Waalse krant beschuldigt nu Waasland-Beveren: ''Had ook 5-0 kunnen zijn''

    Waalse krant beschuldigt nu Waasland-Beveren: ''Had ook 5-0 kunnen zijn''

    Gepubliceerd: dinsdag 13 maart 2018 om 09:30di 13-03-2018 om 09:30

    De ontknoping in de degradatiestrijd blijft hét gesprek van de dag. Royal Excel Moeskroen blijft onder vuur liggen voor hun optreden in Eupen, maar in Wallonië wordt er dan weer wantrouwend naar Waasland-Beveren gekeken.

    Benoit Delhateur, journalist van La Dernière Heure, vindt niet dat Moeskroen beschuldigt kan worden van matchfixing. "Mensen hebben het recht om te twijfelen aan de inzet en betrokkenheid van spelers, maar niemand kan zo ver gaan om hen te beschuldigen van het manipuleren van een wedstrijd. Daar is er bewijs voor nodig en die is er niet'', klint het.

    Al begrijpt Delhateur wel de frustratie vanuit Mechelen. ''De fout van de spelers van Moeskroen is misschien dat ze op het einde liepen loten. In die zin is de kritiek van Nicolas Verdier, die Moeskroen een gebrek aan professionalisme verweet, misschien wel terecht"

    Delhateur stelt zich echter ook vragen bij de inzet van Waasland-Beveren. "De manier waarop de spelers van Waasland-Beveren in het slot van de wedstrijd tegen KV Mechelen verdedigden, mag ook wel aangeduid worden: veel van hen lieten het helemaal gaan. Voor hetzelfde geldt was het nog 5-0 geworden voor KV Mechelen'', besluit hij.

    Lees ook: "Moeskroen zorgt net als vorig jaar voor slechte smaak in de mond"

    Plaats een reactie

    dethklok28 +4863
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:49
    NIEMAND mag insinueren zonder bewijs om dan 1 alinea later te insinueren zonder bewijs...
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6574
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:49
    't begint een communautair steekspelletje te worden als je het mij vraagt...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5538
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:49
    ze hebben een punt dat als KvM afwerkte het daar ook 4-5 nul kon zijn...
    Vind ik leuk
    Kemphaan +138
    dinsdag 13 maart 2018 om 13:31
    Dat kan, maar dan zou Eupen waarschijnlijk met 6 of 7-0 gewonnen hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:14
    Oke idd en laat ons zeggen als mister Verdier EupenBoy de open kansen had afgewerkt had het er ook anders uitgezien voor Mechelen ... maarja zal hem een worst wezen die zit volgend seizoen nog lekker 1A met Eupen
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:01
    Ook ne slimme precies voor een matchfixing moet je bewijs hebben maar die is er niet zegt die nog ?? dan mag jij mij eens uitleggen wanneer dat ooit echt kan bewezen worden haha .. dit lijkt mij nog straffer dan dan die 4goals van Eupen in de laatste kwart van de wedstrijd . Ale ja eigen blijft da toch het strafste ze maar kom
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:08
    Wat ook een Optie is om zulke situaties aan te gaan al dan niet degradatie tussen twee ploegen die eindigen met gelijke punten is heel simpel ... gewoon één enkel play off wedstrijd op een neutrale veld en laat ze daar uitvechten wie degradeert. probleem opgelost zou je denken maar ja zo slim zijn ze natuurlijk niet bij de bond
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    dinsdag 13 maart 2018 om 16:51
    Mechelen heeft de degradatie enkel en alleen aan zichzelf te danken. Niet janken, als je op de laatste speeldag nog moet strijden met Eupen voor behoud terwijl voor het seizoen PO1 werd vooropgesteld... stel dan in de eerste plaats uzelf in braag in plaats van anderen. Sukkelaars.
    Vind ik leuk
    Kemphaan +138
    woensdag 14 maart 2018 om 13:20
    Daarin heb je gelijk moet ik toegeven. Toch heb ik een mixed feeling bij de laatste wedstrijd van Eupen tegen Moeskroen.
    Vind ik leuk
    Verne +437
    woensdag 14 maart 2018 om 19:35
    Veel tegenwerk heeft Beveren toch niet geboden, niet één schot tussen de palen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws