Enkel in België: Club mogelijk geen straf na spreekkoren door... procedurefout

    Enkel in België: Club mogelijk geen straf na spreekkoren door... procedurefout

    Gepubliceerd: vrijdag 23 februari 2018 om 20:04vr 23-02-2018 om 20:04

    Club Brugge lijkt er goed vanaf te gaan komen na de racistische spreekkoren tegen Charleroi en Standard. Blauw-Zwart krijgt mogelijk geen straf. Dat allemaal door... procedurefouten.

    Blauw-Zwart moest zich afgelopen vrijdag verantwoorden voor de racistische spreekkoren aan het adres van Francis N'Ganga. Clubadvocaat Walter Van Steenbrugge hekelde toen echter dat er procedurefouten zouden gebeurd zijn.

    Zo waren er drie klachten van de KBVB, maar kreeg Club daar voor de zitting geen info over. Volgens Van Steenbrugge kon Blauw-Zwart zich dan ook niet voldoende verdedigen.

    Zaak-Standard, opnieuw fouten?
    Voor de zaak omtrent racistische spreekkoren tegen Paul-José Mpoku wilde de KBVB procedurefouten vermijden en stuurde het wél een brief naar Club Brugge met daarin de precieze redenen. Alleen, er zou opnieuw een fout gebeurd zijn.

    Zo ontbrak de dagvaarding in het dossier. Het dossier van het Bondsparket was niet neergelegd op de griffie van de KBVB. Een fout, waardoor Club uiteindelijk mogelijk niet gestraft wordt. De Geschillencommissie Hoger Beroep moet zich nu eerst nog uitspreken of de dagvaarding door het Bondsparket wel correct verlopen is, zo meldt Belga.

    Plaats een reactie

    Toca +39793
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:20
    Amateurs ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:05
    Mauve bond zeggen ze dan bij fcb...
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:24
    HOE CORRUPT IS DE KBVB TOCH !!!

    hun favoriete club mag en zal niet gestraft worden voor racisme.

    ANDERLECHT krijgt wel 25000 euro boete omdat de spionkop wat rookbommen laat ontploffen in hun eigen supporters vak.

    Zelfs al was er vorige vorige week een procedurefout, dan zou het toch ECHT onbegrijpelijk zijn dat ze de week erna dezelfde procedurefout maken voor het 2e identieke geval.

    Maar ja, als de voorzitter van brugge een vrouwelijke steward bij de keel mag grijpen tijdens de match op Lokeren.
    En wegkomt zonder straf daarvoor bij de mediageile politierechter Dhondt.
    Dan weet men genoeg zeker !!
    Met geld koopt men gewoon macht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:27
    Kalmeer os.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:40
    Waarom moet ik kalmeren?
    Uzelf opjagen in het corrupte brugge helpt toch niet.

    Ik moet gewoon kotsen op brugge en alles wat te zien heeft met brugge.
    ik hoop dat ik ooit eens een dag mag beleven, dat brugge knock-out ligt door serieuze tegenslag. Zelfs iets waar het geld van Verhaeghe zelfs niet kan aan doen
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 00:00
    Proficiat met je gal over Brugge te spuwen, aangezien je leeftijd zal je enkel daar nog hoogtepunten mee beleven op dit arme forum. En nee, Brugge gaat een lange tijd van glorie tegemoet, geloof me.

    Veel plezier met je verdere pure en afzichtelijke jaloezie.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3810
    zaterdag 24 februari 2018 om 06:51
    Jaloezie?? 34 titels tegen 14. Europabekers 3 tegen 0 daarmee is alles gezegd
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:31
    ocharme ze we gaan zo beginnen! kinderspeeltuin is open ale vuruit!
    Vind ik leuk
    Diego A M +3810
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:09
    Dat is gewoon antwoord op een belachelijke reactie. Geef 1 reden waarom supporters van Anderlecht jaloers moeten zijn. Anderlecht is grootse club van België en dat blijft zo minstens de volgende 50 jaar. Uw reactie getuigt hier trouwens van. Als ge niet kunt antwoorden met voetbalfeiten moet ge met zo'n domme reactie antwoorden.
    Vind ik leuk
    Den Araab +196
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:07
    Typisch voor vergane glorie, in het verleden leven...
    Het heden en de toekomst zijn belangrijk, de rest hoort in geschiedenisboeken!
    Vind ik leuk
    Diego A M +3810
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:12
    Vergane glory? Twee keer kampioen in laatste 4 jaar. Vorig seizoen nog kampioen. Gij volgt misschien voetbal pas vanaf dit seizoen. Voor u begint voetbal geschiedenis pas vanaf Brugge kampioen wordt. Zeker dat het dit jaar is?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:53
    Laat de meevallers maar verder vallen...

    Ik betreur dit tenzeerste, deze supporters zouden niet welkom meer mogen zijn. Anno 2018 komop...
    Vind ik leuk
    Diego A M +3810
    zaterdag 24 februari 2018 om 06:59
    Hierboven toon je hoeveel respect je hebt. Volgens u is iemand van 58 afgeleefd!? Daarna ga je dan eens de moraalridder uithangen en veroordeel je supporters omdat ze oerwoudgeluiden maken. Wat een hypocriet ben jij!
    Vind ik leuk
    woensdag 28 februari 2018 om 03:01
    Dat was misschien iets onder de gordel, mijn oprechte excuzes daarvoor. Maar de persoon in kwestie is zelf heel onrespectvol op dit gehele forum.

    En respect dat dwing je zelf af.
    Je oogst wat je zaait.
    Actie. Reactie
    En ga zo maar door...

    Maar ik meende wel wat ik zei, dus noem niet zomaar iemand hypocriet... eerder realist.
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    zaterdag 24 februari 2018 om 12:32
    Verhaeghe zal per ongeluk dat foutje in het dossier geïmplementeerd hebben..
    Vind ik leuk