Nieuwe competitieformule zorgt voor verdeeldheid bij topclubs

    "Nieuwe competitieformule zorgt voor verdeeldheid bij topclubs"

    woensdag 21 februari 2018 om 11:29

    Woensdag zitten de profclubs samen om de nieuwe competitieformule in het Belgisch voetbal te bespreken. Een belangrijke beslissing waar de topclubs het maar niet eens over raken.

    Standard en Brugge zijn voorstanders van een terugkeer naar de reguliere competitie met zestien clubs. AA Gent en Racing Genk zijn eerder voorstander van een formule met play-offs. Ook Charleroi en het oude bestuur van Anderlecht zouden voorstanders zijn van de formule met play-offs. Marc Coucke daarentegen zou zich eerder aansluiten bij Bart Verhaeghe. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

    Het is het oude bestuur van Anderlecht dat vertegenwoordigd is op het topoverleg. Er zal dus voor de competitieformule met play-offs gestemd worden. Opvallend is dat deze beslissing haaks op de visie van Coucke staat. Al wordt het feit dat hij naar de kant van Bart Verhaeghe leunt gezien als een manoeuvre om later de voorzitterszetels bij de bond en de Pro League onder hen beide te verdelen.

    Plaats een reactie

    Toca +30467
    woensdag 21 februari 2018 om 11:40
    Ik krijg hoe langer hoe meer het gevoel dat de verstandhouding tussen Coucke en Verhaeghe erg goed zit.
    Zakenmensen met stadionplannen onder mekaar zeker.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1545
    woensdag 21 februari 2018 om 11:45
    Ik krijg koude rillingen als ik aan een samenwerking tss die 2 denk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Toca +30467
    woensdag 21 februari 2018 om 11:47
    Zou het geen front tegen Polle Botox zijn?
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1545
    woensdag 21 februari 2018 om 11:49
    Pas maar op of het wordt nog the unholy trinity.
    Vind ik leuk
    Lupo +422
    woensdag 21 februari 2018 om 13:07
    al goed dat Bartje geen botox kent
    Vind ik leuk
    FCB1891 +45
    woensdag 21 februari 2018 om 11:51
    Dat we in België toe zijn aan nieuwe stadions is toch wel duidelijk als je kijkt naar het buitenland , ongeacht voor welke club dan ook .Dus laat mensen die daar voor gaan hun ding doen zou ik zeggen want de mensen die het nu en in het verleden zouden moeten doen of zouden moeten gedaan hebben die bakker er geen fluit van .
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1545
    woensdag 21 februari 2018 om 11:59
    Groot gelijk maar wie van die mannen doet dit voor de club ipv zelfverrijking. Net zoals onze ex- ( God zij dank) manager. Die had zelfs de mogelijkheid om het nieuwe stadion van Genk buiten Genk of zelfs de provincie te bouwen. Zover zullen ze wel niet gaan. Maar zou Anderlecht nog steeds Anderlecht geweest zijn als ze in Geraardsbergen moesten spelen.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13490
    woensdag 21 februari 2018 om 11:49
    Fusie tussen Anderlecht en Club, dat zou wat zijn hé ;)
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1545
    woensdag 21 februari 2018 om 11:51
    Dat staat in de Bijbel als het begin van de Apocalyps
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8678
    woensdag 21 februari 2018 om 12:33
    Dan hoop dat ik de pijp aan Maarten heb gegeven, voor die fusie gebeurt...moet er niet aan denken
    Vind ik leuk
    Toca +30467
    woensdag 21 februari 2018 om 11:51
    Dan zou onze competitie pas saai worden ;-)
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13490
    woensdag 21 februari 2018 om 11:52
    Dat is ze nu ook al hé.
    Vind ik leuk
    Toca +30467
    woensdag 21 februari 2018 om 11:55
    Vind ik niet, nu heb je nog 2 echte concurrenten.
    Vind ik leuk
    Johnazz +60
    woensdag 21 februari 2018 om 12:08
    jup, brugge en chaleroi
    Vind ik leuk
    Toca +30467
    woensdag 21 februari 2018 om 12:11
    ach, dankzij een minder jaar van Anderlecht kan Club mss nog is kampioen spelen hé ;-)
    Vind ik leuk
    azerty +1377
    woensdag 21 februari 2018 om 11:49
    Mocht Coucke mogen kiezen tussen RSCA en Club Brugge dan had hij voor Brugge gekozen. Maar nieuw stadion hangt enkel af van de politiek. Gent kreeg het er door dankzij "gesjoemel" van SP-a en zijn kartels. Zonder steun van de politiek lukt het niet.
    Vind ik leuk
    Hhti +1404
    woensdag 21 februari 2018 om 13:22
    PO mag blijven van mij , maar de halvering van de punten moet eruit. dit is het zelfde als valsheid in geschriften.
    Vind ik leuk
    GT8 +448
    woensdag 21 februari 2018 om 13:24
    #redtogether
    Vind ik leuk
    AlexGMillian +1014