Makelaarsvennootschap van Bayat haalt zelfs grotere bedrijfswinst dan Anderlecht

    "Makelaarsvennootschap van Bayat haalt zelfs grotere bedrijfswinst dan Anderlecht"

    woensdag 21 februari 2018 om 20:18

    Iedereen weet het ondertussen: RSC Anderlecht zit financieel in vieze papieren. Volgens Sport/Voetbalmagazine is het zakenmodel van Anderlecht, met de focus op spelershandel, niet zonder risico's.

    Het sportweekblad baseert zich daarvoor op een verhaal dat deze week zal verschijnen in Trends. "Marc Coucke weet dat het bedrijfsmodel van Anderlecht onder de loep moet worden genomen. In vergelijking met bijvoorbeeld Club Brugge en AA Gent voert Anderlecht een wel heel apart beleid. In tegenstelling tot zijn concurrenten heeft Anderlecht bijzonder weinig liquide middelen."

    Het weekblad contacteerde iemand die interesse had om Anderlecht over te nemen én dus inzage kreeg in de boeken. "De club voert al jaren een dramatisch beleid, een combinatie van financieel wanbeheer en sportieve ambitie", vertelde een bieder. "Anderlecht heeft zijn lot in de handen van spelersmakelaars gelegd. Zij hebben de club sportief gekaapt."

    Koning Bayat I
    "De balans van Anderlecht oogt op het eerste gezicht als een succesverhaal", vervolgt Sport/Voetbalmagazine zijn verhaal. "Vorig seizoen haalde paars-wit een record aan bedrijfsopbrengsten binnen. Maar dat komt dus niet door de eigenlijke voetbalinkomsten. Die adrenalinestoot dankt Anderlecht aan 'andere bedrijfsopbrengsten'. Die omvatten vooral inkomsten uit de handel in spelers."

    "De forse klim in bedrijfsopbrengsten vertaalt zich echter niet in een even forse toename van de winst. Wél in een sterke stijging van de bedrijfskosten. Dat komt ook door de sommen die betaald worden aan de makelaars die spelers begeleiden bij transfers. Een duidelijke winnaar van de spelershandel is Mogi Bayat, de belangrijkste voetbalmakelaar voor het Astridpark. Zijn makelaarsvennootschap haalt zelfs een grotere bedrijfswinst dan Anderlecht."

    Plaats een reactie

    woensdag 21 februari 2018 om 20:23
    Maffia Bayat
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 20:27
    Ik heb het altijd al raar gevonden dat een club als anderlecht, met nog geen 20.000 abonnees, hogere lonen kan betalen dan Ajax en PSV.

    Dat blijft niet duren.
    Vind ik leuk
    DDT +3054
    woensdag 21 februari 2018 om 20:58
    amai, ook in de boeken daar kunnen kijken :)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10534
    woensdag 21 februari 2018 om 21:46
    Toch staan ze er mooi, die 34 titels....daar gaat het om bij voetbal. Als ik moet kiezen tussen wat meer winst of een titel, dan is de keuze snel gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 21:48]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 22:13
    Je kan een tijd boven je stand leven maar op een dag komt de man met de hamer... Het verleden doet je geen nieuwe titels winnen. Als ze zo blijven verder doen zal Anderlecht nog verder afzakken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10534
    donderdag 22 februari 2018 om 00:15
    Mooie supporter ben jij...een echte positivo!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 17:27
    Dat noemt men een realist.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4353
    woensdag 21 februari 2018 om 21:49
    Zij betalen geen hogere lonen. De top heeft ongeveer hetzelfde. Maar dan spreken we over 5 tal spelers over de hele competitie. Gemiddeldes liggen ongeveer hetzelfde. En dat komt rond 250.000 euro gemiddeld per speler. In nederland zakte het gemiddelde over de jaren van +300.000 tot 250.000.
    In België steeg het gemiddelde van +- 170.000 tot ongeveer 250.000.
    Vleminckx had bij Brugge ook 1.2 miljoen per jaar.
    En ja ze betalen sommigen VEEL TE VEEL bij Anderlecht.
    Maar Luuk de jong verdient bijna 2 miljoen bij PSV. Dat verdient niemand in België.

    (Deze gegevens zijn van vorig jaar)
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10534
    donderdag 22 februari 2018 om 00:19
    Het enige waar ze zich aan optrekken zijn ongekende cijfers, het enige cijfer waar ik zeker van ben: 34 titels. Rustig blijven, volgend jaar 35 ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 03:26
    Daar geloof je zelf toch ni in?
    Het zal 3 a 5 jaar duren voor de rommel van Herman en Roger opgekuist is...
    Vind ik leuk
    SD +8059
    woensdag 21 februari 2018 om 21:01
    Maar het kan keren ...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10534
    woensdag 21 februari 2018 om 21:49
    Jazeker, met iemand die de schulden aflost en ons nog meer titels bezorgd!
    Vind ik leuk
    vanhimst +912
    woensdag 21 februari 2018 om 23:20
    Bayat en Herman hebben hun zakken goed gevuld op de kosten van Anderlecht
    Vind ik leuk
    Makke53 +271
    donderdag 22 februari 2018 om 00:10
    Is Anderlecht een NV? Verschijnt de balans dan nie in het staatsblad?
    Vind ik leuk
    Hhti +1407
    donderdag 22 februari 2018 om 03:52
    Schrijf daar maar Herman Vanholsbeeck zijn rekening ook bij, want die RSCA gemaakt wat het nu is!!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 februari 2018 om 07:33
    Hoe langer die Bayat bij RSCA blijft , hoe slechter voor RSCA . Dus , nooit meer een speler binnenhalen van Bayat !
    Vind ik leuk
    firedwarf +2939
    donderdag 22 februari 2018 om 08:59
    Dan zulde al uw spelers van buiten belgie moeten gaan zoeken vrees ik want welke ploeg hier in belgie heeft GEEN speler die bayat heeft aangebracht? Zelfs een Genk dat zich "topclub" noemt en zweert bij het nooit handelen met Bayat heeft met Clinton Mata ( als huurling) en Ndongola ( als huurling met aankoop) 2 paarden uit de Bayat stal...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Makelaarsvennootschap van Bayat haalt zelfs grotere bedrijfswinst dan Anderlecht"