Blue Army spreekt eigen fans aan op wangedrag: ''BIER HIER!''

    Blue Army spreekt eigen fans aan op wangedrag: ''BIER HIER!''

    donderdag 22 februari 2018 om 14:45

    De fans van Club Brugge kwamen de afgelopen weken negatief in het nieuws, nadat er oerwuidgeluiden klonken in Jan Breydel. Supportersgroep Blue Army hoopt echter ook dat er een einde komt aan het biergooien.

    Een pint kost 2,60 euro, maar toch vliegt het bier een grote hoeveelheden door de lucht. ''Twijfelgevalletje bij de lijnrechter: een portie gerstenat in zijn nek. Schwalbe en een flauwe poging tot tijdswinst bij één van onze bezoekers: 30 cl pils in geschenkverpakking op zijn voorhoofd. Doelpunt voor de tegenstanders en er wordt iets te dicht bij de zijlijn gevierd: een frisse hoppesmoothie er achteraan'', klinkt het.

    Blue Army begrijpt de collega-fans niet. ''Nog nooit heb ik de reflex gehad om de lijnrechter, de arbiter of één van die vermaledijde tegenstanders met bier te bekogelen. Met mannen zoals Crasson, Jestrovic of Okaka zag ik er nochtans wel al enkele voorbijkomen die het slechtste in een mens bovenhalen. Maar ook dan… nee, bedankt.''

    De supportersgroep hoopt dat het gegooi met bier stopt, voordat hij kwalijke gevolgen heeft voor het hele stadion. ''Vorige zaterdag speelde Club ten voordele van vzw Stop Darmkanker. Aan 2,60 euro per pint hadden we nog een mooie bijdrage kunnen leveren. We zouden dan niet bang moeten zijn dat een overijverige voetbalbond tribunes of vakken ervan gaat sluiten één van de volgende weken.''



    Plaats een reactie

    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 15:38
    Wat hebben die spelers van Anderlecht er weer mee te maken??! Man lief, FC Calimero!
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 15:40
    Ge moet alleen dat van dat bier onthouden..
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 15:43
    Daar hebben ze overschot van gelijk. Tenzij de Pils net als in het stadion van Anderlecht minder alcohol bevat...dan kan ik het weer wel begrijpen.
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 15:45
    sssst, ge moet dat niet op dat forum gooien hier..
    straks hebben mensen door dat ik helemaal niet zo goe kan drinnken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 15:47
    Ik verkies de cafeetjes rondom, ook tijdens de rust. Vaak geraak ik er dan niet meer buiten....
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 16:02
    De 2e helft op café zien.. dacht dat dat zo moest.. :-)
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 15:39
    Wijze woorden van die Blue army kerel, bier moet je opdrinken..
    Nooit zal ik mijn pint weggooien.. dommerikken ;:-)
    Vind ik leuk
    TheRolle +537
    donderdag 22 februari 2018 om 16:03
    Alleee t'es weeral de fout van de Nekken...
    Is ma dat een bende randdebielen...
    Vraag het maar aan de supporters van Napels...
    Ocharme ...de zoon van brommertje is toch zo braaf..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    blondel +1366
    donderdag 22 februari 2018 om 22:13
    Voor dat ge zoiets zegt he rolleke van de zoon,denkt eerst eens na wat jullie speler dan is.Ook zo braaf zeker.(De Bilde Vraag het maar aan Porte.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:14
    @ kurtjebroekventje

    Jullie paarse janetten gooien met rookbommen en voetzoekers naar spelers, doet wel wat meer pijn dan wat smaakwater, en aan jullie uitlatingen te zien, hebben jullie dat zelf ondervonden... Haha nog nooit bij die lomperikken in Brussel geweest? Vallen kinder zelfs lastig daar omdat ze andere kleuren aan hebben. Jullie zijn hersenloze beesten, en dan heb ik het over wormen die in de grond zitten, denken dat ze alleen zijn. Nu het oude gangsterbestuur zonder het geld voor de scheidsrechter zit, staan ze 14 punten achter...
    Ach een bende pure criminelen, dat zijn jullie. Heeft het verleden meermaals bevestigd. Vraag dat maar aan de supporters van Nottingham...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 16:40
    Alweer een taalvirtuoos erbij! Dat heefd deze suppprterr zoned bevestigt!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:43
    Boeren hebben dikke duimen door het werken... Dat kan mijn toetsenbordje niet aan... En met een Bachelor in bedrijfsvertaler-tolk, ben ik normaal wel goed geletterd..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 17:22
    Dikke vingers ok, maar die dt fout...
    Wat maakt het uit. Een intelligent iemand als jij zou moeten weten dat schelden niets oplost. Blijf kalm beste vrienden!
    Vind ik leuk
    Duba +16
    vrijdag 23 februari 2018 om 08:43
    de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet ! dat is dus de betekenis van die zin nl. Freddy Ploiks
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 16:48
    Zie maar dat ge zelf geen taalfrituurhoos zijt, onnozel maneken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8113
    donderdag 22 februari 2018 om 17:18
    Ik vind de maan niet onnozel...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:22
    Gij zijd zelf een onnozel maneken. Op café gaan zitten, een stuk in uw klotten zuipen ipv naar het station te gaan. Typisch paarse zjaneten.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6130
    donderdag 22 februari 2018 om 18:24
    Als je account gebaseerd is op 1 persoon, dan zou ik niet de moeite doen om er eentje aan te maken. Je nickname (in meervoud) laat vermoeden dat je frustratie redelijk hoog is. Je maakt je druk over het woord 'boeren' maar gooit zelf graag met de termen 'janetten', 'lomperikken', 'hersenloze beesten!!', 'wormen' en 'bende criminelen'. En dan sleur je er ook nog een oude koe bij over Nottingham.
    Sterk bezig!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 18:35
    Vraag jij u soms niet af wat doe ik hier bij deze berichten ?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6130
    donderdag 22 februari 2018 om 18:51
    Jawel, hoe vaak ik hier druk op de knop 'reactie' om dan uiteindelijk niets te schrijven en te denken: 'och, laat zitten, dit heeft geen zin'
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    donderdag 22 februari 2018 om 19:09
    Ik ook
    Vind ik leuk
    Toca +27314
    donderdag 22 februari 2018 om 19:25
    Dan zijn we al met 3 ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 03:35
    Ik maak me niet druk om het woord boeren hoor, maar om zijn mening over de betekenis erachter.

    Ik ben een boer, letterlijk, figuurlijk, vroeger en nu. Daar bent ik zelfs vrij trots op.

    En als jij je aangesproken voelt bij de categorieën van jullie supportersgroepen, dan is dat toch jouw probleem? Mijn excuses alvast aan de normale supporters, die zich niet aangesproken voelen..
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6130
    vrijdag 23 februari 2018 om 14:09
    Je mag daar trots op zijn, ik woon zelf in een agrarische omgeving. Maar je bewoordingen zijn alleszins veralgemenend, anders misschien zelf je comment nog eens lezen! Is moeilijk verzoenend en genuanceerd te noemen. Dat is mijn bemerking.
    Vind ik leuk
    buscop +8
    donderdag 22 februari 2018 om 16:21
    Geen plastiek bekers op het veld ,roepen ,tieren ,steun onze ploeg 100% alles mag en kan maar dit niet hoor, CLUB krijgt er wel een boete voor en dit willen jullie als ECHTE FCBsupporters toch niet!!!!! We zijn de beste ploeg van t'land , steun jullie ploeg met man en macht zoals het hoort!!!! FCB, FCB boven!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 13:19
    da's nu eens een reactie naar mijn hart. Idd FCB boven
    Vind ik leuk
    GVG +189
    donderdag 22 februari 2018 om 16:45
    Laat de supporters geen bier meer meenemen op de tribunes, zoals in het verleden. Probleem is onmiddellijk opgelost.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:14
    Ik drink graag een pintje tijdens de match,waarom moet ik boeten voor 50 gekken.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +637
    donderdag 22 februari 2018 om 17:18
    Dat is steeds dezelfde kliek schrijvers die die hier hun best mogelijke vulgair taaltje boven halen meestal zijn dat marginalen met de kurt als oppermarginaal
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:37
    De kurt is de groote oppermargarinaal. Maar ook Marrek Koeken is een groote margarnaal.
    Vind ik leuk
    Boerken +5894
    donderdag 22 februari 2018 om 19:13
    Mannekes, zalt gaan ja ! Al dat geruzie weer! Wacht tot int weekend tot er weer van een schwalbe een pinalty gefloten wordt of een buitenspel niet afgevlagd is. En zaagt en verwijt dan elkaar . Vriendelijke groeten boerken !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Blue Army spreekt eigen fans aan op wangedrag: ''BIER HIER!''