen mee neemt ... . Het waren twee ploegen uit Wallonië, die ene liet de andere gewoon winnen. Dat was gewoon niet normaal meer", aldus de ex-speler van Sporting Lokeren.

    De analist vindt dat de Belgische voetbalbond dit tot op het bot moet onderzoeken. "Als je daar als bond genoegen mee neemt, kan je nooit meer serieus genomen worden." Johan Derksen vindt het echter niet erg dat Eupen in 1A blijft. "Ik ben er al een keer geweest en daar spreken ze Duits. Leuk stadje wel", aldus de kritische analist.

    Poll

    Heeft Van der Gijp gelijk?

    (665 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +30691
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:06
    Ben er van overtuigd dat ze in Nederland niet weten dat Eupen geen Waalse ploeg is. Maar ben dat gezever zo beu. Niemand kan iets doen. Want je kan dat niet bewijzen en er zijn zelfs geen klachten ingediend.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13585
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:09
    Klopt, dat kan je niet. Maar het blijft flagrant, sorry.
    Vind ik leuk
    larédo +1455
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:53
    Inderdaad, aan Verdier hangt ook een reukje volgens mij.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 14:53]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:10
    jammer voor u he ,maar eupen dikverdiend in eerste
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13585
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:38
    Waarom jammer voor mij?
    Vind ik leuk
    La joya +196
    dinsdag 13 maart 2018 om 20:14
    Ja hoor liever een ploeg met 1000 supporters dan eentje met 10000. Goed bezig
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:15
    Eupen ligt in het Waalse gewest en is dus wel degelijk en Waalse ploeg.
    Vind ik leuk
    Polikarpus +168
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:32
    Eupen is een Waalse ploeg, want ze zitten in het Waalse gewest (grondgebied). Zoals je ook het Vlaamse gewest en het Brussel hoofdstedelijk gewest hebt. Daarnaast heb je de Vlaamse, Franse en Duitstalige gemeenschap (taal).
    Vind ik leuk
    Toca +30691
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:44
    ben weeral slimmer geworden.. mijn aardrijkskunde is blijkbaar erg ondermaats.. k zal nooit meer over domme hollanders moeten praten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:17
    Alweer mooie reclame voor het Belgisch voetbal. Na de bewezen omkoopschandalen van Anderlecht en Standard, de gokchinees bij Lierse nu Moeskroen dat al 2 jaar op rij de Belgische voetbalfan belazerd.

    Mijn geld en tijd stop ik niet meer in deze dure Waalse poppenkast.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4175
    dinsdag 13 maart 2018 om 22:11
    Ik vond de Europese campagne van Club nu ook niet direct goede reclame voor het Belgische voetbal...
    Vind ik leuk
    SD +7997
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:20
    En in Holland wassen ze witter dan wit zeker ?
    Vind ik leuk
    Reagens +1863
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:20
    Het kan niet bewezen worden en Mechelen heeft zelf kansen genoeg gehad om het verschil te maken. Het seizoen was nu eenmaal gedaan voor Moeskroen (net als voor WB trouwens dat ook niet veel tegenstand bood)
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 14:48
    Kom op zeg maak u zelf toch niks wijs ... zelfs een blinde kon dit door hebben dat er iets niet klopte aan die wedstrijd Eupen die normaal gezien amper een goaltje kon maken maakte er nu plost 4 binne de 15min die laatste 3de en 4de goal stonken uren in de wind ! .man man tis wat het is Moeskroen heeft nog maar eens alles verkloot wat niet de eerste keer is in zulke situaties .
    Vind ik leuk
    Polikarpus +168
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:40
    Eupen maakte meer doelpunten dan Mechelen, Eupen won met 4-1 van Mechelen en scoorde daar ook 3 keer in 10 min, Eupen speelde tegen moeskroen dat niets meer te verliezen had en uiteindelijk maar 3 punten meer telde.
    Had Eupen de match ervoor die penalty niet tegen, dan was 2-0 ook genoeg.
    Vind ik leuk
    Julien +1120
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:03
    Dus Eupen bevindt zich niet in het Waals Gewest ? Waar dan wel ? Ik leer iedere dag bij op dit forum ....
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:42
    Voor de mensen die nog twijfelen ik zal u twijfels weg nemen ...Eupen is Oostkantons, Hoge Vene , dus wat is het ? Wallonië les van de dag haha
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Daknamfan +196
    dinsdag 13 maart 2018 om 18:49
    De trainer van Moeskroen Rednic is ontslagen wegens slechte resultaten, dit nadat de redding verzekerd was. Zijn opvolger Defays behaalde nadien 1 op 12. Virton,zijn vorige ploeg heeft tot 2015 samen met Eupen in dezelfde afdeling gespeeld. Dat ze elkaar niet kennen daar geloof ik niks van. Resultaat lag al vast op 14 februar 2018. Bij Moeskroen hebben ze verdedigers die merkelijk groters zijn dan die Japanner, maar als je vanop de penaltystip vrij mag koppen of shotten dan kun je inderdaad scoren. Tweede jaar op rij dat Moeskroen erbij is als de beslissing valt.
    Vind ik leuk
    Reagens +1863
    donderdag 15 maart 2018 om 09:26
    Birger Verstraete scoorde dat weekend ook met het hoofd, tegen een PO1 ploeg dan nog wel. Die jongen is ook maar 1m70. Wil dat zeggen dat Genk de match verkocht heeft?
    Vind ik leuk
    La joya +196
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:09
    Malinwa speelt gewoon kampioen volgend jaar en komt terug naar eerste, we hebben al voor grotere miserie gestaan. En vanaf dan zorgen we er gewoon voor dat het nooit zover nog komt zo simpel is het...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 19:17
    De meest straffe uitspraak in dit item van Derksen is dat hij de Belgische Voetbalbond blijkbaar nog serieus neemt/nam????
    Vind ik leuk
    woensdag 14 maart 2018 om 04:29
    La joya ; zo simpel is dat toch allemaal niet ze maat Malinwa speel volgend seizoen kampioen en hup terug eerste ... dat dacht Cercle drie jaar geleden ook maar ze zijn er nu pas in geslaagd en Westerlo dacht ook we spelen direct terug kampioen en we zitten terug in eerste maar die zitten volgend seizoen gewoon terug opnieuw 1B .,dus wacht toch maar eerst af vooraleer je zoiets begint te roepen ale ik gun Mechelen dat ze daar ni van maar zal toch opnieuw ni makkelijk worden geloof me er zijn meer ploegen die gaan strijden op terug in eerste te komen . Uiteindelijk zijn het allemaal ex eerste klassers buiten Union en Roeselare dan die zijn al te lang nimeer in eerste gekomen .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Verkochte' wedstrijd bereikt Nederland: "Die ene liet de andere gewoon winnen"