UPDATE: Anderlecht gaat bij Trebel voor minimum: 'Eén speeldag graag'

    UPDATE: Anderlecht gaat bij Trebel voor minimum: 'Eén speeldag graag'

    dinsdag 13 maart 2018 om 15:00

    Zowel Leander Dendoncker als Adrien Trebel kregen zondagmiddag een rode kaart tegen Antwerp. Het bondsparket heeft ondertussen al voorstellen gedaan voor beide Anderlecht-spelers.

    Het parket heeft beslist dat Dendoncker geen extra straf meer krijgt. Hij kreeg tegen Antwerp rood na een paar minuten, die straf is volgens het parket voldoende. Trebel komt echter niet weg met zijn doodschop. Hij zou drie wedstrijden langs de kant moeten blijven. Dit zijn echter nog maar de voorstellen, de definitieve straf moet nog worden uitgesproken. 

    Update 12/03, 15:15 uur: RSC Anderlecht heeft via de officiële kanalen laten weten dat het zich niet neerlegt bij de voorgestelde drie speeldagen. Paars-wit hoopt de Fransman zo weinig mogelijk wedstrijden te moeten missen in Play-Off 1.

    Update 12/03, 20:37 uur: Anderlecht zet werkelijk alles op alles om de schorsing van Trebel zoveel mogelijk in te duiken. Via het Twitter-account van de club laat paars-wit weten dat de Fransman de toestemming krijgt om de teambuilding-stage te verlaten. Dinsdag hoeft hij dus niet op te dagen, maar mag hij zijn zaak gaan verdedigen bij de KBVB.

    Update 13/03, 15.00 uur: Dinsdag verscheen Trebel voor de Geschillencommissie. Volgens Het Laatste Nieuws vroeg de raadsman van Anderlecht één speeldag effectieve schorsing, plus twee met uitstel voor de middenvelder. Bij Anderlecht wijzen ze naar de intensiteit van de overtreding en het verleden van Trebel.

    Poll

    Is 3 weken een goede schorsing voor Trebel?

    (1924 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11475
    maandag 12 maart 2018 om 12:40
    Drie weken is gerechtvaardigd, vind ik. Lelijke overtreding. Al zal het in beroep twee + één voorwaardelijk worden.
    Vind ik leuk
    Garland +4759
    maandag 12 maart 2018 om 12:41
    Eerlijk? Met 3 weken komt ie nog goed weg.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11475
    maandag 12 maart 2018 om 12:46
    Eigenlijk wel, maar in België zie je niet gauw een schorsing van vijf weken.
    Vind ik leuk
    Garland +4759
    maandag 12 maart 2018 om 12:52
    Daar heb jij dan weer een punt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:15
    Witsel had 5 weken....
    Iedereen die anti Anderlecht is die zijn nu aan het roepen !!!
    Nog erger of het is een moordaanslag....
    zoveel bang van het zwakste Anderlecht in jaren.....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    maandag 12 maart 2018 om 13:46
    Het was 8 weken voor Witsel wat ook veel te weinig was.
    Vind ik leuk
    Regaal +934
    maandag 12 maart 2018 om 20:18
    Er waren er toen nochtans veel die toen vonden dat het zijn intentie niet was om zo hard zijn been te breken. :-) ...
    Vind ik leuk
    Lupo +295
    maandag 12 maart 2018 om 17:55
    ik denk dat je dat niet zelf zou willen meemaken , nu is dat nog goed meegevallen maar had wel erg kunnen zijn
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 21:06
    Heb je ook zo zitten bleiten toen wesley kotysh zijn kuitbeen overstampte ?
    Is toch niet geschorst geweest ofwel,bleitsmoel....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lupo +295
    maandag 12 maart 2018 om 22:28
    goed argument , zelf topargument
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:32
    2 weken zal wel ok zijn denk ik ,toch?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 13:24
    Inderdaad. Ik vind het op zich een milde straf, maar wel in lijn met de Belgische tarieven (net zoals dat we mogen verwachten dat er nog een speeldag zal van af gaan).
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:34
    Hier nog zo een bleitsmoel....
    Vind ik leuk
    E.V +1920
    maandag 12 maart 2018 om 13:23
    Anderlecht gaat nooit in beroep. Of het moest nu onder druk van Hein zijn.
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 13:25
    Dit is nog maar een voorstel, voor dat je van beroep kan spreken, komt er een zittting.
    Vind ik leuk
    E.V +1920
    maandag 12 maart 2018 om 13:28
    Uiteraard, al vind ik drie weken voor zo'n tackle wel correct.
    Ik vond gisteren wel dat Siani met de penalty fout ook rood verdiende omdat ik die fout duidelijker vond dan van Dendoncker.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 13:53
    Was da vo zever! En ja ben rsca fan
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    maandag 12 maart 2018 om 12:42
    1 match is genoeg !!

    Hij HEEFT HET BEEN VAN DE TEGENSPELER NIET GEBROKEN ZOALS WESLEY WEL DEED VAN STVV SPELER IN OKTOBER 2017

    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    maandag 12 maart 2018 om 12:49
    Wat zeg je ? Ik vind dat de Antwerpspeler moet geschorst worden. Hij liep in de weg.
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 12 maart 2018 om 13:00
    Sorry maar ik vind dat een blessure van de tegenstander geen rol speelt. Was een degoutante tackle.
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 13:26
    Voor een keer zijn we niet akkoord :). Ik vind dat de gevolgen wel bij de straf moeten meegeteld worden, net zoals bij de burgerlijke rechtspraak.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 12 maart 2018 om 13:32
    Kan gebeuren blijkbaar. Dus met breuk 5 matchen extra ofzo? En zijn deze 3 matchen dan correct voor deze tackle?
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 20:27
    Met breuk inderdaad een supplement, afhankelijk van de intentie (een beenbreuk kan ook puur per ongeluk) ernst (waarbij je kan beginnend met een schorsing van onbepaalde duur als er invaliditeitsrisico is).
    Voor dit geval vind ik 3 speeldagen, waarvan een al dan niet voorwaardelijk, in lijn met de gebruikelijke normen bij de bond, maar voor mijzelf te weinig, iets dergelijks zou altijd 5 of 6 speeldagen meoten zijn. ik zeg wel altijd, niet enkel deze keer voor Trebel maar voor iedereen.
    Vind ik leuk
    Brugois +107
    maandag 12 maart 2018 om 19:33
    Dus... Je rijdt 130 waar je 50 mag: geen boete als je niemand aanrijdt??
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 20:31
    Je hebt blijkbaar niet goed geleden wat ik schreef : “meegeteld worden”, dus ik bedoel een extra bestraffing.
    Jouw voorbeeld geeft me een perfecte gelegenheid om mijn punt te illustreren. Vier gevallen komen voor de rechtbank, alledrie betrapt aan 130 in een zone 50. de eerste werd gewoon geflitst, de tweede reed iemand aan, met eerder lichte verwondingen tot gevolg, de derde reed iemand aan met ernstige verwondingen en blijvende invaliditeit als gevolg en de vierd maakte een dodelijk slachtoffer.
    Welke uitspraken verwacht je? Voor iedereen hetzelfde omdat ze alledrie dezelfde overtreding begingen?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 21:58
    Ik sluit me volledig aan bij Toca die de rede laat zegevieren. Een grote mond hebben tegen de arbiter wordt met een langere schorsing bestraft dan aanslagen op de onderste ledematen. 3 weken is toch op zijn plaats. Heeft niks te maken met voor of tegen Anderlecht.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 22:00
    .
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 13:54
    En dan? Je moet straffen op daad niet gevolg...
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 20:31
    Neen dus, lees maar mijn voorbeeld hierboven.
    Vind ik leuk
    TageMeister +1778
    maandag 12 maart 2018 om 21:13
    Ooit was der de fase Carcela Ruytinck waar Bjorn fel doorging en Carcela erna sloeg. Carcela zou een ernstige blessure(breuk) hebben krijgt 1 week schorsing maar 2-3 weken later speelt hij opeens terug. Mijn punt daar zou misbruik van gemaakt worden...
    Vind ik leuk
    Patfey +4052
    maandag 12 maart 2018 om 22:37
    Daar heb je natuurlijk ook een punt. Je zou dan moeten werken met een soort variabele straf, met een minimum en een maximum, waarbij de straf automatisch eindigt bij het heroptreden van het slachtoffer, maar niet langer dan hier maximum.
    Ingewikkeld, ik weet het, maar mij stoort het dat je iemand van het veld kan schoppen en voor een paar maand de lappenmand in, en drie weken later sta je zelf terug op het terrein.
    Vind ik leuk
    Hhti +873
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:15
    Wtf
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2543
    maandag 12 maart 2018 om 12:45
    Een correcte straf, al verwacht ik dat de schorsing nog verlaagd zal worden naar 2 speeldagen effectief en 1 met uitstel.
    Daar zal dan wel heel wat commotie over komen en voor mij mag de oorspronkelijke strafmaat ook blijven maar het is blijkbaar de gewoonte in België om een zwaardere straf te vragen die dan verminderd kan worden...
    Wat wel voor Trebel spreekt is dat hij (mijn inziens) niet bekend staat als een vuile speler (wel een fysieke die de duels niet schuwt) en geen resem voorwaardelijke straffen achter zijn naam heeft!
    Wordt ongetwijfeld vervolgd...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 22:05
    Ik verwacht dat ge gelijk krijgt. Trebel is idd geen vuile speler, maar ik kreeg toch kippenvel bij het zien van de vertraagde beelden. Algemeen vind ik dat de fysiek echt gevaarlijke overtredingen zwaarder bestraft zouden moeten worden, maar dan niet alleen in België.
    Vind ik leuk
    dakcota +3902
    maandag 12 maart 2018 om 13:01
    2 speeldagen waarvan 1 voorwaardelijk is meer dan genoeg. Is geen vuile speler.
    van dendoncker enige logische keuze, was zelfs geen rood waard.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 13:21
    Limbombe had zich laten vallen
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:09
    had hij zich laten vallen na die doodschop ? blinde genkenaar hoop da ze in beroep gaan en dan straf effectief word zonder uitstel
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 14:21
    Nee, da die fout van Dendoncker (heeft hij zelf toegegeven). Die van Trebel was idd een doodschop waar hij geluk had dat hij z'n been niet brak.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 15:06
    Ik denk - en dat is eigenlijk jammer - dat de strafmaat ook rekening houdt met de speler waarop de fout gemaakt werd. Stel dat Limbombe een gebroken been had, dan zouden het meer dan 3 weken worden. Ik denk niet dat er de intentie was om Limbombe te kwetsen, maar voor hetzelfde geld was het wel gebeurd. Voet vooruit zou men gewoon zeer zwaar moeten bestraffen want je ziet het regelmatig, pas dan zal het stilaan verdwijnen.
    Vind ik leuk
    grego +129
    maandag 12 maart 2018 om 15:14
    Triestige nekken.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +4988
    maandag 12 maart 2018 om 15:21
    Triestige grego. (plesant hé...)
    Vind ik leuk
    Makke53 +251
    maandag 12 maart 2018 om 15:59
    Trebel speelt voor zijn transfer, dat brengt spanningen mee en dan doe je ongehoorde dingen!
    Geef 10 weken, stel een voorbeeld! En straf wa consequenter in de 16 meter da we daar ook zuiverder voetbal terugzien. En ik ben ook ( nog ) RSCA fan
    Vind ik leuk
    deket +152
    maandag 12 maart 2018 om 16:10
    ach indien het vormer was werd er zelfs geen rood getrokken
    zowel de bond als de arbitrage zijn blauwzwart
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    maandag 12 maart 2018 om 16:18
    Zoals dit jaar zo een 10tal keren dat Spajic geen rood kreeg of Kums op Genk of Harbaoui of Theo of ... Moet ik doorgaan ?
    Stop toch eens met die zever zeg. Club Brugge mag niet klagen dit seizoen zoals Anderlecht de afgelopen 50 jaar niet mocht klagen. Als je lang genoeg naar het voetbal gaat weet je wat ik wil zeggen.
    Vind ik leuk
    Regaal +934
    maandag 12 maart 2018 om 20:25
    Excuseer???? Als je lang genoeg naar het voetbal gaat heb jij liggen pitten jong. :-) Dat is gwn herkauwen wat je in de media hoort en dat lomp overnemen.
    Jan Ceulemans himself zei in de tijd toen hij trainer was van Westerlo dat hij reeds in zijn spelerscarrière bevoordeeld werd door de scheidsrechters.

    Jan Ceulemans speelde in de jaren '80 ... even ter info voor diegene zoals jij die "al lang naar het voetbal gaan". ;-)
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    maandag 12 maart 2018 om 21:23
    Ik ga naar eerste klasse sedert 1966 en jij nu.
    Vind ik leuk
    Regaal +934
    maandag 12 maart 2018 om 21:51
    Nog erger dus als je al van 1966 naar het voetbal kijkt...juist daarom zou je moeten bevestigen wat Jan Ceulemans toen ook toegegeven heeft. :-)
    Maar blijkbaar wil je het niet zien als zelfs een voormalig speler van Club Brugge het al zelf toegeeft in de jaren '80.

    Liever die voorgekauwde clichés uit de media als een papegaai overnemen en ze nog geloven ook. :-)
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 22:44
    Dan zal je met weemoed terugdenken aan de jaren dat Anderlecht Europees aan de top meedraaide, en heb je ook gezien hoe de oude Luikse lobby uit de bond is verdwenen. Zowel Anderlecht als Brugge zijn over de laatste decennia heen de clubs die de grootste invloed hebben op de voetbalpolitiek. Dat weten de scheidsrechters ook, maar gelukkig is het sterk verbeterd. Als je in de jaren 70 een penalty tegen Anderlecht wilde krijgen dan moest het er dubbel en dik bovenop liggen of er werd gewoon verder gespeeld. Omgekeerd was een lichte fout vaak voldoende om een strafschop tegen te krijgen. Dat gevoel heb ik toch niet meer, maar misschien komt dat ook omdat Genk iets zwaarder weegt dan Waterschei vroeger.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 22:16
    In ‘de bond’ hebben de grote traditieclubs het voor het zeggen en bewust of onbewust speelt dat mee bij de scheidsrechters. Dat over de jaren heen de bond meer blauw-zwart dan paars gezind is durf ik te betwijfelen. Maar je moet allicht vroeger of vandaag supporter zijn geweest van een kleine club om dat te kunnen beamen.
    Vind ik leuk
    Geertkeano +119
    maandag 12 maart 2018 om 23:57
    Zeer cprect vormer doet steeds zware tackels en geen kaart wesly breekt iemand zijn been geen schorsing
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    maandag 12 maart 2018 om 16:34
    Dus vind Anderlecht dat dit toch allemaal kan ! 2 a 3 speeldagen is toch op zijn plaats hier
    Vind ik leuk
    DDT +2311
    maandag 12 maart 2018 om 21:13
    trebel komt van standard, dus dat is nog uit gewoonte :)
    Vind ik leuk
    SD +5238
    maandag 12 maart 2018 om 17:06
    dus 2 effectief en 1 voorwaardelijk
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:03
    Heeft hij nog voorwaardelijk staan? Want dan word deze effectief nu? 3 weken is idd een juiste straf
    Vind ik leuk
    calimeros +1961
    maandag 12 maart 2018 om 22:12
    indien ze TREBEL 3 matchen schorsen

    wel wat dan met Wesley, Vormer, ???
    Vind ik leuk
    THOR4ever +834
    maandag 12 maart 2018 om 22:23
    Je hebt wel een punt als je stelt dat de lat niet altijd gelijk ligt. Veel voer voor discussie dus. Zware fysieke overtredingen mogen zwaar bestraft worden, en de kleur van het truitje zou geen rol mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Hhti +873
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:20
    Spajic??
    Vind ik leuk
    Duba +16
    dinsdag 13 maart 2018 om 10:40
    hoe is je nickname nu juist terug ? ok ... vandaar
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:28
    Calimeros, het gaat hem niet over Wesley of Vormer maar over welke straf Trebel moet krijgen voor de rode kaart.
    Altijd terugkijken naar andere fasen heeft geen zin. Het is niet omdat er iemand in het water springt en gered kan worden dat je dat ook moet proberen.
    Probeer eens objectief te zijn. Natuurlijk moesten Wesley of Vormer een schorsing krijgen (Wesley kreeg die ook meen ik) maar het is niet omdat zij er geen kregen dat Trebel er geen moet of kan krijgen.
    Het is niet omdat er iemand ongestraft door het rode licht kan rijden dat de volgende ook ongestraft moet blijven.
    Harbaoui kwam er bij Anderlecht ook ongestraft van af met zijn ellebogen. Ik ben supporter van ZW waar hij wel gestraft werd EN TERECHT!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:41
    Spajic, Kums, Teo???
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:58
    Tuurlijk geen 3 matchen : anders geschorst tegen ons.
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:22
    Heb ze liefst op hun volle sterkste(zwakste) tegen ons , anders gaan ze daar weer over zagen !
    Vind ik leuk
    Hhti +873
    dinsdag 13 maart 2018 om 01:19
    Trendline moet en zal spelen tegen Fcb. En daar is geen ontkomen aan, PAARSE BOND!!!
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:21
    En doe voor mij maar 3 weken aub. Inpakken graag!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:23
    Als je hier geen 3 speeldagen voor geeft (moesten er natuurlijk minstens 5 zijn), dan stel je een wel heel gevaarlijk precedent. Vanaf nu mag dit soort aanslagen nog bestraft worden met maximum 2 weken, want iedereen kan bij een aanslag refereren dat deze fout smeriger was. Voorts haalt men er veel dingen bij uit de context die niet relevant zijn. Het gaat hem niet over het feit of anderlecht verzwakt wordt door deze schorsing, het gaat hem over de straf die deze aanslag verdient. Als je dan de hetze rond Sa Pinto gezien hebt, dan is deze claim hallucinant. Ze gaan het voetbal nog verder in opspraak brengen na alle onthullingen van de laatste dagen.
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:30
    2!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:32
    Elke tackle of elke schorsing in de PO zal gespiegeld worden aan deze schorsing als er maar 2 dagen volgen. A licence to kill.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:32
    5!!!!!
    Vind ik leuk
    Brubru +2568
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:38
    Als het 1 speeldag wordt dan is dat schandalig.
    Dan hoop ik dat in de eerste PO1 match de twee beste spelers van Anderlecht het slachtoffer worden van twee identieke aanslagen maar dat de Gent spelers vrij uit gaan wegens geen intentie om te kwetsen.
    Dan wil ik hier nog eens de reacties zien van de paarswitte fans.
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:47
    Maar dan spreken we wel af dat de Anderlecht spelers ook niet geblesseerd zijn hé.. ;-)
    Maar goed, het zijn dus niet de anderlecht supporters die 1 match vragen, en dat zal het ook niet worden.
    Vind ik leuk
    Vlaming +812
    dinsdag 13 maart 2018 om 15:50
    anderlecht heeft niets te willen, zij moeten behandeld worden zoals iedereen
    Vind ik leuk
    Mighty +151
    dinsdag 13 maart 2018 om 17:04
    Uitsluiting Dendoncker voldoende.... Hoezo voldoende? Wat was er dan precies "straf" aan die rode kaart? Dat hij al na 3 minuten de centen kon gaan opstrijken? Dendoncker een extra dagje verlof en Anderlecht geen puntenverlies. Straffe straf... Wat Trebel betreft, straks gaan ze nog staan bleiten dat Limbombe het zelf uitgelokt heeft en dat die moet gestraft worden zeker?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    UPDATE: Anderlecht gaat bij Trebel voor minimum: 'Eén speeldag graag'