Als voetbaldier zie ik goals vallen waarvan ik zeg: 'Dit kan niet'

    "Als voetbaldier zie ik goals vallen waarvan ik zeg: 'Dit kan niet'"

    Gepubliceerd: maandag 12 maart 2018 om 21:30ma 12-03-2018 om 21:30

    Een dag na de feiten laaien de emoties in verband met de degradatiestrijd nog steeds hoog op. Na een ongeziene ommekeer in Eupen werd KV Mechelen verplicht tot minimaal één seizoen in Eerste Klasse B. Chris Van den Abeele neemt geen blad voor de mond.

    De journalist stelt het open en bloot: de wedstrijd Eupen-Moeskroen is niet eerlijk verlopen. "Omdat je een systeem ziet ... In voetbal, en in sport in het algemeen, is toeval heel belangrijk. En plunderen is ook inherent aan het voetbal. Maar je ziet wel een systeem."

    "Vorig jaar is er op het einde van het seizoen de match van de schande geweest, Kortrijk-Moeskroen. Ik weet dat ik vorige week getwitterd heb: 'Zullen we die match Eupen-Moeskroen toch maar eens in de gaten houden?'", vertelt hij in De Afspraak.

    "Als je dan ziet wat er gebeurt en je ziet de timing ... Soms moet je je buikgevoel volgen om dieper te kunnen graven. En als je dit ziet, dan zeg ik: 'Dit is bedrog'. Als voetballiefhebber, als voetbaldier zie ik goals vallen, net als vorig jaar in Kortrijk trouwens, waarvan ik zeg: 'Dit kan niet'. Een trainer van de miniemen zou dat zien", klinkt hij gedegouteerd.

    Poll

    Heeft Moeskroen Eupen laten winnen, denk je?

    (878 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bart1999 +1449
    maandag 12 maart 2018 om 22:25
    En wat dan nog ? Charleroi heeft Kortrijk ook laten winnen. Ik verdenk Verdier ervan mee in het complot te zitten.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:47
    Als Moeskroen wou dat Eupen won, dan zouden ze dat toch minder opzichtig doen denk ik dan. En trouwens, het is het goed recht van Moeskroen om dan bv met hun B-elftal te spelen. Het feit dat Mechelen zakt is dat ze gewoon te slecht waren over het ganse seizoen bekeken. En dat ze hun laatste match winnen, dat doet de pil nog extra bitter smaken.
    Vind ik leuk
    Patfey +5591
    maandag 12 maart 2018 om 22:49
    Man, man, wat een pak onzin bij elkaar.
    De timing, als je Eupen wil bevoordeligen spreid je toch mooi de goals over de match? En die goalen, heeft dit zelfverklaarde “voetbaldier” (wat een pretentie) al eens de goalen gezien die Anderlecht in de voorgaande matchen binnenkreeg? o omgekocht zeker?
    Velen kletsen uit hun nek : breng bewijzen of shut up. Wat hij hier verklaart, ruikt heel erg (stinkt is er dichter bij) naar laster : kwaadwillig zwartmaken zonder bewijs.
    Vind ik leuk
    Geertkeano +305
    maandag 12 maart 2018 om 23:48
    Denk da gijheel blind zijt jong da is een schoolvoorbeeld van omgekocht te zijn ontleed de goals eens stuk voor stuk vooral de 3 en de 4 en waarom denk je da mouscron nog rap rednic ontslagen heeft omdat die hem niet laat omkopen
    Vind ik leuk
    Patfey +5591
    dinsdag 13 maart 2018 om 08:12
    En mijn argumenten gelezen? Of die interesseren je niet?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 maart 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4032
    dinsdag 13 maart 2018 om 07:38
    Standard haalde ook een 0-2 op. Mechelen won ook vrij makkelijk. Ik denk dat dit gewoon het probleem is van een laatste speeldag. Een ploeg die alles te verliezen heeft tegen een die 't eigenlijk niets kan schelen.
    Vind ik leuk
    angie +5
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:59
    zou moeskroen niet liever naar mechelen gaan dan zo'n verre verplaatsing naar eupen te moeten doen?Wat een zever allemaal.......En op de match van vorig seizoen in kortrijk is niks aan te merken.De 1ste goal was mooi uitgespeeld van moeskroen en de 2de was een flater in de verdediging!!!
    Vind ik leuk
    taz +160
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:24
    zou zo makkelijk opgelost kunnen worden ,bij gelijke punten gewonnen wedstrijden enz, testwedstrijd en er is geen discussie meer!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws