Vandenbempt voorspelt titelstrijd: Dat oogt allemaal beter dan bij Anderlecht

    Vandenbempt voorspelt titelstrijd: "Dat oogt allemaal beter dan bij Anderlecht"

    maandag 12 maart 2018 om 10:30

    De kaarten zijn geschud voor de nakende Play-Off 1. Geen enkele topclub heeft de boot deze keer gemist, en dus verwacht Peter Vandenbempt interessante Play-Offs. Club Brugge bedreigen wordt echter lastig.

    Vandenbempt weet niet of de titelstrijd nog spannend wordt. "Zes punten voorsprong is wel heel veel. Dat alle topclubs er bij zijn, maakt het voor Club Brugge moeilijker om al zijn matchen te winnen, maar dat geldt natuurlijk ook voor de achtervolgers. In eerste instantie Anderlecht. De kans dat een ploeg een heel straffe reeks neerzet - wat nodig is om Club nog te remonteren - is dan ook kleiner", klinkt het bij Sporza.

    "Okay, Club was na de winterstop minder dominant en bij momenten kwetsbaarder dan ervoor, maar alles bij elkaar is het toch solider, vind ik. Met een ruimere kern, meer wisselmogelijkheden, veel scorend vermogen. Dat oogt op dit moment allemaal beter dan Anderlecht dat elke keer weer op de toppen van zijn tenen moeten lopen om wedstrijden te winnen en een veel smallere kern heeft."

    Club hoeft zich dus nog geen zorgen te maken. "Play-Off 1 is altijd onvoorspelbaar, maar ik zou zeggen: om er een echt spannende titelstrijd van te maken, moet Club Brugge toch minstens een kleine inzinking kennen.

    Poll

    Wordt Club Brugge kampioen?

    (2393 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boerken +5962
    maandag 12 maart 2018 om 10:32
    Iedereen zal punten van elkaar afsnoepen en die meest snoept zal kampioen worden
    Vind ik leuk
    Toca +27649
    maandag 12 maart 2018 om 10:35
    Deze voorspellingen gaan we de komende 3 weken van heel België horen. Wat mij betreft heeft Anderlecht niks meer te verliezen. Als je met 6 punten, en eigenlijk 7 achterstand begint zal het héél erg lastig worden.
    Vind ik leuk
    JanB +4160
    maandag 12 maart 2018 om 10:59
    Wie 20 wedstrijden wint (+ 4 tov nr "2")
    Wie 68 doelpunten maakt (+ 19 tov nr "2")
    Wie 33 tegendoelpunten slikt (- 9 tov nr "2")
    Wie een doelpuntensaldo heeft van + 35 (+ 28 tov nr "2")

    Die kan m.i. toch wel stellen dat hij de competitie heeft gedomineerd
    Dat de hoop bij de achtervolgers nog niet weg is, is maar goed voor het vervolg van de play offs of we mochten nu reeds op vakantie
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    SD +5341
    maandag 12 maart 2018 om 12:06
    Als RSCA maar geen kampioen wordt !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +2570
    maandag 12 maart 2018 om 12:49
    Ik zou alle commentaren van de heren analisten eens willen noteren en hen ermee confronteren na de play-offs...
    Meestal verschilt hun visie dan enorm met hun oorspronkelijke opmerkingen en analyses! :)
    Met hun wijsheden en voetbalkennis (en soms ook nog inside voorkennis) zouden ze zich toch eens regelmatig aan een gokje moeten wagen, niet? Met hun kennis is het een zeker rendement :)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    freejazz +197
    maandag 12 maart 2018 om 19:39
    Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar hier geef ik je voor volle 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    deket +152
    maandag 12 maart 2018 om 16:31
    indien de arbitrage zo extreem voor Brugge blijft fluiten is de kampioen al gekend. nog schandaliger dan die die corruptie ivm de degradatie
    Vind ik leuk
    blondel +1406
    maandag 12 maart 2018 om 19:59
    Ha,toch ene die klaarziet.Alhoewel het me opvalt dat Anderlecht nu ook 3x na elkaar wint vanaf Coucke op de tribunes zit.Of zie ik dat verkeerd en is het alleen Verhaeghe die omkoopt.Maar denk dat hij niet goed genoeg kan omkopen ,want al de RSCA supporters zien hun Club kampioen worden.Dus toch Coucke,de omkoper.
    Vind ik leuk
    Regaal +940
    maandag 12 maart 2018 om 20:31
    Ja Coucke heeft zelfs 3 rode kaarten omgekocht bij de voetbalbond ;-)

    4x zoveel penalty's voor Club Brugge dan voor de 2de in de stand.

    Het valt echt niet op. :-) Van omkoping gesproken.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vandenbempt voorspelt titelstrijd: "Dat oogt allemaal beter dan bij Anderlecht"