Calvo verdedigt 'zijn' Mechelen: Kleinste van het veld maakt plots kopbalgoals

    Calvo verdedigt 'zijn' Mechelen: "Kleinste van het veld maakt plots kopbalgoals"

    maandag 12 maart 2018 om 21:46

    Ook Kristof Calvo, politicus bij Groen én trotse Mechelaar, heeft zijn bedenkingen bij het verloop in KAS Eupen - Royal Excel Moeskroen. Dat maakt het voor hem moeilijk om de degradatie van KV Mechelen te verwerken. Daarmee is hij zeker niet de enige

    "Het voelt heel onrechtvaardig aan dat een ploeg als KV, met zo'n achterban, zakt naar 1B. Ik vind het sowieso lastig om daar uitspraken over te doen. Laat ons zeggen dat het wel wringt dat de kleinste van het veld plots met de kop goals begint te maken. En de laatste (Diedhiou, nvdr.) was duidelijk meer bezig met naar vogels te kijken dan naar de bal", geeft Calvo toe in De Afspraak. Hij is zich er wel van bewust dat, áls er iets niet koosjer verlopen is, dat zeer moeilijk te bewijzen valt. 

    "Het is ook logisch dat zulke wedstrijden met argusogen gevolgd worden, omdat er ook ongelooflijk veel op het spel staat. Anderzijds is het moeilijk om aan te tonen: dat is iemand die niet kan 'shotten' of slecht geslapen heeft en te veel op stap geweest is de dag ervoor, of dat is iemand die het bewust doet. Dat onderscheid is heel moeilijk te maken. Veel van de verontwaardiging heeft ook wel te maken met Eupen en Qatar, terwijl KV Mechelen zo'n mooi verhaal heeft", denkt hij tot slot. 

    Poll

    Heeft Moeskroen Eupen laten winnen, denk je?

    (878 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 12 maart 2018 om 22:13
    En wat dan met matthys die roef tijdens de match precies onder zijn voeten geeft dat hij de bal pakt??? Verdier die ongehinderd voorlangs schiet... het had evengoed 4-0 geweest kunnen zijn... en wat zou men dan gezegd hebben... en als Van Crombrugge gelijk heeft ivm die contracten voor volgend jaar is dat er ook over... maar zowel beveren als moeskroen hebben tegenstander laten winnen...
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    Geertkeano +200
    maandag 12 maart 2018 om 23:44
    Als ge niet ziet da moeskroen opzettelijk verloren heeft een adres parel voor je goeie bril
    Vind ik leuk
    TomBMB +6
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:31
    En jij gelooft dat als KV met 4-0 voorstond Eupen niet vaker zou gescoord hebben?
    Vind ik leuk
    Kingambo +995
    maandag 12 maart 2018 om 22:24
    Seffens beweert hij nog dat het de schuld van de N-VA is dat Mechelen degradeert..erg voor KVM, zielige groene
    Vind ik leuk
    Lupo +431
    maandag 12 maart 2018 om 22:29
    ja zeker jij bent slimmer als dat
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1454
    maandag 12 maart 2018 om 22:25
    Dat die groene sok zijn onnozele commentaar voor zichzelf houdt, politieke drol.
    Vind ik leuk
    Patfey +4905
    maandag 12 maart 2018 om 22:42
    Je kan ook stellen dat Moeskroen veel meer weerstand geboden heeft dan Aaasland-Beveren en slechts ingestort is nadat ze een goal binnenkregen:
    De argumenten van Calvo zijn belachelijk, eeerste klasse moet je op het veld verdienen 9de kwaliteit van je spel) en niet in de tribune (door de kwaliteit van je aanhang).
    Vind ik leuk
    willyy +96
    dinsdag 13 maart 2018 om 05:35
    calvoke iets waar je niks van kent zwijg daarover de vraag is
    waar ken je wel iets van???????
    Vind ik leuk
    AzEz86 +5871
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:25
    Het gras op het voetbalveld mss? ;-)
    Vind ik leuk
    Basvyncke +561
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:50
    Calvo een Mechelen man? De degradatie is net minder erg geworden in mijn ogen...
    Vind ik leuk
    dolfke +13