Krijgt Joos zijn zin? In Brussel zijn ze gewonnen voor idee van journalist

    Krijgt Joos zijn zin? In Brussel zijn ze gewonnen voor idee van journalist

    maandag 12 maart 2018 om 19:03

    KV Mechelen en KAS Eupen haalden dit seizoen evenveel punten. Op basis van het doelpuntensaldo zakt Malinwa. Mogelijk verloopt de degradatiestrijd binnenkort anders.

    en week geleden pleitte Filip Joos voor een testmatch als twee ploegen onderin evenveel punten pakten. "Ik denk dat na de punten, het aantal overwinningen het belangrijkste zijn en dat moet zo blijven", zegt Pierre François bij Sporza.

    "Maar als het aantal zeges ook gelijk is, kan een testmatch op neutraal terrein een mogelijke oplossing zijn. Als de storm wat gaan liggen is, zal ik de vraag op tafel gooien of we niet moeten terugkeren naar het systeem met een testmatch. Niet om een aanval op de integriteit te vermijden, maar wel om verdachtmakingen te vermijden."

    Plaats een reactie

    Charlie VS +223
    maandag 12 maart 2018 om 19:38
    Een testwedstrijd lijkt me alleszins een pak eerlijker dan degraderen op basis van een goaltje verschil. Als de bond een extra match niet ziet zitten, kan je nog altijd eerst kijken naar de twee onderlinge wedstrijden in de reguliere competitie.
    Dit zou evenwel KVM ook niet gered hebben (4-1 in Eupen, 1-0 in Mechelen).
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 19:56
    Ale tis ook den eerste keer dak diene gelijk moe geven... Wonderen zijn de wereld nog nie uit...
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:25
    Het zal windbuil Joos zijn ego strelen... mss zelfs rocambolesk!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 maart 2018 om 20:25]
    Vind ik leuk
    Vlaming +1486
    maandag 12 maart 2018 om 20:29
    Op vraag van anderlecht is dit ingevoerd op een ogenblik dat evengoed in Duitsland als in Nederland de misbruiken zijn vastgesteld. Gedaan met die wantoestanden en terug testmatchen. Maar ja als je ziet hoe boucaut cerkel gewonnen heeft gefloten ...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10468
    dinsdag 13 maart 2018 om 06:24
    Uw Anderlecht syndroom begint beangstigende proporties aan te nemen, snel naar de dokter!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:41
    Ben in principe anti op al wat Filip Joos voorstelt. Vind hem onbekwaam.
    Maar ben anderzijds voor 1 keer met hem akkoord. Kan alle verdachtmakingen vermijden (tenzij arbitrale vergissingen natuurlijk).
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:46
    Of zoals voorheen, wat was het 5 onderlinge duels ofzo met een 2de klasser? Gewoon normaal doen lijkt me het meest logische 18 ploegen 1ste kampioen, laatste 2 degraderen.. wat nu met die play off 2 dan? Met 12 ploegen (waarvan 4 2deklassers) strijden om 1 europees ticketje voorronde en waarschijnlijk zal een van de 'zwakkere' teams uit play off 1 nog dat ticketje hebben.. gewoon nutteloos in mijn ogen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:49
    Laat een testmatch op een neutraal veld ingeval van gelijke punten beslissen zowel voor de titel als voor degradatie.
    Een onderlinge confrontatie die beslist is het eerlijkste en sluit alle verdere insinuaties uit.
    Vind ik leuk
    Smuuw +588
    maandag 12 maart 2018 om 23:34
    Geen testmatch maar het Spaans voorbeeld gebruiken. Als je gelijke gewonnen wedstrijden hebt en je houdt gelijke punten zouden ze naar de onderlinge duels moeten kijken en goals optellen zoals bij de championsleague bv. Degene die van elkaar heeft gewonnen blijft. Je moet maar elke match alles geven.
    Vind ik leuk
    buck +2441
    dinsdag 13 maart 2018 om 09:21
    Schaf play offs af.Goed voor iedereen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Krijgt Joos zijn zin? In Brussel zijn ze gewonnen voor idee van journalist